Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Nowy Mercedes klasy A

2012-07-17
Mercedes Klasy A Mercedes Klasy A

"Zakładamy, że w 2012 roku sprzedamy jeszcze więcej samochodów niż w poprzednim", stwierdził szef Daimlera Dieter Zetsche. Chociaż sprzedaż aut w Europie spada, udział Daimlera w rynku rośnie. W tym roku największe nadzieje niemiecki producent wiąże z nową generacją kompaktowej A-klasy.

Sprzedaż auta, które ma podbić serca zwłaszcza młodszych klientów, rozpoczęła się w połowie czerwca. W Niemczech samochody już trafiają do salonów, w Polsce pojawią się u dealerów około 15 września. Po tym terminie do rąk polskich kierowców zaczną też trafiać kluczyki do zmówionych wcześniej aut. Cena najtańszej A-klasy na naszym rynku wynosi 89 900 zł.

Nowa Klasa A, wraz z zaprezentowanym jesienią ubiegłego roku Mercedesem B, jest elementem ofensywy kompaktowych modeli Mercedesa, do których dołączą jeszcze przynajmniej trzy inne auta. Pod koniec przyszłego roku ma się pojawić terenowa odmiana A-klasy. W przygotowanie i produkcję kompaktów Mercedes zainwestuje łącznie 1,2 miliarda euro.

"Co trzeci nabywca Mercedesa klasy B jeździł wcześniej samochodem innej marki", stwierdził Zetsche. "Liczymy, że do Mercedesa A nawet połowa kierowców przesiądzie się z aut innych marek".

Fachowcy z branży także wysoko oceniają potencjał tego modelu w przyciąganiu do marki nowych klientów. Zwłaszcza że popyt w Europie przesuwa się właśnie w kierunku samochodów kompaktowych. Nowa Klasa A jest uważana przez niezależnych komentatorów za jedną z ważniejszych nowości Mercedesa w ostatnich 10-15 latach. W 2020 roku Mercedes zamierza sprzedawać więcej samochodów niż jego konkurenci spod znaku Audi i BMW; w ubiegłym roku był na trzecim miejscu.

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 68 019 PLN
Dostępne nadwozia: furgon-3, kombi van-4
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Nie wiem gdzie tam są podobieństwa do Corsy np., ale ruch ze strony Mercedesa sądzę, że słuszny.
    ~Samuraj, 2012-07-26 22:57:30
  • avatar
    zgłoś
    A do czego upodobniła się pierwsza A-klasa? Do Tico/Matiza?
    airmatic, 2012-07-26 22:01:19
  • avatar
    zgłoś
    Cóż, dla mnie ta klasa A przypomina Kię cee'd albo Opla Corsę. I wydaje mi się, że skoro tak mi się to auto kojarzy, to jest dość niedobrze, no bo mercedes stracił trochę wyjątkowość i klasę, skoro upodobnił się do takich średniaków. Poszli z duchem czasu, ale moim zdaniem nie wyjdzie im to na dobre. Chociaż w Niemczech na pewno będzie to hit sprzedażowy W Polsce wszyscy kupią o 30% tańsze auta konkurencji ze wschodu...
    Kukuruku, 2012-07-26 21:25:55
  • avatar
    zgłoś
    Europejski rynek nie przesuwa się w kierunku kompaktów, bo już jest. Najlepiej sprzedającym się modelem w Europie od kilku lat jest Golf. Fakt, że za nim są miejskie Fiesta, Polo czy Corsa, ale w top10 są też inne kompakty.A klasa raczej chce konkurować z Audi, Volvo. Golf prawdopodobnie zamiesza pod koniec roku jak pojawi się w salonach kolejne jego wcielenie.
    garfield, 2012-07-20 18:06:23
  • avatar
    zgłoś
    'rzęsor' napisał(-a):Tak czy siak, grupą docelową są właściciele Golfów a tych jest wielu, więc sukces A klasa ma w kieszeni.Sukces być może, bo wygląda nieźle. Ale co do konkurencji wobec Golfa, to jednak chyba nie ten poziom cenowy. Może jak będą znane dokładne specyfikacje wyposażenia, to da się lepiej porównać. Na pierwszy rzut oka, A-Klasa celuje raczej w BMW 1 i Audi A3. Sczególnie to ostatnie wydaje się zagrożone, bo pakują tam same słabe silniki.
    Tommy Walker, 2012-07-20 14:22:33
  • avatar
    zgłoś
    Tak czy siak, grupą docelową są właściciele Golfów a tych jest wielu, więc sukces A klasa ma w kieszeni.'Tommy napisał(-a):A co do skóry, to może i fajnie wygląda, ale jest mało komfortowa (krótko mówiąc, d... się poci).Jak jest z wentylacją to nic się nie poci.
    rzęsor, 2012-07-20 14:05:39
  • avatar
    zgłoś
    'Tommy napisał(-a):Co do Golfa - celowo napisałem GTI, a nie TDI. Po pierwsze GTI różni się wizualnie od 1.4 80 KM, po drugie, jest praktycznie w pełni wyposażony. Po trzecie, lada moment będzie Golf VIINiby tak, ale klienci na Zachód od Odry nie mają zapędów, by wybierać sportowe (200-konne) wersje Golfa i używać ich na co dzień na dojazdy do supermarketów i poruszania się w centrach miast. Do normalnego życia wystarczy więc TDI, przy zadowalającym skonfigurowaniu kosztujący tyle co bazowa A-klasa. A ponieważ zwykły Golf jest tak ciekawy jak każdy następny odcinek "Ranczo" w TVP, o wiele lepiej byłoby zdecydować się na bardziej odjechanego Mercedesa A. Oczywiście zamawiając go w salonie już teraz, pan Niemiec zrobi piorunujące wrażenie na nielubianym sąsiedzie. I nikt nie będzie się z niego śmiał tak jak 15 lat temu, gdy okazało się, że nabywając pierwszego A140 za 80 tysięcy zł. ten sam Niemiec nabył "łosia w worku"
    airmatic, 2012-07-20 13:24:09
  • avatar
    zgłoś
    'rzęsor' napisał(-a):No tak, bo nie po to się kupuje kompakta klasy premium, żeby siedzieć na szmacianej tapicerce i zmieniać biegi wajchą jak w Hyundaju.Cóż, dla wielu kierowców (nie licząc Amerykanów ) ręczna zmiana biegów to jeden z elementów przyjemności z prowadzenia. Więc jeśli ktoś kupuje manual, to niekoniecznie dlatego, że go nie stać na automat. A co do skóry, to może i fajnie wygląda, ale jest mało komfortowa (krótko mówiąc, d... się poci). Optymalna tapicerka to siedziska i oparcia z eleganckiej tkaniny, a boczki ze skóry.
    Tommy Walker, 2012-07-20 12:53:05
  • avatar
    zgłoś
    'airmatic' napisał(-a):Co do ostatniego zdania, że A-Klasse odbierze klientów Francuzow i Japończykom - dodam, że głównie takim, którzy mieszkają w Niemczech i myślą poważnie o zakupie czegoś w rodzaju Citroena DS4 lub w porywach... DS5. W miarę klasyczna sylwetka może pomóc.Siła prestiżu i jakości to pierwsze imię Mercedesa oraz Audi, więc w miarę zamożny klient odpuści sobie przepłacanie za wszystkie opcje do Golfa VI, który będzie wyglądał nawet w najmocniejszym TDI za ponad 100 tysięcy jak model 1.4 80 KM sąsiada za 60 tysięcy. Zakup A-klasy nie pozostawia wątpliwości - i to jest najpiękniejsze w świecie kompaktowych samochodówCo do Golfa - celowo napisałem GTI, a nie TDI. Po pierwsze GTI różni się wizualnie od 1.4 80 KM, po drugie, jest praktycznie w pełni wyposażony. Po trzecie, lada moment będzie Golf VII
    Tommy Walker, 2012-07-20 12:48:40
  • avatar
    zgłoś
    'rzęsor' napisał(-a):No tak, bo nie po to się kupuje kompakta klasy premium, żeby siedzieć na szmacianej tapicerce i zmieniać biegi wajchą jak w Hyundaju.Ale za to jakie materiały i prestiż.
    ~Samuraj, 2012-07-20 01:51:37
  • avatar
    zgłoś
    Nie mam więcej pytań
    airmatic, 2012-07-20 00:31:56
  • avatar
    zgłoś
    No tak, bo nie po to się kupuje kompakta klasy premium, żeby siedzieć na szmacianej tapicerce i zmieniać biegi wajchą jak w Hyundaju.
    rzęsor, 2012-07-19 23:53:27
  • avatar
    zgłoś
    A czy w praktyce musisz za to dokładać?
    airmatic, 2012-07-19 23:14:34
  • avatar
    zgłoś
    'airmatic' napisał(-a):Co do ostatniego zdania, że A-Klasse odbierze klientów Francuzow i Japończykom - dodam, że głównie takim, którzy mieszkają w Niemczech i myślą poważnie o zakupie czegoś w rodzaju Citroena DS4 lub w porywach... DS5. W miarę klasyczna sylwetka może pomóc.Siła prestiżu i jakości to pierwsze imię Mercedesa oraz Audi, więc w miarę zamożny klient odpuści sobie przepłacanie za wszystkie opcje do Golfa VI, który będzie wyglądał nawet w najmocniejszym TDI za ponad 100 tysięcy jak model 1.4 80 KM sąsiada za 60 tysięcy. Zakup A-klasy nie pozostawia wątpliwości - i to jest najpiękniejsze w świecie kompaktowych samochodówProblem w tym, że taka A klasa za 100 tys. zł to golas.W praktyce trzeba jeszcze dołożyć 50 tys. zł za wyposażenie takie jak nawigacja Command, skrzynia biegów 7G-DCT, skóra, biksenony, pakiet AMG look itp.
    rzęsor, 2012-07-19 22:53:23
  • avatar
    zgłoś
    i to jest najpiękniejsze w świecie kompaktowych samochodówChyba w szumnym świecie Premium.
    ~Samuraj, 2012-07-19 12:44:58
  • avatar
    zgłoś
    Co do ostatniego zdania, że A-Klasse odbierze klientów Francuzow i Japończykom - dodam, że głównie takim, którzy mieszkają w Niemczech i myślą poważnie o zakupie czegoś w rodzaju Citroena DS4 lub w porywach... DS5. W miarę klasyczna sylwetka może pomóc.Siła prestiżu i jakości to pierwsze imię Mercedesa oraz Audi, więc w miarę zamożny klient odpuści sobie przepłacanie za wszystkie opcje do Golfa VI, który będzie wyglądał nawet w najmocniejszym TDI za ponad 100 tysięcy jak model 1.4 80 KM sąsiada za 60 tysięcy. Zakup A-klasy nie pozostawia wątpliwości - i to jest najpiękniejsze w świecie kompaktowych samochodów
    airmatic, 2012-07-19 12:05:46
  • avatar
    zgłoś
    'rzęsor' napisał(-a):Golf i A3 już nie będą miały tak lekko na niemieckim rynku.Fakt, że Mercedes A wreszcie wygląda jak samochód, a nie sprzęt AGD. Jednak Golfowi raczej nie zagrozi - jest za drogi. W cenie przeciętnej A-Klasy można kupić wypasionego i szybkiego GTI, więc z czym do ludzi? Kierowcy Audi, BMW czy Alfy są z reguły mocno przywiązani do marki. Jesli komuś A-klasa odbierze klientów, to Francuzom i Japończykom.
    Tommy Walker, 2012-07-19 10:46:15
  • avatar
    zgłoś
    Poprzedniej generacji nie pomogła nawet Cristina Aguilera, biorąca udział w szeroko zakrojonej kampanii reklamowej. Sama zaś A-klasa "dwójka" nie tylko że niosła mało szlachetny posag w postaci sandwiczowej konstrukcji podłogi, ale też została obdarzona mnóstwem skomplikowanej elektroniki. Wystarczy przypomnieć sobie "długi dystans" w redakcji AMiS, który zakończył się naprawami szyberdachu, kilkoma wymianami wtryskiwaczy i nie pamiętam jeszcze czym. Wypada więc, żeby nowa A-Klasse jeździła jak porządny kompakt, a nie jak jakaś Honda Jazz, w dodatku okaleczona naprędce skleconym ESP. Życzyliśmy sobie, żeby wyglądała również jak klasyczny rasowy kompakt - i to się również udało. Czekamy jeszcze na wpisanie w nią DNA prawdziwej, kuloodpornej jakości Mercedesa
    airmatic, 2012-07-17 22:04:47
  • avatar
    zgłoś
    No ale tym większy będzie jego sukces w porównaniu do poprzedniej generacji.
    rzęsor, 2012-07-17 20:08:12
  • avatar
    zgłoś
    Golfowi jak zawsze się upiecze, "A-trójka" się obroni, a to właśnie nowy Mec będzie miał najwięcej powodów do wykazania się. I najbardziej z nich wszystkich pod górkę, bo w końcu znak towarowy A-Klasse szybował ostatnimi czasy w dół rynkowych tabelek
    airmatic, 2012-07-17 14:26:18
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij