Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.2

Nowe Audi A8 – sport i komfort!

2009-12-01
Nowe Audi A8 Nowe Audi A8

Podobnie, jak modele pierwszej i drugiej generacji, nowe auto ma aluminiową strukturę nadwozia, ważącą o 40% mniej niż stalowe konstrukcję. Pomiędzy zderzakami przybyło mu prawie 80 mm długości (5,14 m), rozstaw osi zwiększył się zaś niewiele, bo o jedyne 46 mm. 

Nowa A-ósemka do sprzedaży trafi z dwoma jednostkami napędowymi do wyboru. Oba mają osiem cylindrów w układzie widlastym i bezpośredni wtrysk paliwa. 4,2-litrowy benzynowy silnik FSI rozwija moc 372 konie mechaniczne, dysponuje maksymalnym momentem obrotowym o wartości 445 Nm przy 3500 i przenosi limuzynę Audi poza granicę 100 km/h w ciągu 5,7 sekundy. W jego przypadku średnie zużycie paliwa wynosi 9,5 l/100 km, co jest wynikiem o 1,4 l mniejszym niż poprzednio.

Drugi silnik to turbodiesel o tej samej pojemności, mocy 350 koni mechanicznych i maksymalnym momencie obrotowym 800 Nm. A-ósemka z tym silnikiem jest szybsza od modelu benzynowego, 100 km/h osiagając po 5,5 s i zużywając średnio 7,6 l oleju napędowego na 100 km.

Niedługo później do tej dwójki dołączą dwa turbodiesle 3.0 TDI - 250- oraz 204-konny. Oba mają mieć system start/stop i odznaczać się umiarkowanym apetytem na paliwo. Słabszy ma zużywać średnio 6 litrów oleju napędowego, a mocniejszy - o 0,6 l na 100 km więcej.

Wszystkie jednostki napędowego nowej A-ósemki standardowo współpracują z nowo opracowaną 8-stopniową przekładnią automatyczną, przenosząc moc z silnika na wszystkie koła (oprócz 204-konnego 3.0 TDI z napędem przednim). W aucie z jednostką 4.2 TDI przy tylnej osi standardowo zamontowano mechanizm różnicowy o ograniczonym tarciu.

Audi zapewnia, że jego nowe dziecko ma być najbardziej sportowym autem w swojej klasie. Zawdzięczać ma to nie tylko dynamicznym silnikom, napędowi na cztery koła, ale przede wszystkim skomplikowanej konstrukcji zawieszenia, wykorzystującej aluminium na dużą skalę.

W nowym A8 znajdziemy ponadto zmodyfikowany system zarządzania funkcjami samochodu w postaci MMI, kompletne wyposażenie podnoszące komfort oraz całą armię systemów wspomagających kierowcę w czasie jazdy. Są to między innymi aktywny tempomat, czy też oparty na kamerze termowizyjnej, system pomagający kierowcy dostrzec nocą ruchome "przedmioty" na drodze. Istnym majstersztykiem są przednie lampy, całkowicie oparte na diodach LED.

Nowe Audi A8 do salonów sprzedaży zawita w połowie przyszłego roku. Także w 2010 roku zostanie zaprezentowana wersja z powiększonym rozstawem osi, natomiast w późniejszym czasie - odmiana z napędem hybrydowym.

 

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij