Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.0

Nowy silnik w gamie AMG – 5.5 Bi-Turbo V8

2010-03-10
5.5 Bi-Turbo V8 S63 5.5 Bi-Turbo V8 AMG

Jednostka o pojemności 6,3 litra napędza m.in. kultowy model S63 AMG. Teraz ustępuje miejsca silnikowi 5.5 Bi-Turbo V8, który jest mocniejszy, a przy tym bardziej oszczędny, dzięki zastosowaniu dwóch turbosprężarek i bezpośredniego wtrysku paliwa do komory spalania.

W standardowej wersji V8 biturbo ma 544 KM mocy i 800 Nm momentu obrotowego. W wersji AMG Performance Package parametry te wzrastają do odpowiednio 571 KM i 900 Nm. Dla porównania, odchodzące V8 o pojemności 6,3 litra w wersji AMG ma 525 KM mocy i 630 Nm momentu obrotowego.

Współpracująca z siedmiobiegową, automatyczną skrzynią nowa jednostka jest mocniejsza, bardziej czysta i oszczędna. Według AMG model S63 z tym silnikiem będzie palił średnio 10,5 litra na 100 km, co stanowi 25% oszczędności w porównaniu do obecnych 14,4 l/100km, jakimi opisuje się silnik 6.3. Emisję CO2 ograniczono o 28,5% i będzie wynosiła 246 gramów CO2 na każdy kilometr

Prezentacji silnika dokonano przy wykorzystaniu delikatnie odświeżonego stylistycznie modelu S63 AMG, który trafi do sprzedaży jeszcze w tym roku. Pokazowy egzemplarz oklejono na podobieństwo słynnego modelu 300 SEL z 1971 roku, napędzanego silnikiem AMG o pojemności 6,8 litra.

S63 wyposażone w nową jednostkę przyspiesza do 100 km/h w 4,5 sekundy, a jego prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 250 km/h. Wersja AMG Performance Package przyspiesza do 100 km/h o 0,1 sekundy szybciej i rozpędza się do 300 km/h.

Obecne S63 AMG z silnikiem 6,3 potrzebuje na osiągnięcie pierwszej setki 4,6 sekundy, a z nowym piecem walczyć może dopiero silnik V12, o pojemności 6-litrów, montowany w modelu S65. Ten radzi sobie z przyspieszeniem do 100 km/h w 4,4 sekundy. Ta wersja ma 612 KM mocy i 1000 Nm momentu obrotowego.

Nowa jednostka trafi w tym roku do modelu S63 AMG, a niedługo po rynkowym debiucie w tej wersji, będzie dostępna w innych modelach producenta.

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Wysłużone, 6,3-litrowe V8, które podziwialiśmy w modelach AMG odchodzi do lamusa. W tym roku zastąpi je nowa jednostka.
    auto motor i sport, 2010-03-10 08:45:08
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij