Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Odnowione Audi A6

2008-08-12
Audi A6 Audi A6

W 2007 roku A6 sprzedało się w liczbie 234 tys. sztuk na całym świecie, wydzierając dla siebie 37 procent rynku. Większość sprzedaży stanowiły modele zaopatrzone w 6- i 8-cylindrowe jednostki napędowe, stały napęd na cztery koła i mające bogate wyposażenie seryjne.

Tradycyjnie już zmiany zewnętrzne objęły przednią i tylną część nadwozia. Z przodu pojawiły się inne lampy (z opcjonalnymi diodami LED do jazdy dziennej), zderzak, osłona chłodnicy oraz odmienione światła przeciwmgielne. Z tyłu zamontowano zaś lampy bardzo podobne do tych z nowej A-czwórki.

Wewnątrz pojawił się nowy kolorowy monitor o wyższej rozdzielczości, wykorzystywany przez system MMI. Gdzieniegdzie też dodano więcej chromowych wykończeń, podkreślając tym samym wysoką jakość przedziału pasażerskiego. Zastosowano też nowe wzory tapicerek.

Audi chwali się, że średnie zużycie paliwa wszystkich jednostek napędowych, stosowanych w A6 spadło o blisko 15%. Gama silników benzynowych rozpoczyna się od 2.0 TFSI i mocy 170 koni mechanicznych, a kończy na 4.2 FSI V8, wytwarzającym 350 koni mechanicznych.

Nowe są trzy jednostki sześciocylindrowe. Dwie z nich to 2.8 FSI, wyciskająca moc 190 lub 220 koni mechanicznych. Oba wyposażone są w system zmiennych faz rozrządu i średnio zużywają 8,2 l/100 km (z 6-biegową przekładnią mechaniczną) i 8,4 l/100 km (mocniejszy, z przekładnią bezstopniową CVT).

Kolejna to 3.0 TFSI o mocy 290 koni mechanicznych. Literka T przy jej nazwie oznacza nie turbosprężarkę, tylko doładowanie mechaniczne, dzięki któremu maksymalny moment obrotowy o wartości 420 Nm dostępny jest w szerokim zakresie od 2500 do 4850 obr/min.

Jednostka ta dostępna jest ze skrzynią Tiptronic i napędem Quattro. Rozpędza ona A-szóstkę do 100 km/h w czasie 5,9 sekundy i pozwala na uzyskanie, ograniczonej elektronicznie, prędkości 250 km/h. Przy tym zadowala się średnim zużyciem paliwa na poziomie 9,5 l/100 km.

Wraz faceliftingiem, wszystkie turbodiesle wyposażone w pompowtryskiwacze poszły do lamusa. Najsłabsza jednostka wysokoprężna ma 2 litry pojemności i moc 170 koni mechanicznych. Dwa silniki sześciocylindrowe (2.7 TDI i 3.0 TDI) wyposażone są w piezoelektryczne wtryskiwacze, wytwarzając 190 i 240 koni mechanicznych oraz maksymalny moment obrotowy 380 i 450 Nm.

Pod koniec roku pojawić się ma ekologiczna odmiana silnika 2.0 TDI, czyli 2.0 TDIe o mocy 136 koni mechanicznych, używająca 6-biegowych skrzyń mechanicznych lub Multitronic. Auto z tą jednostką pod maską 100 km/h ma osiągać po 9,9 s i średnio ze skrzynią ręczną zużywać 5,3 l/100 km oraz wytwarzać jedyne 139 gram CO2 na kilometr!

Inżynierowie Audi dopracowali też zawieszenie auta, dzięki czemu A6 prowadzi się lepiej i jest jeszcze bardziej komfortowe niż przedtem. By to uzyskać zwiększyli oni rozstaw kół oraz zmienili amortyzatory.

Zmiany objęły zarówno sedana, kombi, jak i wersje Allroad i S6. Nowe auto dostępne będzie na niemieckim rynku już w połowie września. Podstawowa wersja 2.0 TFSI sedan ma kosztować od 34 200 euro.

Źródło: Audi

Zapraszamy do śledzenia najnowszych informacji związanych z targami motoryzacyjnymi - Paryż 2008 

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 251 100 PLN
Dostępne nadwozia: kombi-5, sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij