Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.1

Najlepsze samochody roku – Best Cars 2011 – wyniki

BMW 5 miażdży rywali, Giulietta to najbardziej ponętna nówka, a modele Toyoty nadal są - mimo knowań amerykańskiego rządu - najbardziej niezawodnymi samochodami. To tylko niektóre sądy, do jakich uprawnia plebiscytowe głosowanie, w którym swoje opinie wyrazili nasi czytelnicy.

2011-02-17

 

W całej rodzinie "auto motor i sport" - w 14 krajach Europy - Czytelnicy podawali swoje typy w ramach plebiscytu "Najlepsze samochody roku". Wybierać było niełatwo - najtrudniej w grupie samochodów terenowych (aż 62 modele). W sumie, w dziesięciu kategoriach wystartowało do wyścigu o uznanie i sympatię 315 aut. W Polsce wybierało i oceniało 7440 czytelników. Pozwoliło to stworzyć ranking popularności modeli w każdej z 10 klas, wskazać zwycięzców wśród samochodów przystępniejszych cenowo (kategoria B) oraz ustalić hierarchię wartości marek, mierzoną głosami oddanymi na nie w 13 kategoriach, takich m.in. jak "dobrze wykonane", "lubię tę markę", "samochody niezawodne", czy "wysoki poziom bezpieczeństwa" . Największe, niemal sportowe emocje budzi oczywiście walka modeli o miejsca medalowe (zestawienie poniżej).

Pałacowy przewrót nastąpił w klasie Golfa - tenże obsunął się, w porównaniu z wynikami poprzedniego plebiscytu, na trzeci stopień podium, a superdebiut odnotowały Alfa Romeo Giulietta i Mitsubishi ASX. Przejaw tęsknoty za czymś nowym w klasie kompaktów? Czy Giulietta doszlusuje do Astry i Golfa, które na liście najpopularniejszych modeli na rynku w Polsce w 2010 roku zajęły, odpowiednio, trzecie i piąte miejsce?

Ani drgnęło za to na trzech pierwszych miejscach w klasach samochodów luksusowych i sportowych - tyle że Panamera powiększyła przewagę nad Astonem Martinem Rapide i Jaguarem XJ, a Mercedes SLS AMG i Porsche 911 Carrera nieco zmniejszyły dystans do zwycięskiego Ferrari 458 Italia.

Salonowy taniec z figurami możemy podziwiać w klasie wyższej średniej. Mercedes E ustąpił pierwszego miejsca BMW 5 (oczywiście nowemu), a Jaguar XF przesunął się na trzecie, by rywal spod znaku trójramiennej gwiazdy mógł cieszyć się srebrem, skoro złoto przypadło modelowi BMW. W porównaniu z rezultatami w "Best Cars 2010" zwiększyły się procentowe różnice między czołowymi modelami. W sumie - grzecznie, ale na dystans.

Genialnie zadebiutowało w plebiscycie Audi A1, zdecydowanie gromiąc ubiegłorocznych liderów w grupie maluchów - Polo i Mito. Z podobnym entuzjazmem podeszli głosujący do debiutu Volvo S60 (I miejsce w klasie średniej), dowartościowali Mini, które zdetronizowało Fiata 500 (supergwiazdę poprzedniego plebiscytu) i nie pozwolili naruszyć dobrego samopoczucia Forda S-Maxa królującego wśród vanów, i BMW X6, rozstawiającego rywali po kątach w klasie aut terenowych.

Medalowe miejsca w plebiscycie podzieliły między siebie modele 18 marek, a najwięcej trofeów przypadło w udziale samochodom BMW, Porsche i VW. Swoje sądy czytelnicy będą mogli zrewidować już jesienią tego roku, wypełniając plebiscytowe ankiety Best Cars 2012.

Tekst Marian Semp
amis 3/2011
Kategoria A: Samochody najmniejsze
1. Mini 26,6%
2. Fiat 500 23,6%
3. Suzuki Swift 14,3%
B Fiat Panda 20,1%
Kategoria B: samochody małe
1. Audi A1 20,0%
2. Alfa Romeo Mito 12,4%
3. Volkswagen Polo 12,3%
B Skoda Fabia 19,1%
Kategoria C: samochody kompaktowe
1. Alfa Romeo Giulietta 19,3%
2. Mitsubishi ASX 11,3%
3. Volkswagen Golf/Golf Plus/Jetta 6,6%
B Citroën C4/DS4 21,8%
Kategoria D: samochody klasy średniej
1. Volvo S60/V60 13,9%
2. Audi A4/A4 Allroad/A5 10,7%
3. BMW serii 3 9,6%
B Ford Mondeo 44,1%
Kategoria E: wyższa klasa średnia
1. BMW serii 5/serii 5 GT 27,3%
2. Mercedes klasy E/CLS 17,4%
3. Jaguar XF 10,7%
B Audi A6/A6 Allroad/A7 38,9%
Kategoria F: samochody luksusowe
1. Porsche Panamera 26,9%
2. Aston Martin Rapide 15,7%
3. Jaguar XJ 9,8%
B Audi A8 41,3%
Kategoria G: samochody sportowe
1. Ferrari 458 Italia 15,0%
2. Mercedes SLS AMG 10,9%
3. Porsche 911 Carrera/911 Turbo 9,5%
B Nissan 370Z 29,3%
Kategoria H: kabriolety
1. Ferrari California 11,6%
2. Aston Martin DB9/DBS 8,5%
3. Maserati Gran Cabrio 6,8%
B Mazda MX-5 28,4%
Kategoria I: samochody terenowe
1. BMW X6 9,1%
2. Range Rover 5,0%
    Porsche Cayenne 5,0%
B Kia Sportage 15,8%
Kategoria K: Vany
1. Ford S-Max 16,1%
2. Volkswagen Sharan 11,0%
3. Mazda 5 9,6%
B Skoda Roomster 29,0%

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Ja już nawet nie pamiętam, bo to dawno było, ale Rapide moim zdaniem dużo lepszy, przynajmniej wizualnie.
    ~Samuraj, 2011-02-17 22:53:54
  • avatar
    zgłoś
    bo ASX wszystkich oszukał i wjechał na 2. miejsce kompaktówa teraz przyznać się, kto głosował na Panamerę , niby dlaczego jest fajniejsza od Rapida?
    Magu, 2011-02-17 22:46:37
  • avatar
    zgłoś
    Co robi Sportage wśród aut terenowych? Range powinien mieć pierwsze miejsce w tej kategorii. PS. I nie ma ASX'a.
    ~Samuraj, 2011-02-17 21:37:14
  • avatar
    zgłoś
    Podobnie jak uwzględnianie Golfa i Jettę jako jeden model. To już historyczne chyba - nowa Jetta to całkiem inny samochód, również mieszczący się w kompaktach, ale obecnie to całkiem inny model, sporych wymiarów (większy niż Octavia). To już nie doklejony kufer do Golfa, ale od początku zaprojektowany sedan.Wsadzanie w jednej kategorii Sharana i Roomstera to już nie będę komentować.
    ~frugo, 2011-02-17 21:34:03
  • avatar
    zgłoś
    Co robi ASX wśród kompaktów?
    rzęsor, 2011-02-17 17:08:46
  • avatar
    zgłoś
    BMW 5 miażdży rywali, Giulietta to najbardziej ponętna nówka, a modele Toyoty nadal są - mimo knowań amerykańskiego rządu - najbardziej niezawodnymi samochodami. To tylko niektóre sądy, do jakich uprawnia plebiscytowe głosowanie, w którym swoje opinie wyrazili nasi czytelnicy.
    auto motor i sport, 2011-02-17 15:54:36
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij