Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.0

Nowy silnik Volkswagena - dwucylindrowy diesel

Koncern z Wolfsburga potwierdził, że wkrótce pod maskę małego Up'a! trafi nowy silnik wysokoprężny.

2012-10-24
Volkswagen, Up! Up! ma być nie tylko małym miejskim autem, ale do tego lifestyle’owym, a takie kosztują

To odpowiedź Volkswagena na silnik TwinAir, który napędza m.in. Fiata Pandę. Nowa jednostka, która na początku trafi do oferty Up'a! będzie miała 0,8-litra pojemności (a więc nieco mniej niż u Fiata) i tylko dwa cylindry. Szefostwo koncernu potwierdziło, że w dalszej perspektywie użycie tej jednostki jest technicznie możliwe również w innych modelach marki, np. Taigunie, o którym pisaliśmy wczoraj. Dodatkowo, konstrukcja Golfa VII nie wyklucza użycia w nim 3-cylindrowej jednostki co również jest wysoce prawdopodobne.

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Jedna zasadnicza różnica. Trudno porównywać diesla do benzynówki. No chyba, że pojemnością.Ten 0,8 litra to na tą chwilę chyba jednostka z hybrydowego prototypu XL1 (w sumie ma wejść do małej seryjne). Tam zużycie paliwa kosmiczne, ale hybryda. Choć mogą zaskoczyć. Up! też niewielki, lekki to może nie powinno być problemu poniżej 3 litrów.
    garfield, 2012-10-25 20:44:34
  • avatar
    zgłoś
    Koncern z Wolfsburga potwierdził, że wkrótce pod maskę małego Up'a! trafi nowy silnik wysokoprężny.Zobacz artykuł
    auto motor i sport, 2012-10-24 09:57:16
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij