Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.6

Najlepsze z najlepszych - ranking aut wg J.D. Power

Te auta warto kupić. Właśnie ukazał się ranking satysfakcji użytkowników samochodów - dzieło renomowanego instytutu J.D. Power. Prezentujemy zwycięzców w 9 klasach aut - na największych rynkach motoryzacyjnych w Europie, czyli we Francji, w Niemczech i Wielkiej Brytanii.

2009-10-30
Toyota Aygo Toyota Aygo to samochód, który zdobył największą liczbę punktów za zajęte miejsca oraz największą sumę głosów. Jest więc autem najlepszym z najlepszych.

Te auta warto kupić. Właśnie ukazał się ranking satysfakcji użytkowników samochodów - dzieło renomowanego instytutu J.D. Power. Prezentujemy zwycięzców w 9 klasach aut - na największych rynkach motoryzacyjnych w Europie, czyli we Francji, w Niemczech i Wielkiej Brytanii.

Kto zna lepiej swój własny samochód niż jego właściciel? Jeśli jednym autem przejedzie się około 30 000 km w ciągu dwóch lat, można precyzyjnie wskazać jego wady i zalety. Uwzględniając 67 cech, podzielonych na cztery kategorie - atrakcyjność auta, jakość, koszty użytkowania i zadowolenie z serwisu - właściciele aut oceniali w rankingu J.D. Power swoje pojazdy, jednoznacznie deklarując czy dokonali właściwego wyboru przy kupnie samochodu, czy też są rozczarowani posiadanym modelem. Na podstawie 47 550 kwestionariuszy, w których kierowcy przedstawili szczegółowe informacje na temat swoich pojazdów, wyłoniono zwycięzców w poszczególnych klasach. Ankieta objęła ogółem 112 modeli 27 marek. Zwięzła charakterystyka zwycięskich modeli oraz sam ich sukces w rankingu to dobry punkt wyjścia do podjęcia własnej decyzji o zakupie takiego auta, które nas nie zawiedzie.

AUTA NAJMNIEJSZE
Toyota Aygo
punktuje równo. Tak samo wysoko oceniają ją Francuzi, Niemcy i Brytyjczycy. Mała Toyota bardzo dobrze wypada także w raportach Dekry, co potwierdza jej solidność i niezawodność. Jak na małe miejskie auto jest przestronna, więc bez specjalnych wyrzeczeń mogą nią podróżować nawet cztery dorosłe osoby. W naszych testach chwaliliśmy 1-litrowy podstawowy silnik o mocy 68 KM, zapewniający przyzwoitą dynamikę jazdy, spalający przy tym symboliczne ilości paliwa - 4,5 l/100 km. Aygo jest także jednym z bezpieczniejszych aut w swojej klasie. Chociaż należy do grona słynnych trojaczków, zarówno Citroën C1, jak i Peugeot 107 są oceniane nieco niżej przez swoich właścicieli. Być może Toyota przekonuje 3-letnią gwarancją.

AUTA MAŁE
Toyotę Yaris najwyżej oceniają Francuzi - tam wygrywa. Na drugim miejscu plasuje się w Wielkiej Brytanii. Co prawda sumą wszystkich punktów przebija ją Mini, lecz pod względem ilości punktów za zdobyte miejsca jest pierwsza na podium. Yaris równie dobrze jak Aygo wypada w rankingach niezawodności Dekry. Choć należy do klasy aut miejskich, wewnątrz jest zaskakująco przestronna, a to dzięki wysoko poprowadzonej linii dachu - jak w vanach. Schowków, półek i półeczek jest bez liku, a bagażnik ma pojemność 272 litrów. W testach "auto motor i sport" samochód jest chwalony za pewne właściwości jezdne i komfortowe resorowanie. 3-cylindrowy silnik podstawowy jest ekonomiczny, ale głośny i pomimo 69 KM mocy nieco dychawiczny.

KOMPAKTY
Honda Civic pod względem ilości punktów za miejsca lideruje w swojej klasie wspólnie z Toyotą Corollą. Francuzi uplasowali Civica na pierwszym miejscu, Brytyjczycy na drugim, Niemcy - poza punktowaną trójką. Po piętach Hondzie i Toyocie depcze Skoda ze swoją Octavią. Co prawda nie wszystkim przypadnie do gustu stylistyka modelu Hondy, jednak wyróżnianie się w morzu jednakowych aut to raczej zaleta. Linia nadwozia jest bardzo dynamiczna, nie dziwi więc fakt, że zawieszenie zestrojono twardo (na sportowo). Dużym plusem Hondy Civic okazuje się przestronne wnętrze z rekordowo pojemnym jak na kompaktowe auto bagażnikiem (485 l). Silnik lubi wysokie obroty, ale za to system zmiennych faz rozrządu odwdzięcza się niezłą dynamiką, i to już w przypadku silnika podstawowego o mocy 101 KM. Czytelnicy "auto motor i sport" uważają auta Hondy za jedne z bardziej solidnych.

Toyota Corolla to tzw. ciułacz punktów. Tylko w Niemczech zajmuje pierwsze miejsce na podium. W ocenie Francuzów i Brytyjczyków jest na trzecim, ale po zsumowaniu bezwzględnej ilości punktów i punktów za zdobyte na poszczególnych rynkach miejsca, okazuje się autem najlepiej ocenianym w swojej klasie przez użytkowników. W naszych testach Corolla dobrze wypada pod względem komfortu jazdy i przestronności kabiny. Silnik podstawowy pomimo sporej mocy nie przekonuje elastycznością, a właściwości jezdne i układ kierowniczy są tylko poprawne. Cieszy bogate wyposażenie, i to już w modelu podstawowym. Niestety cena auta jest zdecydowanie za wysoka, bo choć Corolla to limuzyna, ale jednak kompaktowa.

DANE TECHNICZNE

  TOYOTA AYGO
TOYOTA YARIS
HONDA CIVIC
TOYOTA COROLLA
Cena  od 35 500 zł  od 39 190 zł  od 58 400 zł  od 63 400 zł
Silnik benzynowy, pojemność 998 cm3, moc 50 kW(68 KM) przy 6000 obr/min, maks. moment obrotowy 93 Nm przy 3600 obr/min benzynowy, pojemność 998 cm3, moc 51 kW (69 KM)  przy 6000 obr/min, maks. moment obrotowy 93 Nm przy 3600 obr/min benzynowy, pojemność 1339 cm3, moc 74 kW (101 KM) przy 6000  obr/min, maks. moment obrotowy 127 Nm przy 4800 obr/min  benzynowy, pojemność 1329 cm3 , moc 74 kW (101 KM) przy 6000 obr/min, maks. moment obrotowy 132 Nm przy 4000 obr/min.
Osiągi  0–100 km/h 14,2 s, prędkość maks. 157 km/h, średnie zużycie paliwa 4,5 l/100 km  0–100 km/h 15,7 s, prędkość maks. 155 km/h, średnie zużycie paliwa 5,5 l/100 km  0–100 km/h 13,0 s, prędkość maks. 177 km/h, średnie zużycie paliwa 5,9 l/100 km  0–100 km/h 13,1 s, prędkość maks. 180 km/h, rednie zużycie paliwa 5,7 l/100 k

 

AUTA KLASY ŚREDNIEJ
Toyota Prius , oprócz zbyt wysokiej ceny jak na auto klasy średniej, nie ma poważniejszych wad. Wprawdzie układ kierowniczy jest średnio precyzyjny, pozycja za kierownicą nie jest idealna, a na tylnej kanapie wysocy będą podpierali głową dach, ale i tak auto jest zaskakująco poręczne. Tylnych siedzeń nie da się złożyć żeby powiększyć bagażnik, ale oszczędnym zużyciem paliwa przebija nawet diesle. Przełączanie napędów (silnik spalinowy i elektryczny) i odzyskiwanie energii służącej do ładowania baterii odbywa się w pełni automatycznie. Atutem jest też ośmioletnia gwarancja na zespół hybrydowy. Do klientów trafi a właśnie czwarta, jeszcze doskonalsza generacja tego auta. Brytyjczycy i Francuzi dają Priusowi pierwsze, a Niemcy drugie miejsce, więc sumą punktów za miejsca i sumą wszystkich punktów bezapelacyjnie lideruje w swojej klasie.

AUTA LUKSUSOWE
Mercedes E nie ma słabych stron, zwłaszcza model aktualnej generacji. Niezależnie od wersji silnikowej, jest autem dynamicznym, świetnie wykonanym i wykończonym, a także superbezpiecznym. Jeśli dodać do tego wysoki prestiż, nie może być mowy o rozczarowaniu. O wcześniejszych wpadkach z jakością można zapomnieć - Mercedes wyciągnął z nich wnioski. W teście "auto motor i sport" nowa klasa E otrzymuje cztery i pół gwiazdki na pięć możliwych, a do ideału brakuje jej o włos lepszych właściwości jezdnych. Cieszy także bardzo niska utrata wartości. Niemcy są najbardziej zadowolonymi użytkownikami Mercedesów klasy E, Francuzi i Brytyjczycy plasują ten model na drugim miejscu. Po piętach depcze mu Audi A6 i BMW serii 5. Generalnie więc E-klasa to samochód prawie idealny.

AUTA SPORTOWE
Mercedes CLK doczekał się godnego następcy w postaci wersji E-Coupé. CLK choć nie jest już produkowany, nadal przekonuje wyszukaną jakością wykonania, wysokim komfortem jazdy, a także wystarczającą ilością miejsca dla czterech dorosłych osób i ich bagażu. Znakiem rozpoznawczym wersji Coupé Mercedesa są drzwi przednie pozbawione ramek wokół szyb oraz tylne szyby całkowicie opuszczane. Choć Mercedes ma w swojej ofercie kilka bardziej drapieżnych modeli, najwyraźniej w tej klasie samochodów liczą się nie tylko naprężone muskuły, lecz także elegancka i stylowa linia nadwozia. Brytyjczycy i Niemcy są tu zgodni, ponieważ w kategorii aut sportowych najwyżej ocenili właśnie CLK - to bezsprzeczny zwycięzca. Głosu Francuzów niestety nie znamy, ponieważ badanie J.D. Power nie objęło tej kategrii aut.

VANY
Skoda Roomster to nowicjusz w klasie vanów. Mimo to użytkownicy w Niemczech i we Francji uznali ten model Skody za szczególnie udany, oceniając go najwyżej. Jedynie Brytyjczykom Roomster nie przypadł do gustu i znalazł się poza podium. Podczas zorganizowanego przez "auto motor i sport" testu długodystansowego, oprócz drobnej wpadki z uszkodzonymi łącznikami stabilizatora przedniej osi, samochód na dystansie 50 000 kilometrów sprawował się bez zarzutu. Roomster prowadzi się bardzo stabilnie, pozycja za kierownicą jest wygodna, a w kategorii możliwość zagospodarowania wnętrza jest bezkonkurencyjny. Dużo samochodu za nieduże pieniądze. Polacy od dawna darzą markę Skoda specjalnymi względami, co znajduje odzwierciedlenie w rankingach sprzedaży nowych aut.

SUVY
Honda CR-V niby nie porywa niczym szczególnym, jednak Francuzi i Brytyjczycy wysoko oceniają jej walory użytkowe, przyznając, odpowiednio, pierwsze i drugie miejsce. Pragmatyczni Niemcy mają innych faworytów w tej klasie aut, ale i tak sumą punktów CR-V wychodzi na prowadzenie. Auto jest miękko zawieszone, w trakcie pokonywania ostrych zakrętów przechyla się na boki, układ kierowniczy nie grzeszy precyzją prowadzenia, a materiały wykończeniowe są tylko przeciętnej jakości. Za to sam układ napędowy, zwłaszcza jeśli pod maską pracuje diesel, pozostawia dobre wrażenia, automatycznie zaś dołączany napęd tylnej osi daje poczucie bezpieczeństwa w krytycznych sytuacjach drogowych. Cieszą też dobra widoczność, poczucie bezpieczeństwa oraz przestronność zarówno kabiny pasażerskiej, jak i bagażnika.

DANE TECHNICZNE

 TOYOTA PRIUS
MERCEDES E
MERCEDES CLK
SKODA ROOMSTER
HONDA CR-V
Cena
 106 100 zł od 182 500 zł od 172 900 zł od 46 800 zł od 101 400 zł
Silnikbenzynowy + elektryczny, pojemność 1497 cm3, moc zespołu hybrydowego 82 kW (110 KM), maks. moment obrotowy 478 Nmbenzynowy, pojemność 2143 cm3, moc 125 kW(170 KM) przy 3000–4200 obr/min, maks. moment obrotowy 400 Nm przy 1400–2800 obr/min
benzynowy, pojemność 1796 cm3, moc 135 kW(184 KM) przy 5500 obr/min, maks. moment obrotowy 250 Nm przy 2800 obr/min
benzynowy, pojemność 1198 cm3, moc 51 kW(69 KM) przy 5400 obr/min, maks. moment obrotowy 112 Nm przy 3000 obr/min
benzynowy, pojemność 1997 cm3, moc 110 kW(150 KM) przy 6200 obr/min, maks. moment obrotowy 192 Nm przy 4200 obr/min
Osiągi0–100 km/h 11,9 s, prędkość  maks. 170 km/h, średnie zużycie  paliwa 4,3 l/100 km
0–100 km/h 8,6 s, prędkość maks. 231 km/h,
średnie zużycie paliwa 5,4 l/100 km
0–100 km/h 8,8 s, prędkość maks. 237 km/h, średnie zużycie paliwa 8,3 l/100 km
0–100 km/h 15,9 s, prędkość maks. 158 km/h, średnie zużycie paliwa 6,7 l/100 km
0–100 km/h 10,2 s, prędkość maks. 190 km/h, średnie zużycie paliwa 8,1 l/100 km

OBLICZANIE PUNKTÓW

Ponieważ w poszczególnych krajach liczba osób biorących udział w badaniu była niemal jednakowa, przyjęliśmy zasadę punktowania w następujący sposób - auto, które było na pierwszym miejscu otrzymywało 3 punkty, za drugie miejsce przyznawaliśmy 2 punkty, a za trzecie miejsce 1 punkt. Jeśli suma punktów za miejsce była jednakowa, do rozstrzygnięcia braliśmy pod uwagę liczbę wszystkich głosów. W rankingu najlepszych marek pominęliśmy te, które nie powtarzały się w pozostałych krajach, a punkty jednostkowe były przeliczane w taki sposób, aby każdy miał taką samą wagę.

WYNIKI RANKINGU J.D. POWER

Kategoria aut
Francja
Niemcy
Wielka Brytania
Auta
najmniejsze
1. Toyota Aygo
2. Peugeot 107
3. Citroën C1
1. Toyota Aygo
2. Kia Picanto
3. Citroën C1
1. Tyota Aygo
2. Peugeot 107
3. Chevrolet
    Matiz, VW Fox
Auta małe
1. Toyota Yaris
2. Skoda Fabia
3. Mini
1. Daihatsu Sirion
2. Mini
    Nissan Note
1. Honda Jazz
2. Toyota Yaris
3. Mini
Kompakty
1. Honda Civic
2. Skoda Octavia
3. Toyota Corolla
1. Toyota Corolla
2. Toyota Auris
3. BMW 1
1. Skoda Octavia
2. Honda Civic
3. Toyota Corolla
Klasa
średnia
1. Toyota Prius
2. Mercedes C
3. Toyota Avensis
1. Renault Laguna
2. Toyota Prius
3. Honda Accord,
    Mazda 6
1. Toyota Prius
2. Lexus IS
3. Honda Accord,
    Volvo S40
Auta
luksusowe
1. BMW 5
2. Mercedes E
3. Audi A6
1. Mercedes E
2. Audi A6
3. Volvo V70
1. Audi A6
2. Mercedes E
3. BMW 5
Auta
sportowe
nie badano
1. Mercedes CLK
2. BMW Z4
3. Mercedes SLK
1. Mercedes CLK
2. Audi TT
    Mazda MX-5
Vany1. Skoda Roomster
2. Toyota Corolla
    Verso
3. Mercedes B
1. Skoda Roomster
2. VW Sharan
3. Mercedes B,
    Toyota Corolla
    Verso,
    VW Golf Plus
1. Citroën C4
    Picasso
2. Seat Altea
3. Citroën Xsara
    Picasso
SUV-y
1. Honda CR-V
2. Toyota
    Landcruiser
3. BMW X3
1. Nissan Qashqai
2. Mercedes M
3. Hyundai Tucson
1. Lexus RX
2. Honda CR-V
3. Nissan
    Qashqai

NAJLEPSZE MARKI WG J.D. POWER

1.Honda
6. Audi, Volvo
11. Seat
2. BMW7. Mazda
12. Suzuki
3. Mercedes
8. Mini
13. Renault
4. Skoda
9. Volkswagen
14. Citroën, Kia
5. Toyota
10. Nissan
15. Ford

Michał Hutyra

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Ja swojego Civiczka wzielem na kredyt w Getin (maja dobre warunki) Teraz to tylko sie cieszyc z blogoslwienstwa jakim jest silniczek VTEC
    ~speedster, 2009-11-08 18:39:00
  • avatar
    zgłoś
    Te auta warto kupić. Właśnie ukazał się ranking satysfakcji użytkowników samochodów - dzieło renomowanego instytutu J.D. Power. Prezentujemy zwycięzców w 9 klasach aut - na największych rynkach motoryzacyjnych w Europie, czyli we Francji, w Niemczech i Wielkiej Brytanii.
    auto motor i sport, 2009-10-30 13:15:03
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij