Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Nowa Panda – produkcja w listopadzie

2011-03-29

Niedługo wcześniej - w połowie września produkcyjną wersję tego modelu zobaczymy na Salonie we Frankfurcie.

Po burzliwych negocjacjach z włoskimi związkami zawodowymi zarząd Fiata ogłosił, że w ramach rozwoju planu "Fabbrica Italia", czyli "włoska fabryka" koncern zamierza zwiększyć liczbę egzemplarzy produkowanych we Włoszech z 650 tysięcy w 2010 roku do 1,4 miliona w 2014. Produkcja nowej Pandy ma być ważnym elementem tego planu. By dojść do porozumienia związkowcy Fiata musieli zgodzić się na zwiększenie produktywności o ok. 70%, przejście na system trójzmianowy i zwiększenie liczby roboczodni z 235 do 280. Prezes Fiata - Sergio Marchionne - zapowiedział, że w przeciwnym wypadku nowa Panda będzie produkowana w Polsce, albo przeniesie produkcję do Serbii.

W ramach przygotowań do produkcji Fiat zainwestował we włoską fabrykę około 800 milionów euro.

Obecnie Panda produkowana jest w tyskiej fabryce Fiata, razem z modelem 500 oraz Fordem Ka. Polska fabryka jest największą i najbardziej wydajna fabryką grupy Fiata w Europie i drugim co do wydajności zakładem na świecie. Więcej produkuje się tylko w Belo Horizonte w Brazylii - tam w zeszłym roku powstało prawie 700 tysięcy Fiatów (w Tychach 533 tysiące).

źródło: autonews

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 39 200 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    A dlaczego nie? O sprzedaż nie powinniśmy się martwić raczej.
    ~Samuraj, 2011-03-30 22:16:50
  • avatar
    zgłoś
    Nowa Panda ma taki trochę ciężki wygląd (przynajmniej na fotce). Tę klasę aut to się raczej dla wyglądu kupuje a nie dla osiągów. Oj chyba nie uratuje Tych włoskich zakładów.
    krzysiek29, 2011-03-30 13:57:12
  • avatar
    zgłoś
    Moim zdaniem Fiat obrał dziwną strategię prezentacji nowej Pandy. Zamiast opublikować pierwsze zdjęcia następcy Samochodu Roku 2003, producent woli się tłumaczyć z przeniesienia produkcji do Włoch, publikuje kosztorysy i takie tam. PO CO?!!!! Można to tłumaczyć Włochom - bo tylko ich to interesuje - ale dla reszty świata (prócz Tychów) jest już bez znaczenia. Co do polskiego rynku - nasi klienci nie szukają nowych aut w tym formacie (segment A) tak często jak kiedyś. Wkrótce okaże się, że nowa Panda z Włoch zjedzie do poziomu sprzedaży Picanto, czyli gdzieś do czwartej dziesiątki. Powód? Chętniej dokładamy do większego auta - jeśli już w ogóle ma ono być nowe. Przy takich preferencjach mała, uzdolniona Panda niewiele zwojuje jako autko ciasne wszerz, z taniutkimi plastikami wewnątrz i mizernym wyposażeniem standardowym .
    airmatic, 2011-03-30 10:37:26
  • avatar
    zgłoś
    rzęsor skad wiesz ze w tychach bedzie powstawac punto , ja tam pracuje i o tym nie slyszalem ???
    ~ESIM, 2011-03-30 09:26:21
  • avatar
    zgłoś
    Całe szczęście, że nie trafiła do Tychów, bo teraz obok Ypsilona będą produkować Punto IV.
    rzęsor, 2011-03-29 12:30:14
  • avatar
    zgłoś
    Za niewiele ponad pół roku z taśm montażowych we włoskim Pomigliano zjadą pierwsze Pandy trzeciej generacji.
    auto motor i sport, 2011-03-29 08:05:39
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij