Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Nowa V-ósemka Mercedesa - na wideo

2011-09-28
Mercedes SLK55 AMG Mercedes SLK55 AMG

Mercedes chwalił się SLK we Frankfurcie. Pod maskę wersji 55 AMG trafił nowy silnik. 5,5-litrowy motor M152 wyróżnia się bezpośrednim, strumieniowym wtryskiem paliwa pod ciśnieniem 200 bar, piezoelektrycznymi wtryskiwaczami, układem odłączania cylindrów, aluminiową skrzynką korbową, czterema zaworami na cylinder, ciągłym sterowaniem fazami rozrządu, wysokim stopniem kompresji 12,6:1, systemem start/stop, układem odzyskiwania energii i prędkością obrotową nawet 7200 obr./min. Zastosowanie wolnossącego silnika V8 o dużej pojemności z układem odłączania cylindrów pozwoliło wyeliminować konflikt pomiędzy satysfakcjonującymi wartościami mocy i momentu obrotowego oraz niewielkim apetytem na paliwo.

Nowy układ zarządzania cylindrami AMG szczególnie przyczynia się do poprawy wydajności układu napędowego. Przy częściowym obciążeniu drugi, trzeci, piąty i ósmy cylinder zostają odłączone, co odczuwalnie wpływa na obniżenie zużycia paliwa. W podobnej formie technologia ta sprawdza się w 750-konnych silnikach bolidów Formuły 1. Dzięki temu SLK 55 AMG może pochwalić się średnim zużyciem paliwa na poziomie 8,4 litra na 100 km.

Układ zarządzania cylindrami AMG działa w szerokim zakresie obrotów - od 800 do 3600 obr./min, jeśli tylko skrzynia biegów funkcjonuje w trybie C - Controlled Efficiency. Gdy cylindry zostają odłączone, kierowca dostrzega stosowną informację na panelu zegarów. Wciąż ma wtedy do dyspozycji co najmniej 230 Nm momentu obrotowego - wystarczająco dużo, aby zapewnić przyspieszenie w większości sytuacji na drodze. A co się dzieje, kiedy potrzeba dodatkowej siły napędowej? Wystarczy zwiększyć obciążenie lub zapędzić wskazówkę obrotomierza na drugą połowę skali. W ciągu 30 ms drugi, trzeci, piąty i ósmy cylinder obudzą się do życia. Operacja odbywa się natychmiast i niezauważalnie dla kierowcy. 16 sterowanych hydraulicznie elementów kompensacyjnych, zintegrowanych z głowicami otwiera zawory dolotowe i wylotowe, a do komór spalania znów dociera paliwo i iskra.

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 68 019 PLN
Dostępne nadwozia: furgon-3, kombi van-4
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    I teraz wypada zadać sobie pytanie: dlaczego każdy producent nie idzie w takim kierunku? Zamiast po****ziółek elektrycznych, hybrydowych itd. można by stosować takie rozwiązanie i połączyć przyjemne z pożytecznym. 8,4 l przy pojemności 5.5 - litra i takiej mocy - kosmos, za który należą się Mercowi brawa.
    ~Samuraj, 2011-09-28 14:43:47
  • avatar
    zgłoś
    Kabriolet Mercedesa dostał nowy silnik o nieprzyzwoitych osiągach.
    auto motor i sport, 2011-09-28 08:18:07
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij