Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Najmocniejsze Porsche Panamera w historii

Druga generacja Porsche Panamera zadebiutowała pół roku temu w Paryżu. Teraz przyszedł czas na premierę najmocniejszej odmiany w historii. Oto wersja Turbo S E-Hybrid skrywająca pod maską 680 KM.

Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid

Jednym z modeli prezentowanych podczas paryskiego salonu była wersja 4 E-Hybrid. Teraz przyszedł czas na dużo bardziej bezkompromisowy wariant. Inżynierowie z Zuffenhausen postanowili połączyć turbodoładowany silnik V8 4.0 z silnikiem elektrycznym. 

Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid

Turbodoładowany silnik spalinowy rozwija 550 KM. Gdy dorzucimy do tego 136 KM generowane przez jednostkę elektryczną to wychodzi nam najmocniejsza Panamera w historii. W sumie auto dysponuje mocą 680 KM (wartości nie sumują się) przy akompaniamencie momentu obrotowego o wartości 850 Nm. Przy projektowaniu tej wersji inżynierowie wykorzystali doświadczenie zdobyte podczas prac nad modelem 918 Spyder.

Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid

Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid pomieści czterech pasażerów w komfortowych warunkach wraz z bagażem, a do tego jest jednym z najszybszych samochodów na świecie. Od 0 do 100 km/h rozpędza się w 3,4 sekundy (o 1,2 s szybciej niż 4 E-Hybrid), a jego prędkość maksymalna to 310 km/h. Motor elektryczny jest zasilany baterią o pojemności 14,1 kWh, która pozwala przejechać na prądzie 50 km. Dwusprzęgłowa skrzynia rozdziela napęd na obie osie. Według pomiarów NEDC średnie spalanie w przypadku tego modelu wynosi 2,9 l/100 km.

Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid

Topowy model będzie dostępny w wersji ze standardowym i rozszerzonym rozstawem osi (Executive dłuższy o 150 mm). W standardowej wersji uświadczymy m.in. pneumatyczne zawieszenie, ceramiczne hamulce, 21-calowe felgi, system Porsche Dynamic Chassis Control Sport oraz Porsche Torque Vectoring Plus. Wydłużona wersja będzie dostępna ze skrętną tylną osią.

Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid

Światowa premiera najmocniejszej hybrydy odbędzie się podczas targów motoryzacyjnych w Genewie. To nie jedyna nowość w gamie niemieckiego producenta. Porsche pokaże w Szwajcarii model Panamera Sport Turismo o nadwoziu shooting brake.

Ceny hybrydowego modelu startują od 903 630 zł. Wersja Executive z przedłużonym rozstawem osi kosztuje od 968 780 zł.

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 415 360 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij