Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.5

Nowy bokser Subaru

2010-09-24
Subaru, bokser

W nowym silniku zmieniono wymiary średnicy cylindra i długości skoku tłoka (dotychczas było to 92 x 75 mm, w nowej wersji jest 84 x 90 mm). Pozwoliło to na zmniejszenie zużycia paliwa o 10% w stosunku do poprzedniej - drugiej generacji bokserów Subaru. Dwulitrowy silnik ma tę samą moc - 146 KM, zmienił się natomiast moment obrotowy - wynosi aktualnie 196 Nm, o 5 Nm więcej niż w poprzedniej generacji.

W porównaniu z bardziej popularnymi silnikami, z rozstawem cylindrów w układzie rzędowym lub typu V, silniki typu bokser charakteryzują się mniejszymi wymiarami, można umieścić je niżej w komorze silnika, co obniża środek ciężkości pojazdu. Co więcej silnik o przeciwległych cylindrach zapewnia niższy niż w konwencjonalnych silnikach poziom hałasu i wibracji oraz niższy spadek mocy. Wszystko to w związku z procesem znoszenia się sił działających na tłoki.

Pierwszym modelem, w którym zostanie wprowadzony bokser trzeciej generacji będzie Forester.

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 97 236 PLN
Dostępne nadwozia: suv-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Oj, niewiele tu informacji o tych nowych silnikach. Taka sama moc i prawie niezmieniony moment wskazuje na to, że zmieni się ich przebieg i co tu dużo mówić pewnie będzie korzystniejszy niż dotychczas. Może też chodzi o spełnienie norm czystości spalin. Jeśli połączyć to z zaletami boksera, to zapowiada się to ze wszech miar korzystnie. Szkoda, że póki co tak mało o nim wiadomo, ale cóż musimy poczekać na więcej informacji. Spadek zużycia paliwa, to też ciekawa rzecz dla aut Subaru, które przecież uchodzą za paliwożerne, choć tak naprawdę to nie do końca prawda. Subaru z dotychczasowymi silnikami i świetnymi własnościami jezdnymi po prostu prowokuje do dynamicznej szybkiej jazdy, a wtedy jak wiadomo każdy silnik musi sporo spalić
    ~maro, 2010-09-28 00:29:53
  • avatar
    zgłoś
    Trzecia generacja dwulitrowego silnika Subaru trafi niebawem do produkcji. Jest o 10 % oszczędniejszy i ma wyższy moment obrotowy.
    auto motor i sport, 2010-09-24 08:40:38
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij