Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Nowe Volvo XC90

Aż dwanaście lat trwał żywot rynkowy pierwszej generacji flagowego SUV-a szwedzkiej marki. To dużo, zważywszy, iż konkurenci wprowadzają swoje nowości ze zdecydowanie większą częstotliwością. Wiekowe XC90 w końcu jednak doczekało się następcy...

2014-08-27
Nowe Volvo XC90 Nowe Volvo XC90 oficjalnie zadebiutuje na wystawie w Paryżu, a do sprzedaży trafi na początku przyszłego roku.

Wbrew obecnym trendom, Volvo aż do wczorajszej prezentacji modelu w Sztokholmie utrzymało w tajemnicy wygląd nowego XC90. Zaskoczenia wielkiego może nie ma - auto nie zrywa drastycznie z designem swojego poprzednika, dodając wiele nowoczesnych detali. Przede wszystkim nowe XC90 ma dłuższą maskę silnika, ostrzejsze i nieco masywniejsze kształty. Charakterystycznymi elementami będą większa atrapa chłodnicy z większym logo marki oraz przednie światła z "położoną" literką "T".

Auto powstało na nowej modułowej płycie podłogowej SPA (Scalable Platform Architecture), która dzięki swojej elastyczności niebawem będzie wykorzystywana również do produkcji kolejnych nowych modeli Volvo.

Wnętrze nowego XC90 w końcu ma nam mówić, że znajdujemy się w aucie z segmentu premium. Zgodnie z zapowiedziami Szwedów, będzie najbardziej luksusowe spośród wszystkich oferowanych do tej pory modeli. Stąd użyte materiały z najwyższej półki - skóra, drewno, a nawet szkło kryształowe, z którego wykonana została m.in. gałka dźwigni zmiany biegów.

Centrum dowodzenia stanowi duży ekran dotykowy na środkowej konsoli. Dzięki temu, że za jego pośrednictwem będziemy obsługiwać większość urządzeń pokładowych, z konsoli zniknęło sporo przełączników. Oczywiście system multimedialny, co już staje się powoli standardem, będzie mógł być połączony np. z naszym smartfonem i będzie oferował różne aplikacje.

Volvo XC90 będzie dostępne również w wersji siedmiomiejscowej, przy czym nawet w takiej konfiguracji w ostatnim rzędzie siedzeń, jak i w bagażniku ma być przyzwoita ilość miejsca. Fotele w drugim rzędzie będzie można niezależnie przesuwać, pochylać czy składać, dzięki czemu wnętrze będzie oferowało liczne możliwości konfiguracyjne.

W momencie debiutu rynkowego do wyboru będą dwie wersje wysokoprężne i dwie benzynowe oraz hybryda. Gamę diesli rozpoczyna wersja D4 z dwulitrową jednostką o mocy 190 KM i momencie 400 Nm, której średnie spalanie ma wynosić ok. 5 l/100 km. O litr więcej zużywać będzie również dwulitrowy silnik twinturbo w wersji D5, który rozwija moc 225 KM i dysponuje momentem w wysokości 470 Nm.

Podstawowym silnikiem benzynowym (wersja T5) będzie turbodoładowana jednostka o pojemności dwóch litrów i mocy 254 KM (350 Nm). W wariancie T6 pod maską znajdziemy 320-konny motor z maksymalnym momentem na poziomie 400 Nm.

Najciekawiej prezentuje się najmocniejsza w tej stawce wersja hybrydowa typu plug-in, która oznaczana będzie symbolem T8. Koła przedniej osi napędzane będą podwójnie doładowanym silnikiem znanym z wersji T6, na tylnej osi zaś pracować będzie silnik elektryczny generujący moc 80 KM. Cały układ dysponuje mocą 400 KM i maksymalnym momentem 640 Nm. W tej wersji Volvo XC90 możliwa będzie jazda w trybie elektrycznym - bez emisji spalin będzie można pokonać dystans do 40 kilometrów.

Po raz pierwszy dla szerokiej publiczności Volvo XC90 zostanie pokazane podczas październikowej wystawy w Paryżu. Sprzedaż flagowego SUV-a ze Szwecji ruszy na dobre na początku przyszłego roku, w tym jeszcze na rynek trafi limitowana seria First Edition.

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 278 200 PLN
Dostępne nadwozia: suv-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij