Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Nowa Toyota GT86 CS-R3

Toyota zaprezentowała w Polsce model GT86 CS-R3, który jest pierwszym nowym samochodem rajdowym z napędem na tył i homologacją FIA.

Toyota GT86 CS-R3 Toyota GT86 CS-R3

Prezentacja odbyła się przy okazji Rajdu Rzeszowskiego. Toyota GT86 CS-R3 to napędzana na tylną oś rajdówka z prawdziwego zdarzenia. Dwulitrowy, wolnossący silnik benzynowy typu boxer rozwija moc do 232 KM przy 7000 obr./min i moment obrotowy do 235 Nm przy 6800 obr./min.

Zmiany wykonane w nowym modelu pozwoliły podwyższyć moc i wyrównać przebieg momentu w całym zakresie prędkości obrotowych. Widać to przede wszystkim przy niższych obrotach – przy 3500 obr./min moment zwiększono aż o 24 proc., a średni wzrost momentu w zakresie 2500-6500 obr./min to 19 proc.

Wzrost osiągów uzyskano dzięki modyfikacji układu dolotowego i wydechowego. Nowy airbox został opracowany przy użyciu modelowania matematycznego CFD (Computational Fluid Dynamics), a w układzie wydechowym firmy Milltek zastosowano kolektor w układzie 4-2-1.

Pozwoliło to uzyskać niezakłócony przepływ powietrza i spalin zarówno przy niskich, jak i wysokich obrotach i w ten sposób zwiększyć moment przy niskich obrotach, zachowując dotychczasową moc maksymalną.

Toyota GT86 CS-R3 Toyota GT86 CS-R3

Mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu wzbogacono o trzecie, bardzo krótkie przełożenie i=5,714, które uzyskało homologację. Samochód wyposażono w przekonstruowane półosie dla zwiększenia ich trwałości przy zwiększonym momencie obrotowym.

Toyota GT86 CS-R3 Toyota GT86 CS-R3

By zagwarantować chłodzenie silnika również przy bardzo wysokich temperaturach powietrza, przeprojektowano chłodnicę i jej przewody. Przeniesiono chłodnicę oleju przekładni, zmniejszając w ten sposób długość jej przewodów i obniżając ich masę.

Toyota GT86 CS-R3 Toyota GT86 CS-R3

Grubość tarcz przednich hamulców w wersji szutrowej zmniejszono z 30 do 28 mm, zmniejszając w ten sposób masę nieresorowaną, co  przekłada się na lepszą pracę zawieszenia. Tarcze tylnych hamulców zmieniono na wentylowane, co poprawia ich skuteczność przy częstym hamowaniu. Opracowano też nową, lżejszą o 20 proc. osłonę miski olejowej do jazdy po szutrach.

Toyota GT86 CS-R3 Toyota GT86 CS-R3

Cena nowego GT86 CS-R3 z homologacją i sportowym wyposażeniem, uwzględniającym podwozie i silnik po tuningu, rozpoczyna się od 84 tys. euro (bez VAT). 

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 129 900 PLN
Dostępne nadwozia: coupe-2
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Biorąc pod uwagę możliwości rocznych modeli Toyoty to ta ma na prawdę duże szanse na wybicie się pomiędzy innymi sportowymi samochodami. Często pożyczam w Panek nowe modele i zawsze jestem równie mocno zadowolony. Z ich możliwości i komfortu jazdy
    ~wojtek.kalak, 2017-08-17 21:33:03
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij