Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.0

Nowy „okręt flagowy” w porcie Jaguara

2009-07-13
Jaguar XJ

Podczas prezentacji, prowadzonej przez Jay'a Leno - amerykańskiego komika, który prywatnie jest wielbicielem Jaguara i właścicielem imponującej kolekcji samochodów, Mike O'Driscoll - Dyrektor Zarządzający Jaguara i Ian Callum - Dyrektor Zespołu Projektów z dumą zaprezentowali swoje najnowsze dzieło. Nowy "okręt flagowy" brytyjskiej marki to czterodrzwiowe, luksusowe coupe o sportowej linii, które ma tchnąć nowego ducha w świat samochodów luksusowych.

Model XJ dostępny jest w czterech wersjach silnikowych z mocnymi jednostkami napędowymi wykorzystującymi najnowsze technologie układów napędowych. Na czele stawki stanie 5,0-litrowy, 510-konny benzynowy AJ-V8 III generacji z doładowaniem mechanicznym (Supercharged), osiągający prędkość 0-100 km/h w 4,9 sekundy (0-60mph w 4,7 sekundy).

Zależnie od rynku, dostępny będzie również benzynowy silnik 470-konny z doładowaniem mechanicznym i 385-konny wolnossący. W ofercie będzie również silnik wysokoprężny: 3,0-litrowy, 275-konny AJ-V6D III generacji. Ten wyposażony w dwie turbosprężarki motor łączy znakomite przyśpieszenia (0-100 km/h w 6,4 sekundy) z najniższym spalaniem i poziomem emisji CO2 w segmencie dieslowskim.

Całe nadwozie nowego Jaguara XJ - skorupowa konstrukcja nośna nadwozia i jego panele zewnętrzne - wykonana jest z kombinacji tłoczonych, odlewanych i wyciskanych elementów ze stopów aluminium. Złącza skorupy są nitowane i klejone z wykorzystaniem technik stworzonych oryginalnie dla przemysłu kosmicznego i lotniczego i zaadaptowanych przez firmę Jaguar do celów motoryzacyjnych.

W kabinie nowego XJ nie ma "fizycznego" zestawu wskaźników. Zastępuje go 12,5 calowy ekran o wysokiej rozdzielczości wyświetlający wskaźniki wirtualne, które obejmują wszystkie funkcje wskaźników tradycyjnych. Równie ciekawie prezentuje się ekran na konsoli centralnej. Wykorzystuje on technologię Dual-View, która pozwala kierowcy i pasażerowi z przodu na oglądanie zupełnie różnych obrazów na tym samym ekranie. Pasażer może na przykład oglądać telewizję lub film DVD, podczas gdy kierowca widzi mapę z trasą systemu nawigacyjnego.

To tylko kilka z niezliczonej liczby ciekawostek skrytych pod nadwoziem tego pojazdu. Więcej zaprezentujemy podczas testu tego pojazdu, który zapewne będzie można przeczytać w jednym z kolejnych numerów auto motor i sport. Zanim to nastąpi, zapraszamy do obejrzenia filmów opublikowanych z chwilą prezentacji auta.

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 448 900 PLN
Dostępne nadwozia: sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij