Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Nowości od Renault - Clio Grandtour i RS 200

2012-09-28
Renault Clio Grandtour

Clio kombi, tradycyjnie nazwane Grandtour, ma przyciągać do salonów nie tylko o 30 % większym niż u hatchbacka bagażnikiem (jego pojemność wynosi 443 litry) ale też ciekawą stylizacją, która jest nad wyraz atrakcyjna. Lusterka poniżej linii okien, duże felgi, liczne przetłoczenia czy tylna klamka schowana w drzwiach dają jasno do zrozumienia, że to auto dla ludzi, którzy szukają odrobiny szaleństwa, nawet w małym kombi.  

Pod maską Clio zadebiutują silniki nowej generacji. Pierwszy z nich to motor o pojemności 0,9-litra z doładowaniem. Osiąga moc 90 KM, maksymalny moment obrotowy to 135 Nm a średnie spalanie ma wynieść zaledwie 4,3 litra na każde 100 kilometrów. Po stronie diesli debiutuje 1,5-litrowa jednostka dCi 90 o mocy 89 koni mechanicznych i momencie 220 Nm, tu spalanie średnie obliczono na poziomie 3,2 litra na 100 kilometrów. W przyszłym roku w ofercie pojawi się też 1,2-litrowy silnik TCe 120 o mocy 118 koni mechanicznych z momentem na poziomie 190 Nm.

Dla klientów szukających wrażeń Renault ma do zaoferowania nową generacją legendarnego już modelu RS, tym razem z dodanymi cyframi 200, które wskazują na moc maksymalną. W Clio RS 200 jest ona osiągana dużo wcześniej bo przy 6000 obr/min (w poprzedniku 7200 obr/min). Jest to zasługa nowego, tym razem doładowanego silnika o pojemności 1,6-litra (a nie 2-litrowego jak wcześniej). Do tego seryjnie 6-biegowa skrzynia automatyczna o dwóch sprzęgłach, która w trybie Race zmienia biegi w czasie 150 milisekund. Są również tryby Normal i Sport. Zwiększył się moment obrotowy (o 26 Nm w górę, do 234 Nm), który w dodatku osiągany jest o wiele niżej (przy 1750 obr/min a nie 5400 obr/min). Niestety nie podano żadnych "czasówek" nowego RS-a, ale wydaje się, że w trybie Race przyspieszenie od 0 do 100 km/h będzie trwało poniżej 6,5 sekundy. Czekamy na test!  

 
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 41 900 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, kombi-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Pytanie, ile kucy tam siedziMoże 90 ... . Można powiedzieć, że jeden z naszych forumowiczów powinien postarać się o jazdę próbną...Jak będzie możliwość to wypróbuję, aczkolwiek nie wiem czego się spodziewać po tej ..., zabawce.
    ~Samuraj, 2012-09-29 02:41:13
  • avatar
    zgłoś
    Indeksy laboratoryjne mimo wszystko nijak mają się do rzeczywistości, a wciąż bardzo liczą się masa, współczynnik oporu powietrza i jeszcze parę innych algorytmów, na których za bardzo się nie znam... Koniec końców, w realu Golf wcale nie musi być oszczędniejszy bez względu na warunki, bo właśnie te warunki robią tak zwaną różnicę
    airmatic, 2012-09-28 21:36:58
  • avatar
    zgłoś
    Z tym dieslem to mogli jeszcze trochę popracować. Nowy Golf BlueMotion ma mieć takie zużycie paliwa, a było nie było nieco większe i cięższe auto.
    garfield, 2012-09-28 21:12:06
  • avatar
    zgłoś
    Klasyka gatunku: Renault w kombiaku, bordowe i z Dieslem pod maską. Pytanie, ile kucy tam siedzi Można powiedzieć, że jeden z naszych forumowiczów powinien postarać się o jazdę próbną... Avatar zobowiązuje (importera powinien nawet bardziej )
    airmatic, 2012-09-28 20:28:49
  • avatar
    zgłoś
    Szkoda, że taki brzydki :/208 GTi jest dużo ładniejsze.
    rzęsor, 2012-09-28 13:54:07
  • avatar
    zgłoś
    Nowy RS -
    ~Samuraj, 2012-09-28 12:38:14
  • avatar
    zgłoś
    Oto dwa oblicza Clio - jedno żółte i wściekłe, drugie praktyczne i stylowe.
    auto motor i sport, 2012-09-28 11:47:37
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij