Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Nie dla autonomicznego Porsche

Samochody Porsche zostały stworzone po to, by dawać jak najwięcej frajdy z jazdy kierowcy. Dzięki Bogu, Porsche to rozumie i kategorycznie odrzuca technologie jazdy autonomicznej w swoich pojazdach. A przynajmniej na razie.

Konrad Maruszczak 2016-02-04
Porsche 911 Turbo i 911 Turbo S

Nad autonomicznymi modelami pracują już tacy giganci jak Volvo, Audi, a ostatnio do biegu włączył się Jaguar. Jednak Porsche nie zamierza inwestować w drogie technologie i systemom autonomicznym mówi kategoryczne nie.

Robot sterujący samochodem zamiast kierowcy nie pasuje do ideologii Porsche, czyli samochodu, który ma dawać maksymalną radość z jazdy. Na szczęście zauważył to prezes marki z Zuffenhausen, Oliver Blume i stwierdził, że "kierowcy, którzy kupują Porsche chcą nimi jeździć samodzielnie". Podpisujemy się pod tym obiema rękami. 

To zupełnie inne stanowisko, niż reprezentowało Porsche jakiś czas temu. Wówczas zapowiadano prototyp tempomatu w Panamerze, który miał dostosowywać prędkość do zakrętu, a nawet przejmować kontrolę nad kierownicą. Teraz okazuje się jednak, że niemiecki producent zmienia kierunek.

Na jak długo? Tego nie wiadomo, ale naszym zdaniem rynek wymusi na Porsche prace i wdrożenie autonomicznego systemu. Klienci Panamery, Cayenne czy Macana chętnie przyjmą takie rozwiązanie w nowych modelach. Póki co marka skupia się na hybrydach oraz autach elektrycznych, które zapowiedział koncept Mission E.

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 230 510 PLN
Dostępne nadwozia: cabrio-2, coupe-2
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij