Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Nowy Fiat Panda Cross

Fiat wypuszcza nie uterenowioną, ale pełną gębą terenową Pandę Cross. Blokada mechanizmu różnicowego, kąty najazdu i zejścia (24° i 34°) i prześwit 161 mm. Oto cechy nowej Pandy Cross.

2014-07-16

Nie jest ani SUV-em, ani crossoverem, a kompaktową terenówką. Fiat twierdzi, że Pandą Cross wprowadził nowy segment. Łączy cechy SUV-a, terenówki i auta miejskiego. Brzmi trochę jak crossover, ale Panda Cross jest bardziej nacechowana na jazdę w terenie.

Stylistycznie Panda Cross mocno różni się od zwykłej wersji. Z przodu zamocowano nowy zderzak z pokaźną płytą podwozia w kolorze srebrnym, która zabezpiecza elementy mechaniczne. Nowe są też lampy zespolone z reflektorami oraz światłami przeciwmgłowymi wbudowanymi w grill. Zastosowano też światła do jazdy dziennej z technologią LED. Z boku Pandę Cross wyróżniają szerokie, plastikowe nadkola i masywne nakładki na dolną część drzwi z napisem "Cross".

We wnętrzu widoczne jest wykończenie z brązowej eko-skóry, a deskę wykonano w kolorze miedzianym. Coś a'la kolor błota.

Jednak Panda Cross nie jest terenówką tylko z wyglądu. Przygotowano ją także pod względem technicznym. Absolutną podstawą w takim samochodzie jest napęd 4x4. W Pandzie występuje on z funkcją „Torque-on-Demand" z dwoma mechanizmami różnicowymi oraz elektronicznie sterowanym sprzęgłem. Zamontowano też elektroniczną blokadą mechanizmu różnicowego, która wspomaga ruszanie i jazdę na śniegu, lodzie, piasku itd.

Kierowca może wybrać jeden z trzech trybów pracy: Auto, Off-road i Hill Descent Control. W trybie Auto, moment obrotowy jest rozkładany pomiędzy osiami pojazdu, zależnie od stopnia przyczepności. W trybie Off-road, napęd 4x4 jest stały do 50 km/h. Hill Descent Control utrzymuje stałą prędkość samochodu podczas zjazdu, poprzez samodzielne ingerowanie w hamulce.

Fiata Pandę Cross wyposażono w opony całoroczne, aby zapewnić maksymalną przyczepność na każdym podłożu.

Prześwit wzrósł do 161 mm w wersji benzynowej i do 158 mm w dieslu. Kąt najazdu wynosi 24°, zejścia 34°, a rampowy 21°. Dopracowano także małe detale. Na przykład, zastosowano osłony pod podwoziem ze stalowymi tarczami, które pomagają pokonać trasę bez uszkodzenia znajdujących się na spodzie podzespołów.

Terenowa Panda może zostać wyposażona w silnik diesla 1.3 Multijet o mocy 80 KM i 190 Nm oraz benzynowy 0.9 TwinAir o mocy 90 KM i 145 Nm. Zastosowano także nową skrzynię biegów ze skróconą "jedynką". Takie rozwiązanie przydaje się szczególnie przy ruszaniu na wzniesieniu.

Do salonów Fiat Panda Cross wjedzie we wrześniu.

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 39 200 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij