Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.6

Nowa Alfa Romeo Giulia już jest!!!

Alfa sprawiła sobie piękny prezent na 105. urodziny. Tym modelem chce zrobić rewolucję w segmencie D premium. Na cel stawia sobie BMW 3, a w tej wersji M3. Oto pierwsze oficjalne informacje o Alfie Romeo Giulii.

2015-06-24

Idealny przepis na auto według Alfy Romeo składa się z pięciu składników: przepiękna włoska linia, nowoczesne silniki, rozłożenie masy 50:50, innowacyjne rozwiązania technologiczne i doskonały stosunek mocy do masy (3 kg/1 KM). Wszyscy kochają Alfę za emocje, a tutaj jest ich całe mnóstwo, dzięki idei „meccanica delle emozioni” (mechanika emocji).

Projekt Giulii opiera się na umieszczeniu całego zespołu napędowego pomiędzy dwoma osiami. Stąd krótkie zwisy nadwozia, długa maska i przednie błotniki, tak jakby cofnięta kabina pasażerska i "napakowane" tylne błotniki, sugerujące, że to właśnie tam wędrują wszystkie 510 włoskich koni. Giulia ma mieć najdłuższy rozstaw osi w swojej klasie. Moglibyśmy pisać elaboraty na temat stylistyki nowej Alfy, która zdaniem stylistów "przypomina kota uchwyconego tuż przed skokiem", ale efekt końcowy pozostawiamy do samodzielnej oceny.

Prawdziwą rewolucją w Giulii jest silnik. 3-litrowy motor z sześcioma cylindrami i turbodoładowaniem został skonstruowany wspólnie z Ferrari i osiąga tutaj 510 KM. Jednostka jest bardzo lekka, bowiem w całości wykonana z aluminium. To pozwala przyspieszyć do 100 km/h w czasie 3,9 s. Podążając za ekologicznymi trendami silnik wyposażono w system odłączania cylindrów.

Konstruktorzy sporo czasu poświęcili na zawieszenie nowej Giulii. Niezależne dwuwahaczowe zawieszenie przedniej osi oraz wielowahacz typu Multilink z tyłu mają wspólnie z najbardziej bezpośrednim na rynku przełożeniem układu kierowniczego mają gwarantować niezapomniane wrażenia z jazdy.

Kolejnymi nowościami technologicznymi są:

  • technologia Torque Vectoring, która dzięki podwójnemu sprzęgłu pozwala tylnemu mechanizmowi różnicowemu odrębnie sterować momentem każdego z kół
  • Integrated Brake System, innowacyjny system elektro-mechaniczny, który łączy kontrolę trakcji z tradycyjnym wspomaganiem hamulców, a to ma zapewnić natychmiastową reakcję hamulca i rekordowo krótką drogę hamowania,
  • Active Aero Splitter, system, który aktywnie zarządza dociskiem przedniej osi, zapewniając w ten sposób lepsze osiągi i przyczepność przy dużych prędkościach
  • a tym wszystkim zarządza system Chassis Domain Control, „mózg” elektronicznego sterowania samochodu, który przydziela każdemu z nich precyzyjne zadanie, aby zoptymalizować osiągi i przyjemność jazdy.

Nie zabrakło też typowego dla Alfy systemu DNA, w Giulii z czterema trybami jazdy (Dynamic, Natural, Advanced Efficient - tryb wydajno-ekologiczny, który po raz pierwszy zastosowano w Alfie Romeo) i oczywiście Racing (w topowych wersjach).

Producent nie przedstawił nam danych technicznych pozostałych wersji, ani szczegółowych danych topowej odmiany, czyli Quadrifoglio. Na te informacje będziemy musieli jeszcze poczekać, prawdopodobnie do oficjalnej premiery we wrześniu podczas salonu we Frankfurcie.

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 139 000 PLN
Dostępne nadwozia: sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij