Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Nowy Mercedes SL – zdjęcia i wideo

2011-12-16
Mercedes SL Mercedes SL

Producent chwali się, że to pierwszy w historii roadster wykonany niemal całkowicie z aluminium. Dzięki temu auto jest o 140 kg lżejsze od modelu poprzedniej generacji. Do tego zaskakiwać ma nowymi jednostkami napędowymi, dzięki którym będzie można zaoszczędzić nawet 29% paliwa w stosunku do proponowanych obecnie. A zachwyci unikalnymi elementami wyposażenia, takimi jak system oczyszczania przedniej szyby Magic Vision Control, który dostarcza płyn bezpośrednio do piór wycieraczek, albo unikalnym nagłośnieniem Front Bass.

Nowy Mercedes-Benz SL dostępny jest z jednym z dwóch typów zawieszenia: półaktywnym, z regulacją siły tłumienia (standardowo) lub aktywnym, z systemem Active Body Control (opcjonalnie). Polecenia kierowcy przekazuje do przednich kół nowy, elektromechaniczny układ kierowniczy Direct-Steer z funkcją dostosowania siły wspomagania do prędkości i przełożenia do kąta skrętu kół. Takie rozwiązanie poprawia wyczucie podczas jazdy na wprost i potęguje zwinność SL-a w ciasnym zakrętach, a dodatkowo ułatwia manewrowanie.

Nowy motor V8 pod maską SL 500 z pojemności 4663 ccm generuje moc 435 KM - o 12 proc. wyższą od poprzednika, i to mimo pojemności mniejszej o 0,8 litra. Średnie zużycie paliwa spadło o 22 proc., a maksymalny moment obrotowy wzrósł o 32 proc. - z 530 do okrągłych 700 Nm.

Nowy silnik V6, napędzający model SL 350, ma pojemność 3499 ccm i legitymuje się mocą 306 KM oraz 370 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Apetyt tej wersji wynosi średnio 6,8 l/100 km, o 30 proc. mniej od poprzednika.

Obie odmiany seryjnie dysponują funkcją ECO start/stop oraz zoptymalizowaną pod względem efektywności i wygody przekładnią automatyczną 7G-TRONIC PLUS. Skromne zapotrzebowanie na paliwo silników BlueDIRECT nie przeszkodziło w uzyskaniu sprinterskich osiągów. SL 350 przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,9 s (o 0,3 s szybciej od poprzednika), a SL 500 w zaledwie 4,6 s (o 0,8 s szybciej od poprzednika).

W porównaniu do poprzednika, nowa generacja SL-a jest o 50 mm dłuższa (4612 mm) i o 57 mm szersza (1877 mm), a co za tym idzie - ma bardziej przestronną kabinę. Szerokość wnętrza na wysokości ramion wzrosła o 37 mm, a na wysokości łokci - o 27 mm.

A czym wyróżniają się dwa elementy wyposażenia wspomniane na początku? Magic Vision Control to inteligentny, wydajny system czyszczenia przedniej szyby. Układ specjalnych kanalików dostarcza płyn do przedniej szyby tuż przy krawędzi pióra wycieraczki, zgodnie z kierunkiem jego ruchu. W rezultacie, podczas spryskiwania szyby nikt już nie dostrzeże strumieni płynu, nie ma mowy o zakłócaniu widoczności przez rozlany płyn, a przednia szyba jest przejrzysta i idealnie czysta. Natomiast FrontBass to unikalny system nagłośnienia wykorzystujący okolice miejsca na nogi aluminiowej struktury nadwozia jako przestrzeń rezonansową dla głośników niskotonowych. Wyraźne, soczyste basy czynią z wnętrza nowego SL-a salę koncertową, nawet gdy dach schowany jest za plecami kierowcy i pasażera.

Polski importer podał już ceny podstawowej wersji. SL 350 BlueEFFICIENCY kosztować ma 431 tysięcy złotych, za SL 500 BlueEFFICIENCY trzeba będzie zapłacić 109 tysięcy więcej.

A jak Wam podoba się stylizacja nowego SL-a?

 

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 68 019 PLN
Dostępne nadwozia: furgon-3, kombi van-4
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Dla mnie największym plusem tego auta jest w ogóle cały środek.
    ~Samuraj, 2011-12-17 18:43:21
  • avatar
    zgłoś
    Spodziewałem się, że nowy model - tak jak bywało w przeszłości - będzie się radykalnie różnił od poprzednika.Tymczasem mamy sytuację w której R231 wygląda bardziej na lifting dotychczasowego modelu niż zupełnie nowy pojazd.Chyba nastała taka moda u niemieckich producentów: najpierw VW przedstawił Passata który wygląda jak lift poprzednika, a nie zupełnie nowe auto, potem BMW pokazał nową 3er sprawiającą wrażenie raczej liftingu niż nowego modelu, a teraz Mercedes. Najbardziej in minus: przednie reflektory.Największy plus: deska rozdzielcza.
    NetDriver, 2011-12-17 17:56:20
  • avatar
    zgłoś
    Najbardziej kontrowersyjnym elementem są przednie reflektory, które wydają się trochę obłe i spodziewałem się szczerze mówiąc jeszcze bardziej zadziornego frontu, ale ogólnie mi się podoba i jest moim zdaniem progres w stosunku do poprzednika.
    ~Samuraj, 2011-12-16 14:50:37
  • avatar
    zgłoś
    Mercedes pokazał światu kolejną generację modelu SL. Zachwyca, czy niekoniecznie?
    auto motor i sport, 2011-12-16 09:16:22
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij