Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Nowy diesel Hondy, będzie Type-R?

2011-12-05
Honda Civic dziewiątej generacji

To pierwsza wysokoprężna jednostka z nowej generacji silników Hondy zwanej "Earth Dreams Technology". Producent chce przy jej pomocy w ciągu najbliższych trzech lat stać się liderem w dziedzinie niskiego spalania.

Mniejszy diesel to jednostka, której Civic potrzebował od dawna. Montowany obecnie, 2,2-litrowy, 150-konny diesel i-DTEC jest świetny, ale drogi, w związku z czym nie ma go w ofercie polskiego importera. Nowy, o pojemności 1,6 litra będzie miał 120 KM mocy i 300 Nm momentu obrotowego dostępnego przy 2000 obr/min. Honda obiecuje, że będzie on emitował poniżej 100 g CO2 na kilometr, przez co trafi do grona jednostek najbardziej ekologicznych.

Wbrew wcześniejszym zapowiedziom pojawiły się również głosy, że jest szansa na wprowadzenie do sprzedaży nowego Civica w wersji Type-R. Auto podobno może wjechać do salonów w 2013 roku. Podobno w projekt zamieszany jest Mugen - nadworny tuner japońskiej marki. Nie wiadomo jednak jaki silnik miałby stanowić źródło napędu - czy uda się wykorzystać wolnossącą, wysokoobrotową jednostkę zdolną do sprostania wymogom najnowszych norm emisji spalin, czy może trzeba będzie skorzystać z turbodoładowania - tego dowiemy się gdy zapadnie definitywna decyzja o wprowadzeniu Type-Ra do produkcji.

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 82 100 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, kombi-5, sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Dla chcącego nic trudnego, ale nie ma co tak naprawdę gdybać.
    ~Samuraj, 2011-12-09 12:21:06
  • avatar
    zgłoś
    Jeśli ktoś nie jest zadowolony z vw to do Skody się raczej "nie cofnie" bo to przecież tylko tańsza i biedniejsza wersja vw a do Audi jest duża różnica cenowa.
    krzysiek29, 2011-12-09 11:54:38
  • avatar
    zgłoś
    Ale są jeszcze osoby które obecnie posiadają vw TDI i biorąc kolejne auto nie wszyscy wezmą znów vw.Pewnie, wezmą Skodę lub Audi, bo w Seata nie wierzę. A tak poważnie to możliwe, że Civic będzie ciekawą alternatywą, choć ja myślę, że ludzie będą też uderzać w nowego Focusa, ale pożyjemy - zobaczymy.
    ~Samuraj, 2011-12-09 11:04:51
  • avatar
    zgłoś
    'Samuraj' napisał(-a):Właśnie tak będzie myślał statystyczny Polak i kupi VW (tak sądzę). Ale są jeszcze osoby które obecnie posiadają vw TDI i biorąc kolejne auto nie wszyscy wezmą znów vw. Dobrą metodą na "wyleczenie" się z vw jest jego posiadanie.. Dla takich alternatywą będzie właśnie nowy Civic .
    krzysiek29, 2011-12-09 10:49:05
  • avatar
    zgłoś
    'gt-tuner' napisał(-a):z nowym 2.0 tdi, który psuje sie w momencie wyjazdu z salonu Albo ze słabszymi jednostkami TSI, które ostatnio nie cieszą się zbyt dobrą opinią. Airmatic - bardzo możliwe, ale żeby pisać od razu dwa razy podobnego posta? Nie trzeba było.
    ~Samuraj, 2011-12-09 10:30:16
  • avatar
    zgłoś
    'Samuraj' napisał(-a):Właśnie tak będzie myślał statystyczny Polak i kupi VW (tak sądzę). Volkswagena w skórze Skody Octavii
    airmatic, 2011-12-09 10:08:26
  • avatar
    zgłoś
    'Samuraj' napisał(-a):Właśnie tak będzie myślał statystyczny Polak i kupi VW (tak sądzę). W przebraniu Skody Octavii
    airmatic, 2011-12-09 10:05:44
  • avatar
    zgłoś
    z nowym 2.0 tdi, który psuje sie w momencie wyjazdu z salonu
    gt-tuner, 2011-12-09 10:04:45
  • avatar
    zgłoś
    Właśnie tak będzie myślał statystyczny Polak i kupi VW (tak sądzę).
    ~Samuraj, 2011-12-09 02:34:01
  • avatar
    zgłoś
    'Samuraj' napisał(-a):Myślę jednak, że ludzie pójdą stereotypem i wybiorą legendarne 1.9 TDI. zawsze to stare, dobre, sprawdzone 1.9 TDI
    andrzejinf, 2011-12-08 21:27:03
  • avatar
    zgłoś
    'krzysiek29' napisał(-a):Bardzo dobry pomysł z tym 1.6 TD Hondy (lub jaki tam będzie miał skrót literowy)i-DTEC
    rzęsor, 2011-12-07 23:58:47
  • avatar
    zgłoś
    Przyzwyczajenie klientów ze Starego Kontynentu do marek europejskich sprawia, że sprzedaż Civica i tak nie dorównuje Focusowi, a Jazz'a Fieście. Co innego zadowolenie użytkowników japońskiej marki, ale ich ułożeni kierowcy VW czy Fordów o zdanie nie pytają
    airmatic, 2011-12-07 17:54:45
  • avatar
    zgłoś
    W tych stereotypach Honda ma wysoką renomę na pweno wyższą niż np. Ford i dlatego też porówałem ją do Golfa.
    krzysiek29, 2011-12-07 07:36:37
  • avatar
    zgłoś
    Myślę jednak, że ludzie pójdą stereotypem i wybiorą legendarne 1.9 TDI.
    ~Samuraj, 2011-12-06 17:54:20
  • avatar
    zgłoś
    Bardzo dobry pomysł z tym 1.6 TD Hondy (lub jaki tam będzie miał skrót literowy). Tak jak pisze gerfield będzie konkurentem Golfa a jeśli dostanie dobrze zestopniowaną skrzynię 6-cio biegową to będzie miał nad nim przewagę już na starcie (kto zna skrzynię 5-cio biegowego manuala z Golfa 1.6 TDi to wie o czy piszę - bardzo długie przełożenia stworzone do "eco drivingu"
    krzysiek29, 2011-12-06 08:03:40
  • avatar
    zgłoś
    Osobiście dla mnie chwila zatwierdzenia TYPE-R do produkcji (z jedynie słusznym silnikiem wolnossącym) będzie wydarzeniem - co najmniej na miarę wyjścia z grupy polskiej reprezentacji . Zobaczymy, które z nich się spełni (na razie 0:2 do przerwy )
    airmatic, 2011-12-05 23:45:16
  • avatar
    zgłoś
    Silnik 2.2 faktycznie chwalony, ale nasze realia to wyższa akcyza od takiej poj. silnika. 1.6 jeśli będzie tak zrobiony jak 2.2 może okazać się groźnym konkurentem dla 1.6 od Forda i VW. Obie jednostki są bardzo oszczędne. Dla klienta to w sumie korzyść - będzie konkurencja.
    garfield, 2011-12-05 20:52:18
  • avatar
    zgłoś
    Honda niedawno zapowiedziała, że Type - R będzie i to z wiertarką, a nie z silnikiem uturbionym jak mówiono wcześniej.
    ~Samuraj, 2011-12-05 15:02:45
  • avatar
    zgłoś
    Brawo Honda. Od dawna brakowało takiego silnika. Szkoda tylko, że dopiero teraz decydenci zauważyli potrzeby swoich klientów.
    norbert76, 2011-12-05 08:42:52
  • avatar
    zgłoś
    Pod koniec przyszłego roku będzie można zamawiać Civica z dieslem 1.6.
    auto motor i sport, 2011-12-05 08:02:23
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij