Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Nowości 2012 roku

Tak bogato dawno nie było. Mimo nie najlepszych prognoz dla światowej gospodarki, producenci szykują moc nowości - do końca 2012 roku pojawi się aż 160 nowych aut i nowych wersji modeli obecnie produkowanych. Oto dwunastka według nas aspirująca do grona najważniejszych.

2012-01-12
Citroen C4 Aircross

VW GOLF VII
Dlaczego warto na niego czekać Klasowy wzorzec metra z Sèvres pojawi się pod koniec roku i zaskoczy techniką - ma być dostępny z turbodoładowanymi czterocylindrowcami z systemem deaktywacji dwóch cylindrów. To pozwala zaoszczędzić pół litra benzyny na 100 km. Czym może zaskoczyć Wyposażeniem. Siódmy Golf ma być produkowany na modularnej płycie podłogowej, która posłuży do budowy wielu modeli Grupy Volkswagena, co przełoży się na niższe koszty produkcji. Producent obiecuje, że oszczędnościami podzieli się z klientami i Golf co prawda nie potanieje, ale będzie jeszcze lepiej wyposażony. Nie zaskoczy natomiast wyglądem - zapowiada się kolejny niewyszukany stylistycznie, ale do bólu praktyczny i porządny niemiecki bestseller.

MAZDA 6
Dlaczego warto na nią czekać Jeśli faktycznie koncept Takeri pokazany w Tokio zapowiada jak będzie wyglądał duży sedan Mazdy, to szykuje nam się jedno z najładniejszych aut w klasie. Esteci nie będą zmuszeni do czekania na następcę Alfy Romeo 159. Już dziś nie brakuje głosów, że to auto ma w sobie coś z Jaguara XF.
Czym może zaskoczyć Osiągami. Japończycy nie stawiają na downsizing - zamiast zmniejszania pojemności silników, zwiększają stopień sprężania, dzięki czemu samochód zużywa mniej paliwa. Po raz pierwszy w aucie tej marki dostępny będzie układ odzyskiwania energii podczas hamowania. Przetwarza on energię kinetyczną na elektryczną i przechowuje ją w kondensatorach do późniejszego wykorzystania w urządzeniach elektrycznych pojazdu, co również oznacza oszczędzanie paliwa.

OPEL JUNIOR 4
Dlaczego warto na niego czekać Maluch mniejszy od Corsy wcale nie chce przyciągać ceną. Ma być tym, czym dla Citroëna jest DS3, dla Fiata "pięćsetka", a dla BMW - Mini: modnym gadżetem, podkreślającym dobry gust właściciela.
Czym może zaskoczyć Kolorystyką. Mnogość konfi guracji wykończenia auta ma sprawić, że na ulicy raczej nie spotkają się dwa identyczne egzemplarze. Oby nie okazało się, że Junior, mimo (albo z powodu) swojej wyjątkowości będzie na ulicach tak rzadkim zjawiskiem jak Meriva...

SKODA RAPID
Dlaczego warto na nią czekać "Brakujące ogniwo" pomiędzy Fabią a Octavią ma zachwycać ilością miejsca na nogi pasażerów tylnej kanapy i przestronnym bagażnikiem, który może pomieścić nawet 500 litrów bagażu.
Czym może zaskoczyć Tym samym, czym zaskakują wszystkie bestsellery Skody - dobrym stosunkiem ceny do jakości i brakiem istotnych słabych stron. Nie wiadomo jeszcze jak się będzie nazywać - podobno Rapid; to nawiązanie do popularnego przed laty coupé Skody też można uznać za niespodziankę.

FORD B-MAX
Dlaczego warto na niego czekać Bo będzie ładniejszy od Citroena C3 Picasso i Hondy Jazz. Van bazujący na płycie podłogowej Fiesty ma być napędzany trzycylindrowym silnikiem benzynowym o pojemności jednego litra - wystarczającym do sprawnego poruszania się i łaskawym dla kieszeni.
Czym może zaskoczyć Brakiem słupka B. W takiej wersji zaprezentowano model koncepcyjny i jest szansa, że rozwiązanie to zostanie przeniesione do auta seryjnego. Dodatkowo wyróżniał się będzie odsuwanymi drzwiami w drugim rzędzie.

MERCEDES KLASY A
Dlaczego warto na niego czekać Klasa A chce zawojować rynek wyposażeniem znanym z większych i droższych modeli - z systemem automatycznego hamowania na czele.
Czym może zaskoczyć Koncepcją. Zamiast pudełkowatego vana pojawi się hatchback. Klasa A ma skutecznie walczyć z BMW serii 1 i Audi A3. Mercedes szykuje również wersję AMG z silnikiem o mocy ponad 350 KM i z napędem na cztery koła.

RENAULT CLIO
Dlaczego warto na nie czekać Do wszystkich zalet modelu obecnej generacji dołoży jeszcze po parę centymetrów dodatkowej przestrzeni w kabinie.
Czym może zaskoczyć Ekotechniką. Renault chce wstawić do Clio trzycylindrowe, turbodoładowane silniki o pojemności 900 cm3, które będą palić tyle co nic. Każda wersja ma być wyposażona w system start/stop i układ pozwalający na odzyskiwanie energii podczas hamowania.

FIAT PANDA
Dlaczego warto na niego czekać Bo nikt nie zna się na małych autach lepiej od Fiata. Nowa Panda ma brylować wśród maluchów bogatym wyposażeniem już w podstawowej wersji oraz szeroką gamą kolorów wnętrza do wyboru.
Czym może zaskoczyć Oszczędnością. Włosi obiecują, że silniki Pandy "wytyczą nowe ścieżki pod względem osiągów, ekonomii i ochrony środowiska". Zapowiadają też sporo akcesoriów - od "organizera" w bagażniku do "uterenowiających", plastikowych nakładek na karoserię.

KIA OPTIMA
Dlaczego warto na nią czekać Jest bowiem szansa, że będzie konkurować z Passatem jak równy z równym. Ma eleganckie nadwozie, przestronne wnętrze, wyróżnia się jakością wykonania i komfortem podróżowania. I będzie oferowana z siedmioletnią gwarancją.
Czym może zaskoczyć Dojrzałością. Koreańczycy zbudowali auto lepsze od wielu modeli, których producenci zajmują się robieniem aut klasy średniej o wiele dłużej niż oni. Jeśli dodadzą do tego cenę niższą niż u konkurentów - będzie gorąco!

SKODA CITIGO
Dlaczego warto na nią czekać Bo jest potwierdzeniem hasła "simply clever". Wygodnie przewiezie czterech pasażerów, niewiele ponad cztery litry paliwa na 100 km, wciśnie ciasne miejsce parkingowe i nie będzie wiele kosztować.
Czym może zaskoczyć Przestronnością. W nadwoziu długości 3,5 metra oprócz czworga pasażerów przewiezie 251 litrów bagażu. A dzięki pięciodrzwiowemu nadwoziu nie będzie problemów z zajmowaniem miejsca na tylnej kanapie.

HYUNDAI i30
Dlaczego warto na niego czekać Koreańczycy udowodnili, że sztukę robienia ładnych i niezawodnych aut już opanowali. Kompaktowy Hyundai ma do tego zestawu zalet dorzucić dobre właściwości jezdne i pięcioletnią gwarancję bez limitu kilometrów. Poprzedni model znalazł w Europie aż 360 tys. nabywców, nowy ma szansę poprawić ten wynik.
Czym może zaskoczyć Jakością wykonania. W internecie krąży fi lm z ostatnich targów we Frankfurcie, na którym można zobaczyć prezesa Volkswagena - Martina Winterkorna - zaskoczonego jakością wykonania i30 (konkretnie - mechanizmu regulacji kolumny kierownicy) i pytającego współpracowników czemu nie można tego zrobić w produktach jego koncernu. Lepszej reklamy Hyundai nie potrzebuje.

CITROËN C4 AIRCROSS
Dlaczego warto na niego czekać Francuzi długo zwlekali z wprowadzeniem do oferty niewielkiego crossovera, a gdy już podjęli decyzję, wykorzystali to, co sprawdzone - ubrali w swoje fatałaszki Mitsubishi ASX. I wyszło świetnie - dzięki skośnym oczom i ostrym liniom nadwozia, C4 Aircross wygląda bardziej samurajsko niż oryginalny "japończyk".
Czym może zaskoczyć Niezawodnością. Cały projekt powstaje w oparciu o sprawdzone rozwiązania - porządną, japońską konstrukcję, sprawdzone i ekonomiczne francuskie silniki wysokoprężne, które zapewniają bardzo przyzwoite osiągi, a przy tym nie obciążają przesadnie budżetu. Nie ma miejsca na wątpliwe nowości i dziwne pomysły.

Tekst Adam Majcherek

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 117 190 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-3, kombi-5, van-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Jeśli będzie wyglądał bardziej dynamicznie niż obecne wcielenie to nie mam nic przeciwko.
    ~Samuraj, 2012-01-12 17:19:22
  • avatar
    zgłoś
    Pewnie pokażą go na jesieni, raczej nie będą czekać z premierą na 2013 rok.
    rzęsor, 2012-01-12 14:30:53
  • avatar
    zgłoś
    Ten Golf to jest raczej jeszcze nie do końca potwierdzona premiera. Może wejść w tym roku, a nie musi.
    ~Samuraj, 2012-01-12 13:40:53
  • avatar
    zgłoś
    Tak bogato dawno nie było. Mimo nie najlepszych prognoz dla światowej gospodarki, producenci szykują moc nowości - do końca 2012 roku pojawi się aż 160 nowych aut i nowych wersji modeli obecnie produkowanych. Oto dwunastka według nas aspirująca do grona najważniejszych.
    auto motor i sport, 2012-01-12 12:32:01
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij