Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Nowy, mały Rolls-Royce, czyli 200EX

2009-02-20
Rolls-Royce 200EX Rolls-Royce 200EX

Stylistycznie, nowy Rolls-Royce nawiązuje do większego Phantoma oraz modelu Drophead Coupe. Mimo że 200EX nazywany jest "baby Rollsem" nie można mówić o nim, iż jest mały. Samochód powstał bowiem na zmodyfikowanej płycie podłogowej najnowszego BMW serii 7.

Długość całkowita nadwozia wynosi 5 400 mm, co oznacza, że jest prawie o 19 cm dłuższe niż BMW 750iL i jednocześnie aż o 44 cm krótszy od Phantoma. Rozstaw osi prawie 3 300 mm (w BMW 750iL wynosi on 3200 mm) zapewnia pasażerom siedzącym z tyłu sporo miejsca na nogi.

Pod maską umieszczono nowy silnik, opracowany specjalnie z myślą o 200EX. Ogromny V12 osiąga 450 koni mechanicznych i 600 Nm z 6.0 litrów pojemności. Dla porównania, jednostka stosowana w większym Phantomie ma pojemność 6.75-litra, moc 460 KM i maksymalny moment obrotowy 720 Nm.

Nowy Rolls waży przeszło dwie tony, jednak przyspieszenie od 0 do 100 km/h powinno zająć mu około 6 sekund, a wskazówka prędkościomierza z pewnością dojdzie do 250 km/h.

O komfort podróżujących i całkowite odizolowanie od warunków drogowych dba nowy system zawieszenia pneumatycznego, który steruje pracą wszystkich czterech kół w rozmiarze 20 cali, obutych w opony 255/45 z przodu i 285/40 z tyłu.

O wyposażeniu kabiny pasażerskiej wystarczy powiedzieć tylko tyle, że jest godne prawdziwego samochodu luksusowego. Trudno wymienić wszystkie opcje, bowiem większość z nich będzie montowana na specjalne zamówienie klienta.

Oficjalny debiut modelu 200EX nastąpi podczas marcowego salonu samochodowego w Genewie.

Źródło: Moto Target

 

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij