Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
2.8

Nowe testy Euro NCAP - Kodiaq, Micra, Swift, Countryman

Organizacja Euro NCAP opublikowała najnowsze wyniki testów zderzeniowych, któremu poddane zostały cztery modele debiutujące niedawno na rynku. Jak sobie poradziły?

Mini Countryman - test Euro NCAP Mini Countryman - test Euro NCAP

Surowym próbom, podczas których rozbija się kilka egzemplarzy jednego modelu, poddane zostały tym razem cztery samochody: Mini Countryman, Nissan Micra, Skoda Kodiaq i Suzuki Swift.

Mini Countryman

Pierwszy z nich, Mini Countryman, uzyskał komplet pięciu gwiazdek, prezentując wysoki poziom bezpieczeństwa swoim pasażerom oraz niezły pieszym. Najniżej oceniono systemy elektroniczne. Między innymi dlatego, że w testowanej bazowej wersji, nie było asystenta pasa ruchu.

Ochrona dorosłych – 90 proc.
Ochrona dzieci – 80 proc.
Ochrona pieszych – 64 proc.
Systemy bezpieczeństwa – 51 proc.

Skoda Kodiaq - test Euro NCAP Skoda Kodiaq - test Euro NCAP

Skoda Kodiaq

Skoda Kodiaq również stanęła na wysokości zadania, zgarniając pięć gwiazdek. W tym przypadku na pochwałę zasługuje poziom ochrony dorosłych pasażerów, ale i w dziedzinie ochrony dzieci oraz pieszych duży SUV radzi sobie dobrze. W testowanej wersji bazowej zabrakło m.in. asystenta pasa ruchu, stąd słabszy wynik w tej kategorii.

Ochrona dorosłych – 92 proc.
Ochrona dzieci – 77 proc.
Ochrona pieszych – 71 proc.
Systemy bezpieczeństwa – 54 proc.

Nissan Micra - test Euro NCAP Nissan Micra - test Euro NCAP

Nissan Micra

Nieco gorzej poszło przedstawicielom segmentu B. Nissan Micra otrzymał cztery gwiazdki dla testowanej bazowej wersji wyposażenia. Mimo wyników podobnych choćby do Mini Countrymana, zabrakło punktów związanych z systemami bezpieczeństwa.

Poddanie testowi wersji doposażonej w opcjonalny pakiet z systemem aktywnej kontroli pasa ruchu dało w wyniku komplet pięciu gwiazdek. W tym egzemplarzu noty za ochronę pieszych aż o 10 proc. podniósł system automatycznego hamowania rozpoznający pieszych. 

Wersja bazowa:
Ochrona dorosłych – 91 proc.
Ochrona dzieci – 79 proc.
Ochrona pieszych – 68 proc.
Systemy bezpieczeństwa – 49 proc.

Wersja z pakietem systemów bezpieczeństwa:
Ochrona dorosłych – 91 proc.
Ochrona dzieci – 79 proc.
Ochrona pieszych – 79 proc.
Systemy bezpieczeństwa – 72 proc.

Suzuki Swift - test Euro NCAP Suzuki Swift - test Euro NCAP

Suzuki Swift

Ostatnim rozbitym modelem był Suzuki Swift. Ten uzyskał zaledwie trzy gwiazdki dla podstawowej wersji wyposażenia. W dużej mierze jest to efekt słabego wyniku w kategorii systemów bezpieczeństwa (25 proc.), jako że z branych pod uwagę układów, na pokładzie znalazł się jedynie alarm niezapiętych pasów.

Poddanie testom wersji doposażonej w pakiet bezpieczeństwa zaowocowało ostatecznie czterema gwiazdkami. Sytuację ratuje w tym przypadku system automatycznego hamowania. 

Wersja bazowa:
Ochrona dorosłych – 83 proc.
Ochrona dzieci – 75 proc.
Ochrona pieszych – 69 proc.
Systemy bezpieczeństwa – 25 proc.

Wersja z pakietem systemów bezpieczeństwa:
Ochrona dorosłych – 88 proc.
Ochrona dzieci – 75 proc.
Ochrona pieszych – 69 proc.
Systemy bezpieczeństwa – 44 proc.

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 92 400 PLN
Dostępne nadwozia: kombi-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij