Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Nowy Peugeot 3008 - z drugą generacją i-Cockpitu

Jesteśmy właśnie na światowej prezentacji nowej generacji SUV-a francuskiej marki - Peugeota 3008. Samochód aż po dach naszpikowano nowoczesną techniką, a we wnętrzu na kierowcę czeka całkiem nowy kokpit z jeszcze mniejszą kierownicą.

Kacper Mucha 2016-05-23
Peugeot 3008 z nowa generacją wnętrza i-Cocpit

Już na pierwszy rzut oka widać, że Peugeot 3008 będzie nietuzinkowym samochodem. W czasach gdy wygląd większości nowych samochodów jest zunifikowany, taki stylistyczny "skok w bok" przyjmujemy z uśmiechem na twarzy. Mało jest tak charakterystycznych samochodów jak Peugeot 3008.

I chociaż z przodu samochód jest podobny do mniejszego brata, modelu 2008, to z profilu i szczególne z tyłu samochodu mamy do czynienia z zupełnie inna bajką. Zaskakuje kolorystyka klapy bagażnik, która w dużej części jest czarna co sprawia wrażenie, jakby była ona przedłużeniem szyby wykonanym ze szkła.

Bardzo masywne nadkola, nakładki na drzwi oraz tylny zderzak sprawiają, że samochód wygląda na większy i posiadający większe możliwości terenowe niż jest w rzeczywistości. Ale najciekawiej jest we wnętrzu nowego Peugeot 3008.

Konstrukcja i-Cockpit to pomysł Peugeota na zwiększenie ergonomii we wnętrzu samochodu, ale naszym zdaniem chodzi tutaj głównie o niebagatelny design. Projekt, który znamy m.in. z modeli 2008 i 308 ewoluował i możemy mówić o jego "drugiej generacji". Według producentów kierownica jest teraz jeszcze mniejsza, a jakość wykonania i materiały wykończeniowe mają być najwyższej próby.

Technika pod maską Peugeota 3008

Do dyspozycji kierowcy oddano 8-calowy dotykowy ekran systemu multimedialnego, który dzięki nowemu oprogramowaniu działa szybciej i jeszcze bardziej precyzyjnie. Całkowita nowością w autach tej francuskiej marki jest 12,3-calowy ekran zastępujący zegary - jest on tej samej wielkości co ekran w Mercedesie klasy S. Co ciekawe można w pełni go dostosowac do swoich potrzeb zmieniając barwy czy dane jakie mają być pokazywane w pierwszej kolejności. Zaskakujące jest to, że grafika jest ruchoma, co sprawia świetne wrażenie, ale nie wiadomo czy podczas jazdy będzie to czytelne rozwiązanie.

Model 3008 będzie także bardzo dobrze wyposażony, w opcji znajdują się m.in. duży panoramiczny dach, system audio firmy Focal oraz fotele z funkcją 8-punktowego masażu. Pod karoserią upakowano także ogrom elektronicznych systemów wspomagających kierowcę. W zestawie znajduje się:

  • asystent pasa ruchu
  • system obserwujący stopień koncentracji kierowcy
  • automatyczne światła
  • ogranicznik prędkości z funkcją rozpoznawania znaków drogowych
  • aktywny tempomat
  • system monitorujący strefę martwego pola
  • system mierzący odległość od poprzedzającego samochodu
  • system automatycznego awaryjnego hamowania.

Peugeot 3008 będzie wyposażony w elektroniczne systemy mające za zadanie zwiększyć terenowe zdolności tego SUV-a. Jest tutaj Advanced Grip Control, czyli system "udający" blokadę mechanizmu różnicowego - przesyła od między przednie koła dokładnie tyle momentu obrotowego ile auto jest w stanie wykorzystać w zależności od ustawionego trybu jazdy (śnieg, piach, błoto, asfalt, ESP OFF). Jest także asystent zjazdu ze wzniesienia.

Pod maską Peugeota 3008 znajdą się następujące silniki benzynowe:

  • 1.2 130 KM z 6-biegową przekładnią mechaniczną
  • 1.2 130 KM z 6-biegową przekładnią automatyczną
  • 1.6 THP 165 KM z 6-biegową przekładnią automatyczną

oraz silniki wysokoprężne:

  • 1.6 BlueHDi 100 KM z 5-biegową przekładnią mechaniczną
  • 1.6 BlueHDi 120 KM z 6-biegową przekładnią automatyczną
  • 2.0 BlueHDi 150 KM 6-biegową przekładnią mechaniczną
  • 2.0 BlueHDi 180 KM 6-biegową przekładnią automatyczną

 

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 108 600 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, suv-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij