Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Nowe Audi A3 – gotowe na Genewę

2011-10-20
Audi A3 Nowe A3 ma się pojawić m.in. jako trzydrzwiowy hatchback

Auto ma być lżejsze, bardziej ekonomiczne i wypchane multimediami. Nie ma co spodziewać się rewolucji w designie - główny projektant Audi - Stefan Sielaff zaznaczył, że "na pierwszy rzut oka będzie widać, że to A3".

Model zbudowany będzie na platformie MQB, która przygotowana jest tak, że mogą na niej powstać zarówno małe auta jak Polo, czy A1, a nawet Passat. Umiejscowienie silnika, czy układu kierowniczego jest zawsze takie samo, ale można manewrować długością całej płyty podłogowej. Rozwiązanie to pozwala na zbudowanie czterech wersji A-trójki w dwóch wariantach rozstawu osi. Trzydrzwiowy hatchback i cabrio będą miały rozstaw 2595 mm, a sedan i Sportback - 2630 mm.

Stefan Sielaff zapowiada, że nowy model będzie stylistycznie blisko spokrewniony z pokazanym w Szanghaju koncepcyjnym A3 e-tron. Szczególnie jego wnętrze będzie bliskie wersji koncepcyjnej - z wyłączeniem białej skóry, która okrywała całą konsolę. Można się jednak spodziewać podobnego panelu sterowania na tunelu środkowym, czy wysuwanego z konsoli, dotykowego ekranu. Konstruktorzy obiecują też, że multimedialny system MMI znany z innych modeli Audi również w A3 pozwoli na obsługę nawigacji, telefonu, a nawet posłuży jako pokładowy hotspot, pozwalając na podpięcie do niego za pośrednictwem Wi-Fi laptopa czy smartfona i korzystanie z internetu.

To nie koniec listy elektronicznych ułatwiaczy życia. Audi obiecuje rozpoznawanie znaków drogowych, aktywny tempomat z funkcją stop-and-go, układ awaryjnego hamowania, kontroli pasa ruchu i asystenta parkowania. W opcji dostępny będzie również odpowiednik mercedesowskiego Pre-Safe - systemu, który na wypadek nieuniknionej kolizji pozamyka okna, szyberdach, ustawi w optymalnej pozycji fotele, napnie pasy itp. by przygotować podróżujących na uderzenie i zminimalizować szkody.

A3 ma być pierwszym modelem w tym segmencie wyposażonym w silniki z możliwością wyłączenia cylindrów. 1,4 litrowe TSI o mocy 140 KM może pracować na dwóch lub czterech cylindrach - w zależności od bieżących potrzeb. Przy niewielkich prędkościach, w miejskich korkach pracować będą dwa cylindry, a po mocniejszym wciśnięciu gazu - podłączą się dwa kolejne. Pozwoli to ponoć na zerwanie z wyniku średniego spalania około 0,4 litra.

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 118 570 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-3, sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    piekniusie
    mjetas, 2012-04-11 10:10:47
  • avatar
    zgłoś

    rzęsor, 2012-04-06 17:42:20
  • avatar
    zgłoś
    'rzęsor' napisał(-a):Nawet zwykła jest kierowana do młodych i dynamicznych klientów.O A1 też tak mówią.
    ~Samuraj, 2012-03-09 13:21:46
  • avatar
    zgłoś
    Sporthatch? Sporthatchem jest S3 lub RS3, ale zwykła wersja?Panie toż to samochód sportowy czystej krwi !! Ałdi w TDI-ku to po prostu szczyt marzeń i "sportowych" ambicji. Panie takie A3 to po prostu wyczynowe auto, nic i nikt nie moze si z nim równać. Podjeżdżasz takim ałdi pod disko z zimnym łokciem i łubu-dubu i wszystkie małolaty sikają po nogach. A jak depniesz w gaz to po prostu wszyskie Porsche, Ferrari czy Lambo moga się schować. Takie to sportowe auto z tego ałdi panie
    Big1, 2012-03-09 12:37:07
  • avatar
    zgłoś
    Nawet zwykła jest kierowana do młodych i dynamicznych klientów.
    rzęsor, 2012-03-09 12:07:06
  • avatar
    zgłoś
    Sporthatch? Sporthatchem jest S3 lub RS3, ale zwykła wersja?
    ~Samuraj, 2012-03-09 00:37:31
  • avatar
    zgłoś
    W końcu to jest sporthatch, a nie nudny Golf.
    rzęsor, 2012-03-08 17:08:51
  • avatar
    zgłoś
    A czego się spodziewałeś po hatchbacku od Audi?
    ~Samuraj, 2012-03-07 18:04:08
  • avatar
    zgłoś
    Ogólnie design jest OK. Jednak wydaje mi się, że deska rozdzielcza w stylu TT jest zbyt ascetyczna jak do kompaktu.
    NetDriver, 2012-03-07 12:37:25
  • avatar
    zgłoś
    W dzisiejszych czasach niemalże każdy samochód rośnie.
    ~Samuraj, 2012-02-28 16:21:13
  • avatar
    zgłoś
    Ale pierwsze A3 było dużo mniejsze.
    rzęsor, 2012-02-28 11:27:06
  • avatar
    zgłoś
    A3 jest w pewnym sensie następcą A4 i starego 80. Chyba sie troche zagalopowałeś Obecne A3 to po prostu kompact. Płyta podłogowa ta sama co w Glofie V-VI/Skodzie Octavii II/Seacie Lonie II-Toledo III. Zawieszenie też to samo. A3 nie ma nic wspólnego z poprzednim A4. Jest to typowy kompact w dodatku niezbyt obszerny w środku.
    Big1, 2012-02-28 07:30:31
  • avatar
    zgłoś
    A A4 to niby co? Stare A6?
    ~Samuraj, 2012-02-27 17:31:46
  • avatar
    zgłoś
    tyle, że rolę poprzednich A3 przejęło A1 i obecna generacja A3 jest w pewnym sensie następcą A4 i starego 80.
    rzęsor, 2012-02-27 12:16:29
  • avatar
    zgłoś
    audi a3 - sama nazwa wskazuje na to, że jest to Hatchback jak dla mnie, to audi a3 w sedanie się po prostu wyklucza. przyjeło się, że to Hatchback i już
    adi85, 2012-02-27 12:09:10
  • avatar
    zgłoś
    Z klasą, bez zbędnych stylistycznych dupereli, jak np. tylne światła w Civic.Więcej fotek:
    rzęsor, 2012-02-24 13:42:45
  • avatar
    zgłoś
    Co oznacza "jakościowy" design?
    ~Samuraj, 2012-02-24 01:43:29
  • avatar
    zgłoś
    A mi się podoba, bo ma konkretny i jakościowy design.O klasę powyżej przerysowanych dziwactw w rodzaju Focusa, Civic czy Cee'd.
    rzęsor, 2012-02-23 20:20:30
  • avatar
    zgłoś
    Dej Pan spokój, mi się nie podoba, bo wieje nudą już w momencie premiery.
    ~Samuraj, 2012-02-23 18:25:42
  • avatar
    zgłoś
    Jest dobrze, takie pomniejszone A4 Avant.
    rzęsor, 2012-02-23 16:11:30
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij