Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.0

Najciekawsze motoryzacyjne premiery 2016

Z premier wybraliśmy najciekawsze samochody oraz te, które od lat są w czołówce sprzedaży. W zestawieniu dominują crossovery i SUV-y, bo to wciąż najmodniejsze auta. Zobacz najciekawsze premiery 2016 roku. 

Bartosz Broński 2016-02-15
Top 10 premier 2010

Zestawienie otwiera SUV z Włoch, który pierwotnie miał pojawić się na rynku pod koniec zeszłego roku, potem producent z Turynu zapowiadał „pewny” debiut na tegorocznych targach w Detroit. Do trzech razy sztuka, jak mawia przysłowie i samochód powinien (choć i to nie jest w 100 procentach pewne) zadebiutować w Genewie. Ta sama sytuacja jest z autem, które w naszym zestawieniu pojawia się na 3. pozycji. Drugiej miejsce to sprawdzony przepis na króla kompaktów, który powinien zadebiutować w odświeżonej wersji. Producent tego modelu przyzwyczaił nas jednak, że zazwyczaj wprowadza na rynek auto bazujące na poprzedniku, ale lifting nazywa nową generacją. Na pierwszym miejscu mamy samochód, który pojawi się na rynku w połowie roku i może okazać się strzałem w dziesiątkę. Inna wersja nadwoziowa tego auta, mniej popularna w Polsce jest już dostępna, ale naszym zdaniem dopiero odmiana hatchback przyciągnie klientów. Dominującym czynnikiem na pewno będzie cena oraz wyposażenie oferowane w standardzie. Chcesz wiedzieć, o jakie auto chodzi? Sprawdź 10 premier 2016, które pojawią się w tym roku w Polsce.

10. Maserati Levante
To pierwszy SUV z „trójzębem” na osłonie chłodnicy. Już teraz z taśmy produkcyjnej mają zjeżdżać pierwsze egzemplarze tego modelu. Levante we wrześniu zeszłego roku przyłapaliśmy na przełęczy Stelvio, gdzie prototypowy egzemplarz przechodził testy holując przyczepę. Auto na pewno podniesie statystyki sprzedażowe marki Maserati. W gamie jednostek napędowych zobaczymy dwa silniki benzynowe i motor wysokoprężny. W polskich salonach auto powinno pojawić się w kwietniu.

9. BMW M2 Coupe
Każdy samochód przygotowany przez dział M Power wywołuje u nas szybsze bicie serca i duże skoki adrenaliny. Dlatego BMW M2 Coupe trafiło do naszego rankingu. To stary, sprawdzony przepis na sportowe auto, które uwielbiamy - silnik z przodu, skrzynia po środku i siła napędowa, kierowana na tylną oś. Pod maską znajdziemy silnik TwinPower Turbo o pojemności 3 litrów. Motor gwarantuje 370 KM i maksymalny moment obrotowy równy 464 Nm, który dzięki funkcji overboost może wzrosnąć do 499 Nm. Auto będzie oferowane ze 7-biegową skrzynią automatyczną lub manualną. W pierwszym przypadku sprint do setki zajmuje 4,2 sekundy, zaś w drugim mechanicznej skrzyni czas jest gorszy o 0,2 sekundy. Prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 250 km/h.

8. Renault Megane
Renault Megane czwartej generacji jest już w sprzedaży w Polsce. To druga ważna nowość w segmencie kompaktów po Oplu Astrze V. Francuski kompakt wyróżnia ciekawa stylistyka, nawiązująca do większego Talismana oraz wnętrze z centralnym ekranem w formie tabletu. I co najlepsze – test Renault Megane znajdziecie w najnowszym numerze miesięcznika „auto motor i sport”, który możecie przejrzeć na naszych stronach, znaleźć w kioskach i zamówić  online.

7. Audi Q2
Niemcy z Ingolstad postanowili w tym roku uzupełnić gamę SUV-ów o najmniejszy modelem. Audi Q2 swój debiut ma na targach w Genewie. Konstrukcja została opracowano w oparciu o platformę modułową MQB, a samochód skorzysta z tych samych jednostek napędowych, co Audi A1. Do salonów wjedzie mniej więcej w październiku.

6. Seat Ateca
Pierwszy hiszpański SUV debiutuje w Genewie. Auto będzie bardzo ciekawą alternatywą dla drogiego Volkswagena Tiguana. W gamie silnikowej znajdziemy m.in. trzycylindrową jednostkę TSI. W salonach samochód powinien pojawić się w wakacje.

5. Mercedes Klasa E W213
Nową Klasę E Mercedes zaprezentował w styczniu na targach w Detroit. Naszym zdaniem, jego największą wadą jest design, który mocno upodabnia auto do mniejszego brata oznaczonego literą "C". W Klasie E W213 debiutują nowe systemy, które dostarczają namiastkę jazdy autonomicznej – samochód sam zmieni pas na autostradzie, jeśli uzna, że jest to bezpieczny manewr. Nowy model do salonów zawita najpóźniej w maju.

4. Mitsubishi ASX facelifting
Japończycy zafundują swojemu crossoverowi facelifting. Stawiamy orzechy przeciwko diamentom, że stylistycznie auto upodobni się do zmienionego Mitsubishi Outlandera. Do polskich salonów Mitsubishi ASX trafi najprawdopodobniej na przełomie III i IV kwartału.

3. Alfa Romeo Giulia
Giulię w najmocniejszej wersji Alfa Romeo pokazała w czerwcu minionego roku. Samochód do sprzedaży w 510-konnym wariancie miał trafić pod koniec 2015, a we Frankfurcie mieliśmy zobaczyć całą gamę nowego sedana z Turynu. Przed genewskim targami nie wiadomo nic na temat debiutu tego auta. Pytanie czy koncern FCA ma poważne opóźnienia? Czy może jednak w Szwajcarii zostanie pokazana cała rodzina Giulii, a jeśli tak, to do polskich salonów auto powinno trafić w drugiej połowie roku.

2. Volkswagen Golf
Z naszych informacji wynika, że pod koniec roku (październik) do salonów trafi nowy Volkswagen Golf. Do tej pory VW nie przedstawiał liftnigu Golfa, a każdorazowo wprowadzał auto z nowym oznaczeniem. Być może teraz scenariusz będzie podobny i na rynek trafi Golf VIII. Dla nowego modelu przygotowano m.in. nową rodzinę silników o pojemności 1,5 l.

1. Fiat Tipo hatchback
Fiat Tipo w wersji sedan już zagościł na polskim rynku. Naszym zdaniem dopiero wersja hatchback podbije polski rynek. W naszym kraju, w segmencie, w którym rywalizuje Tipo zainteresowanie nadwoziem sedan nie jest duże, a poprzednicy nie zrobili furory nad Wisłą. Co innego wariant hatchback, który będzie ciekawym konkurentem dla Skody Rapid Spaceback.

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij