Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Najciekawsze premiery Genewy 2015 - Top 10

Postanowiliśmy zestawić auta, które wzbudzały największe zainteresowanie na targach genewskich. Oto nasz przegląd najciekawszych premier z Genewy.

2015-03-10
Najciekawsze premiery Genewy

1. Ferrari 488 GTB
Zaczynamy od auta bardzo egzotycznego, ale za to bardzo ważnego. Ferrari 488 GTB to będzie najważniejszy model dla Ferrari, bowiem na ten model spodziewamy się najwięcej zamówień. Auto ma wysoko podniesioną poprzeczkę przez swojego poprzednika - 458 Italię. Mimo że z pod maski zniknął niesamowity, wolnossący silnik V8, to wygląd nowego 488 GTB nadrabia wszystko. Widać, że styliści inspirowali się klasycznym modelem 308 GTB.

 

2. Honda Civic Type R
To naszym zdaniem najlepiej wyglądający hothatch na rynku. Ma być też jednym z najmocniejszych, a przynajmniej do momentu oficjalnych danych technicznych Focusa RS, których jeszcze nie znamy. Pod maskę nowego Type R trafił, po raz pierwszy silnik turbo. 2-litrowy VTEC rozwija aż 310 KM i 400 Nm. Fani "wiertarek" pod maską nie muszą czuć się zawiedzeni, bowiem nowy motor "kręci" się aż do 7 tys. obr/min.

 

3. Mercedes-Maybach Pullman
To auto nie będzie ani królem sprzedaży, ani mistrzem prędkości, ale takiego "wypasu" nie widzieliśmy już od dłuższego czasu. Może ilość technologii, skóry i mocy nie zachwyca, ale co robi ogromne wrażenie to ilość... samochodu. Pół miliona euro ceny wyjściowej to bardzo dużo, ale za to otrzymujemy aż 6,5 metra samochodu. Lista opcji jest nieograniczona.

 

4. Lamborghini Aventador LP 750-4
SV to skrót od Superveloce, czyli po włosku superszybki. Bez wątpienia taki jest właśnie ten Aventador. 750 KM i 1525kg masy własnej. Aż strach się bać. Osiągami to auto niebezpiecznie zbliża się do Bugatti Veyrona. Setkę osiąga w 2,8 s, a prędkość maksymalna to 350 km/h. Lamborghini z dopiskiem SV zawsze były obłędnie drogie i nie inaczej jest w tym przypadku. Ceny startują od 327 tys. euro.

 

5. Porsche Cayman GT4
Trudno oprzeć się wrażeniu, że inżynierowie ze Stuttgartu chcieli trochę osłodzić gorycz fanów modelu 911 GT3. W nowej ekstremalnej "911" zabrakło mechanicznej skrzyni biegów, pojawiło się elektroniczne wspomaganie kierownicy i tylna skrętna oś. Słowem, auto zrobiło się po prostu skomplikowane. Cayman GT4 odzwierciedla ideę harkorowych Porsche. Prosta konstrukcja, duża moc i niska masa. Podobieństwa do GT3 widać też w konstrukcji auta. Stamtąd pochodzą m.in. hamulce.

6. Honda NSX
O tym aucie było i będzie głośno. Po 15 latach nieobecności na rynku NSX powraca. Jak to dzisiaj bywa w segmencie superaut, nowa Honda jest hybrydą. 6-cylindrowy motor w układzie V z dwoma turbinami, wspomagany jest trzema silnikami elektrycznymi. Moc zespołu napędowego to ok. 550 KM. Specjalnie dla tego modelu wybudowano specjalną halę produkcyjną w Marysville, w stanie Ohio.

 

7. Bugatti Veyron La Finale
To auto musiało znaleźć się w naszym zestawieniu. W Genewie Bugatti pokazało obok siebie dwa, wyjątkowe sztuki Veyrona. Wyjątkowe, bo to pierwsze i ostatnie egzemplarze jakie wyjechały z francuskiej fabryki. Wersja La Finale to auto o numerze 450, które zostało już sprzedane za, bagatela 12 mln euro.

 

8. Porsche 911 GT3 RS
Obok Caymana GT4, Porsche wystawiło jadowitą wersję GT-trójki, czyli RS. Auto, w odróżnieniu od zwykłego GT3 ma o 25 KM mocniejszy silnik i obniżoną masę o 10 kg. Te, wydawać by się mogło, mało znaczące detale miały duży wpływ na wynik, osiągnięty na północnej pętli toru Nurburgring. GT3 RS pokonało okrążenie w czasie 7:20 s to jest - uwaga - aż o 9 s szybciej niż supersportowa Carrera GT.

 

9. Audi R8
Nowe Audi R8 zostało udoskonalone. Masa auta spadła o 50 kg, a moc poszła do góry, osiągając 540 KM, a w ostrzejszej wersji Plus nawet 610 KM. Nowa "R8" to bardzo ciekawy samochód, bowiem kiedy pojawiła się na rynku nikt nie dawał jej dużych szans, no bo jak to, superauto od Audi? Kolejna generacja modelu pokazuje, że Niemcy odwalili kawał dobrej roboty i wszystko wskazuje na to, że nowy model będzie równie udany co poprzednik.

 

10. Skoda Superb
To auto w zestawieniu z pozostałymi wygląda dziwnie. Ale jego obecność w naszym przeglądzie premier genewskich jest uzasadniona. Nowa Skoda Superb ma spore szanse na sukces, szczególnie na polskim rynku. Samochód wygląda bardzo "premium", jakością wchodzi na terytorium Audi, a ceną nadal pozostaje Skodą. No i jest mistrzem przestrzeni, takiej ilości miejsca w środku nie oferuje nikt w tym segmencie. Ceny są jeszcze nieznane, ale podstawowa wersja będzie zapewne kosztować ok. 90 tys. zł.

 

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    <p>Targi Motoryzacyjne w Genewie trwają, my już trochę ochłonęliśmy i postanowiliśmy zebrać wszystkie te premiery, które naszym zdaniem są najciekawsze. Oto nasz przegląd genewskich premier.</p><br /><br /><a href="/wydarzenia/premiery-Geneva-Motor-Show-Targi-Genewa-2015-Targi-Motoryzacyjne-Genewa-2015,19215,1">Zobacz artykuł</a>
    auto motor i sport, 2015-03-10 13:42:35
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij