Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Nieekologiczna produkcja ekologicznej Toyoty

2010-10-21
Toyota Prius Toyota Prius

Toyota przygotowała raport na temat wpływu całego cykklu życia modelu Prius na środowisko naturalne. Wyniki wskazują, że bez wątpienia samochód w czasie jego użytkowania przez kierowców emituje mniejszą ilość dwutlenku węgla, tlenku azotu czy tlenku siarki niż auta o porównywalnych osiągach i gabarytach bez napędu hybrydowego. Okazało się jednak, że sam proces produkcji auta jest bardziej szkodliwy dla środowiska, niż w przypadku wspomnianych samochodów z konwencjonalnym napędem.

Produkcja silników elektrycznych, akumulatorów gromadzących energię do ich zasilania, czy przemienników momentu obrotowego wiąże się ze zwiększoną emisją węglowodorów niemetanowych i cząstek stałych. Pod tym względem wynik Toyoty plasuje się poniżej średniej.

Wyniki badań skłonią producenta do rozwijania technologii produkcji wspomnianych elementów, tak by ograniczać szkodliwość procesu produkcji dla środowiska.

 

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 136 900 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, van-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    paradoksalnie ostre zimy są oznaką globalnego ocieplenia, co jest skutkiem topnienia lodowców, zaburzenia temperatury prądów morskich i takie tam... ale nie będe sie w to wgłębiał
    ~Nitric, 2010-10-21 23:20:17
  • avatar
    zgłoś
    'Samuraj002' napisał(-a):I w takich chwilach znowu nasuwa mi się pytanie: jaki sens w hybrydach? Odpowiadając na pytanie Samuraja, stwierdzam jednoznacznie: nie ma.A oto uzasadnienie:Toyota przyznaje się do bilansu zanieczyszczeń przy produkcji akumulatorów do hybryd . Już ze trzy lata temu naukowcy powiązali fakt występowania kwaśnych deszczów i katastrofy ekologicznej w obszarze produkcji takich aut.Cały ten bełkot o autach nietrujących dwutlenkiem węgla niech sobie włożą między bajki. Dwutlenek węgla nie jest, z tego co wiem, aż tak szkodliwym związkiem. Choć na biologii z piętnaście lat do tyłu uczyli, że gwałtowny wzrost CO2 w atmosferze doprowadził do zwiększania się dziury ozonowej. Ale obecnie nowoczesne samochody mniej trują.Za parę lat, bardziej niż normalne auta, będą nas truły fabryki produkujące baterie do bezdwutlenkowych aut. Bardziej niż stare, dobre benzyniaki V6 i V8, niezatapialne diesle bez FAP-u i coraz ciekawsze turbobenzyniaki, którym już niedługo producenci założą hybrydowe plecaki ( fuj!)PS. Rok temu ekolodzy przekonywali nas o globalnym ociepleniu ... aż do ostatniej zimy .Może wreszcie unijni urzędnicy i inni swiatowi lobbyści otworzą oczy (sobie, nie nam)? Ale sens jest taki: producent zainwestował, więc operacja musi się zwrócić. Z zyskiem. I dlatego ostatnie salony w Paryżu i Genewie były taaaaakie zielone
    ~airmatic, 2010-10-21 22:15:19
  • avatar
    zgłoś
    I w takich chwilach znowu nasuwa mi się pytanie: jaki sens w hybrydach?
    ~Samuraj002, 2010-10-21 20:24:58
  • avatar
    zgłoś
    Według raportu przygotowanego przez japońskiego producenta, produkcja ekologicznego jest bardziej szkodliwa dla środowiska.
    auto motor i sport, 2010-10-21 09:38:22
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij