Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.0

Nowa Honda Civic – duża galeria zdjęć i prezentacja wideo

2011-11-03
Honda Civic dziewiątej generacji

To już dziewiąta generacja modelu Civic. Od chwili pierwszej prezentacji modelu w 1972 roku na ten w niektórych kręgach kultowy model znalazło się ponad 20 milionów chętnych. Nowy model ma znacznie poprawić ten wynik.

Inżynierowie Hondy nie zdecydowali się na radykalne zmiany wyglądu - mamy do czynienia z kilkoma poprawkami mającymi na celu zmniejszenie oporu powietrza. Auto jest 10 mm szersze i 20 mm niższe od poprzednika. Ma być też bardziej komfortowe i lepiej izolować hałasy dobiegające z zewnątrz.

Civic dziewiątej generacji sprzedawany będzie w trzech wersjach silnikowych. Podstawowa to 1,4-litrowy i-VTEC o mocy 100 KM i momencie obrotowym o wartości 127 Nm. Przyspieszenie do setki trudno w tym przypadku nazwać sprintem - zajmuje 13,4 sekund, ale za to auto może pochwalić się wynikiem w kategorii zużycia paliwa - średnio 5,4 litra na 100 km.

Kolejny na liście jest również benzynowy i-VTEC - o pojemności 1,8 litra i mocy 142 KM. 174 Nm momentu obrotowego pozwalają na przyspieszenie do setki w 9,1 sekundy, a średnie zużycie paliwa w przypadku tej jednostki jest niewiele większe niż w poprzedniej - wynosić ma 5,8 litra.

Najbardziej ekonomiczny ma być oczywiście silnik wysokoprężny. 2,2-litrowy diesel i-DTEC ma 2,2 litra pojemności, 350 Nm momentu obrotowego, do setki startuje w 8,5 sekundy i pali średnio 4,2 litra na 100 km.

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 82 100 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, kombi-5, sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Nie wiem, nie zgłębiałem jeszcze szczegółów tej "modernizacji".

    Samuraj, 2013-09-23 19:30:30
  • avatar
    zgłoś
    A czy dużo tego liftingu? BTW. w gamie modelowej na ten rok pojawiło się polskie menu kompa. W Tourerze poszukali też fajnych kolorów ;)

    airmatic, 2013-09-23 19:24:40
  • avatar
    zgłoś
    Nie za szybko na lifting?

    Samuraj, 2013-09-23 19:18:40
  • avatar
    zgłoś

    Po małym liftingu, polegającym chyba głównie na "okopceniu" (cyt. za: Magazynauto.pl) tylnych lamp - na mojego nosa tylko w wersjach z pakietem specjanym - więc Magazynauto się myli
    A mój prywatny "nos" detektywa sugeruje, że będzie wzbogacona gama kolorów - koniecznie o ten pomnikowy "morski granat" z wersji Tourer. Tu macie dowód z bordowym metalikiem:
     
    Better?

    airmatic, 2013-09-23 13:03:17
  • avatar
    zgłoś
    Będzie Type R z 1.6 Turbo 250 KM
    http://www.autoexpress.co.uk/honda/civic/60961/honda-civic-type-r-details
    rzęsor, 2012-10-24 14:43:02
  • avatar
    zgłoś
    wątpię, czy 9 jest ładniejsza od poprzedniczki - jeżeli tylko i wyłącznie o wygląd chodzi.
    miłoszekk, 2012-03-13 10:20:42
  • avatar
    zgłoś
    No nie wiem... U dilera obiecują poprawę spalania na poziomie rzędu 0,8 l./100 km, ale to chyba w trybie ECON, z włączonym START/STOPEM i przy śmiganiu "na mieście"
    airmatic, 2012-03-09 23:12:23
  • avatar
    zgłoś
    Ile pali ten 1.8 i-VTEC?
    Nadal koło 9 l/100km?
    rzęsor, 2012-03-09 19:46:57
  • avatar
    zgłoś
    'Samuraj' post='1047653745' date='Mar 9 2012, 00:59']Jakieś wrażenia?
    napisał(-a):
    Najpierw było mi dane pooglądać samochód ekspozycyjny w jednym z gościnnych salonów Hondy, który znam już jak własną kieszeń. Z daleka przednia partia pojazdu stojącego wewnątrz nie wzbudzała jednak wielkiej sensacji - odnosiłeś wrażenie, jakbyś stał przy aucie dobrze skądś znanym. Tym bardziej jednak moje (nie)wprawne oko szukało ciekawych szczegółów, różniących obie generacje. I najpierw usłyszałem od sprzedawcy, że "klamki są dopieszczone, ergonomiczne i pasują do poziomu premium, jaki znamy z... Legenda". Mhm, niech będzie , w końcu pierwsze UFO dostawało niemałe cięgi za bardzo mało solidny mechanizm otwierania przednich drzwi. Ten nowy jest prosty jak budowa cepa, ale nie razi już niczym.
    "Wygląda teraz jak mały Accord" - to fakt, miejsce awangardowego majstersztyku w dizajnie pierwszej UFO zajęła duża porcja wyrafinowania. "Jest szyba z wycieraczką i płetwa rekina na dachu". A ja w myślach dorzuciłem: "to super, jakoś dobrze mi było dotąd bez wycieraczki".
    "No i oczywiście mamy większy bagażnik".
    Rewelacja, praktyczność podwójnej podłogi połączona z zestawem naprawczym to rzeczywiście znak czasów.
    O trójkątnych końcówkach wydechu, które skradzono Civikowi, jakoś "ani mru mru". Ja zupełnie o tym zapomniałem.
    Ale największe zdumienie zaczęło się, gdy dostałem do ręki kluczyki... Nareszcie koniec z prościzną, witamy długo oczekiwany składany klucz w pięknym opakowaniu, który nie powstydziłby się obsługiwania stacyjki Lexusa czy Infiniti. W środku sporo zmian, ale najbardziej zaskakuje jeszcze wygodniejsza pozycja na fotelu, otoczenie bardziej miękkimi materiałami (koniec z przeraźliwą taniością i zamiłowaniem do morza twardego plastiku). "Tu Civic bardzo mocno aspiruje do klasy premium, Mercedesa i Audi" - usłyszałem od Pana Sprzedawcy. Zaczynam wierzyć na słowo
    We wnętrzu widać przede wszystkim zmiany jakościowe. Deskę rozdzielczą uproszczono zwłaszcza w panelu instrumentów, ale wyszło jej to na dobre. Zdecydowanie najlepsze rzeczy dzieją się za to na wyświetlaczach. Widać przede wszystkim kolorowy ekran i ciekawą grafikę na jego wyświetlaczu. O ile poprzedni UFO-k imponował bajerancką obsługą czytelnego menu, o tyle teraz inżynierowie otarli się o perfekcję. Również obsługę radia na (jeszcze mniejszej niż obecnie!!) kierownicy udało się uprościć, choć ja sam nie potrafiłem porządnie i intuicyjnie zmienić stacji na czystym paśmie. Najwyraźniej obok intuicji potrzebuję jeszcze dużo wprawy .
    Mam teraz w nosie komentarze, iż deska rozdzielcza była ciekawsza w poprzedniej generacji. Teraz właśnie rządzi funkcja i ciekawy przekaz na nowoczesnym poziomie. Niech się schowają wszystkie nudne auta grupy VW.
    Co pod maską? Teoretycznie o dwa konie więcej w silniku 1.8, ale największą zaletą jest użycie nowoczesnych technologii w konstrukcji podzespołów. W ogóle całe opakowanie silnika wygląda inaczej niż w poprzedniej wersji - widać, że ktoś mocno "dłubnął" przy osprzęcie i przede wszystkim elementach przedniego zawieszenia. Maska znów podwieszona na drucianym wsporniku - ale przynajmniej wciąż jest mała i lekka. Miło było posłuchać o innowacyjnych zmianach w technologii nowego i-VTEC-a, ale nic z tego nie zrozumiałem
    Propozycja jazdy próbnej była nie do odrzucenia - nawet nie wiem, kiedy zapomniałem, że się spieszę do pracy . Do drogi gotowy był mocniejszy, benzynowy UFO-k w czarnym kolorze. Przede wszystkim poinstruowano mnie o cichszej pracy zawieszenia (zobaczymy...) i innej reakcji silnika na gaz. Trybu ECON nie dodałem do ulubionych - choć Sprzedawca zademonstrował mi jego działanie przy swojej części przejazdu, ja nie zwracałem większej uwagi.
    Kolej na mnie. Wskakuję w wyraźnie wygodniejszy fotel kierowcy i ustawiam w optymalnym położeniu, zapinam pasy i sprawdzam lusterka (nieco mniejsze, ale i tak niezłe). W tylnym lusterku widok nowej szyby, oferującej dziwaczny kształt i bajeczne pola widzenia. Z wrażenia zapomniałem zapytać, jak włącza się tylną wycieraczkę . Ogromna zmiana na plus to praca lewarka zmiany biegów - cały obszyty skórą, nie zafundował mi też plastikowego klikania - znanego z pierwszej generacji UFO. Najważniejsze i najlepsze było jednak odczucie związane z pracą silnika - już nie zamulający przy niskich obrotach i wyraźnie pracujący bardziej równomiernie na wyższych. Za harmonijne rozwijanie mocy łatwiej przymknąć oko na gorsze (podobno) czasy przyspieszania od zera do 100 km/h. Silnik brzmi ciszej i nieco mniej chropawo, ani śladu również jakichkolwiek klekotów i westchnień dobywających się z zawieszenia. Co więcej, za bardzo nie czuć tępych uderzeń przy wjeżdżaniu w różne parszywe dziury i wyszczerbiebnia nawierzchni - choć akurat nadal daje się rozpoznać obecność belki skrętnej z tyłu. Niech jej będzie
    Na koniec deser. Podjeżdżamy na parking salonu i oczywiście sugeruję Sprzedawcy, że nie odmówię sobie zaparkowania tyłem. Wrzucenie wstecznego i... moim oczom na ekranie ukazuje się obraz z kamery cofania, oczywiście z nakreślonymi komputerowo liniami. Wybieram miejsce między klombami i parkuję, na zmianę obserwując widok przez tylną szybę (świetny), w lusterkach (niezły) i "kamerce" (fajny bajer, choć wymaga wprawy jeszcze dwóch parkowań).
    Pozdrawiam gt-tunera. Pamiętaj tylko, że sedan nie będzie aż tak dopracowany wewnątrz jak hatchback
    A wszystkim świeżo upieczonym właścicielom "Mazdy Trójki" polecam jazdę próbną na... poprawę nastroju. Raczej się nie poprawi
    airmatic, 2012-03-09 16:05:07
  • avatar
    zgłoś
    o nie, myślałem, że będę pierwszy :< chyba jutro się wybieram : D ale ciekawi mnie też sedan bo ma takie samo wnętrze jak nowe coupe USA i chcę zobaczyć jaki jest postęp w stosunku do mojej ósemki
    gt-tuner, 2012-03-09 14:37:42
  • avatar
    zgłoś
    Jakieś wrażenia?
    Samuraj, 2012-03-09 00:59:51
  • avatar
    zgłoś
    'gt-tuner' post='1047653732' date='Mar 8 2012, 18:41']airmatic na kiedy zapisałeś się na jazdę próbną : D napisał(-a):
    Już ją odbyłem
    airmatic, 2012-03-08 23:36:22
  • avatar
    zgłoś
    airmatic na kiedy zapisałeś się na jazdę próbną : D ?
    gt-tuner, 2012-03-08 18:41:33
  • avatar
    zgłoś
    'rzęsor' post='1047652814' date='Feb 17 2012, 19:34']Marny to kompromis bo Civic 2.2 i-CDTi kosztuje tyle co Mondeo 2.0 napisał(-a):
    Trochę naciągasz rzeczywistość; owszem Mondeo 2.0 TDCI było w podobnej cenie ale to 115KM a idąc Twoim tokiem myślenia to największym "kawałkiem" samochodu byłaby Octavia... . Niestety zawsze są jakieś kompromisy jeśli nie wygąd to silnik/skrzynia biegów, napęd AWD itd itp.
    krzysiek29, 2012-02-18 10:21:31
  • avatar
    zgłoś
    'krzysiek29' post='1047652784' date='Feb 17 2012, 10:54']Ot odwieczne wybory; czy auto dla kierowcy czy bardziej dla pasażerów. Nie każdego stać na odzielne auto dla siebie i dla żony i tutaj też potrzeba jakiś kompromisów Np poprzedni Civic (obecnego nawet nie widziałem na żywo) był w środku wystatrczająco przestronny bardzo sprytnie składała się tylna kanapa a do tego jego i-CDTI 2.2 w połączeniu z zawieszeniem i ze skrzyną biegów był swojego rodzaju złotym środkiem; wygląd podobał się żonie a mi jak napisał(-a):
    Marny to kompromis bo Civic 2.2 i-CDTi kosztuje tyle co Mondeo 2.0 TDCi.
    rzęsor, 2012-02-17 19:34:05
  • avatar
    zgłoś
    w Kii Optimie już to jest więc pewnie i Hundai też juz ten system ma.
    Niekoniecznie, dlatego zapytałem.
    Samuraj, 2012-02-17 15:35:46
  • avatar
    zgłoś
    'esper' post='1047652747' date='Feb 16 2012, 22:20']wczoraj zrobiłem ze 200 km i30. Dieslem/byną pół na pól. Nie bardzo jest się czego przyczepić. Kawał sensownego auta. Ale jednak Civic 1.8 jeździ fajniej niż i30 1.6. Natomiast i30 jest ładniejsze i napisał(-a):
    Ot odwieczne wybory; czy auto dla kierowcy czy bardziej dla pasażerów. Nie każdego stać na odzielne auto dla siebie i dla żony i tutaj też potrzeba jakiś kompromisów Np poprzedni Civic (obecnego nawet nie widziałem na żywo) był w środku wystatrczająco przestronny bardzo sprytnie składała się tylna kanapa a do tego jego i-CDTI 2.2 w połączeniu z zawieszeniem i ze skrzyną biegów był swojego rodzaju złotym środkiem; wygląd podobał się żonie a mi jak jeździ. Na razie KIa nie dyponuje w tej klasie cenowej czymś co sprawia taką frajdę z jazdy i można tym spokojnie jechać w 4 osoby np na wakacje.
    krzysiek29, 2012-02-17 10:54:35
  • avatar
    zgłoś
    "egzemplarze, którymi się woziłeś miały już ten odpowiednik niemieckiego Park Assist? " - w Kii Optimie już to jest więc pewnie i Hundai też juz ten system ma. Aczkolwiek dla mnie jest to zwykły bajer bez którego spokojnie można sie obejść.
    Co zaś się tyczy stylistyki nowej Kii Ceed i nowej Hondy Civic, to sorry ale zgodnie z tym co napisałem wcześniej Honda nie ma tu dla mnie żadnych szans. Paradokslanie większe szanse w tym prównaniu miałby ... dotychczasowy model Hondy Civic !!
    Ceed jest po prostu ładniejszy i bardziej proporcjonalny. Wnętrza abu aut są ładne, ale są też ... inne i to co napisał Rzęsor ma się nijak do rzeczywistości Gusta ludzi są różne. Jedni będą woleli kosmiczną stylistykę wnętrza Civica z wyświetlaczami a"la Stra Trek. Inni gustują w bardziej stonowanej stylistyce i wnętrze Ceeda dużo bardziej przypadnie im do gustu. Znając zaś Kię i jej nowe modele to wykonanie i materiały wewnątrz kabiny w niczym nie odbiegają od tych z Hondy. Natomiast pisanie, że Kia jest klasę niżej jest trochę ośmieszaniem się. Proponuję wizytę w salonie Kii i dopiero później pisanie o tym gdzie znajdują się auta tej marki.
    Big1, 2012-02-17 06:48:23
  • avatar
    zgłoś
    A jeszcze takie pytanko: egzemplarze, którymi się woziłeś miały już ten odpowiednik niemieckiego Park Assist?
    Samuraj, 2012-02-17 01:17:58
  • avatar
    zgłoś
    dzięki nisko poprowadzonej linii tylnej szyby fajnie się cofa. Ale i30 ma kamerę, więc pod tym względem wygrywa
    esper, 2012-02-16 22:36:19
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij