Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.3

Nowe Volvo S90 2016 - Szwedzi atakują!

Volvo wraz z premierowym S90 wkracza do śmietanki limuzyn premium. System wykrywania łosi, autonomicznej jazdy, 5 metrów luksusu i zupełnie nowy design. Zobacz, szczegóły nowego Volvo S90.

Konrad Maruszczak 2016-03-03
Volvo S90 2016 Volvo S90 2016

Wcześniej poznaliśmy już wygląd flagowej, szwedzkiej limuzyny, ale tylko na małym modelu. Teraz Volvo S90 pokazuje nam się w pełnej krasie. Zacznijmy od kwestii designu, bo tutaj wiele się zmieniło. Auto przejęło stylistykę od większego SUV-a XC90, ale tutaj linię dachu poprowadzono dużo niżej, przez co S90 wygląda sportowo. Przednie reflektory, ze światłami dziennymi w kształcie obróconej litery "T" wykonano oczywiście w technologii LED. Duży grill z centralnie umieszczonym logo producenta wyeksponowano na pokaz, w końcu to marka premium. Tył naszym zdaniem wygląda już nieco gorzej. Lampy o dziwnych kształtach i klapa jakoś nie pasują tu do całokształtu, który jest całkiem niezły. Efektu dopełniają aluminiowe felgi, którą mogą występować w rozmiarze od 17 do nawet 21 cali.

Volvo S90 - wnętrze

W środku na pasażerów czeka szwedzki, "Ikeowski" minimalizm. Jest oczywiście luksusowo, ale i dyskretnie. Pierwszą rzecz, jaką wsiadający do środka może poczuć to fotele - pełne skóry i profili mających dobrze przytrzymywać ciało w zakrętach oraz nie męczyć kręgosłupa podczas długich wojaży. Oczywiście jest funkcja ogrzewania i wentylacji. Większość funkcji obsługujemy za pomocą 9-calowego ekranu dotykowego, który stworzono wspólnie z firmą Apple. Cechą odróżniającą S90 od szwedzkiego SUV-a są pionowo umieszczone kratki nawiewu. Inaczej poprowadzono też listwy ozdobne i przeprojektowano system nagłośnienia Bowers&Wilkins.

Volvo S90 - silniki

Podobnie jak w XC90, w nowej limuzynie znajdziemy tylko silniki 2-litrowe z czterema cylindrami Drive-E, skonstruowane przez Volvo. Do wyboru mamy:

  • Diesle: D4 o mocy 190 KM i D5 AWD o mocy 233 KM
  • Benzynowe: T6 AWD 320 KM i hybrydowa T8 AWD o łącznej mocy 400 KM

Później dołączą jeszcze bazowy diesel i benzynowa odmiana T5 z napędem na przednią oś. Przy okazji silników warto wspomnieć o ciekawym rozwiązaniu Power Pulse w odmianie D5. Zamontowany tu silnik elektryczny spręża powietrze, a gdy kierowca wciśnie mocniej gaz, skumulowane powietrze trafia do turbiny eliminując efekt "turbodziury."

Volvo S90 - bezpieczeństwo

Jak w każdym szwedzkim produkcie tej marki, jednym z priorytetów były kwestie bezpieczeństwa. W S90 zastosowano system wykrywający duże zwierzęta, takie jak łosie, jelenie, czy konie - to pierwszy taki system na świecie. W limuzynie wdrożono też automatyczny system jazdy w korkach oraz samoczynnie utrzymujący auto na pasie ruchu do prędkości 110 km/h. Warto zaznaczyć, że jest to całkowicie autonomiczny system, który cały czas będzie auto utrzymywał na swoim pasie. To pierwsze takie rozwiązanie w Volvo. Oprócz tego pojawi się też system City Safety, zapobiegający kolizji do różnicy prędkości 80 km/h przed poprzedzającym pojazdem. Jeśli chodzi o ocenę w testach Euro NCAP możemy być spokojni - 5 gwiazdek gwarantowane.

Klienci będą też mogli wybierać spośród obrzydliwie bogatego wyposażenia dodatkowego, jak chociażby kilka wzorów tapicerki z naturalnej skóry, najnowsze systemy multimedialnych (w tym Apple CarPlay), system Volvo On Call, który pozwala sterować z telefonu wieloma funkcjami auta, a także audio Bowers&Wilkins. Do S90 wkrótce dołączy też kombi V90 i jego uterenowiona wersja V90 Cross Country.

>>> Volvo S90 w Genewie <<<

Volvo S90 w skrócie

  • długość - 4960 mm,
  • szerokość - 2020 mm,
  • wysokość - 1440 mm,
  • 4-cylindrowe silniki o mocach od 190 do 400 KM
  • system wykrywający duże zwierzęta, także nocą
  • autonomiczny system kierujący autem w korkach i do 110 km/h

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij