Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Odświeżone Audi A8 L – nowe zdjęcia i wideo

2010-07-14
Audi, A8 Audi A8 L

Wersja "L" oferuje szerszy rozstaw osi i nadwozie dłuższe o 13 cm w porównaniu do modelu standardowego, a także aluminiową ramę i adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne. Jeśli jednak to nie wystarczy, kupujący może zamówić sobie opcję sportowego dyferencjału (standard w aucie z silnikiem 4.2 TDI) oraz dynamiczny układ kierowniczy.

W ofercie jednostek napędowych znajdzie się pięć silników: 3,0-litra V6 TDI (250 KM), 3,0-litra V6 TFSI (290 KM), 4,2-litra V8 (350 KM), 4,2-litra V8 TSI (372 KM) oraz najmocniejszy 6,3-litra W12 dysponujący mocą 500 KM i momentem obrotowym dochodzącym do 625 Nm przy 3250 obr/min. Pozwala to na osiągnięcie pierwszych 100 km/h w 4,9 sekundy i maksymalnej, ograniczonej elektronicznie prędkości 250 km/h. Każdy silnik współpracuje z ośmiostopniową przekładnią tiptronic i napędem quattro.

Można się spodziewać, że przy powyższych osiągach, jednostka W12 nie będzie zbyt ekonomiczna. Średnie spalanie wynosić ma około 12 l/100 km, co jednak i tak plasuje go wyżej od wersji poprzedniej, która zużywa 13 l/100 km.

Wnętrze otrzymało bardzo bogate wyposażenie, w którego skład wchodzą nie tylko elektrycznie regulowane i podgrzewane siedzenia tylne, wentylowane fotele z opcją masażu, składane stoliki tylne, chłodzony schowek, ale też multimedialny system rozrywki z tyłu, system audio od Bang & Olufsen oraz 4-strefowa klimatyzacja automatyczna. Natomiast tapicerka pokryta jest skórą "valonea" - opalaną z udziałem roślinnych ekstraktów.

Dodatkowo, nowe A8 L doposażyć można w dach z dwóch szklanych paneli, czy nawigację MMI z dużym twardym dyskiem i touchpadem służącym do wprowadzania adresów poprzez kreślenie na nim liter placem. Kolejnymi opcjami są: system internetowego połączenia WLAN wykorzystujący moduł UMTS, adaptacyjny tempomat z funkcją stop & go i przede wszystkim elektroniczny, nocny asystent do wykrywania pieszych na zasadzie noktowizora.

Audi A8 L trafi do sprzedaży jeszcze jesienią tego roku. Przewidywane są następujące ceny wersji silnikowych w Niemczech to: 3.0 TDI: 79 900 euro, 3.0 TFSI: 80 400 euro, 4.2 FSI: 94 300 euro, 4.2 TDI: 95 800 euro, 6.3 W12: 137 000 euro.

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 466 700 PLN
Dostępne nadwozia: sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Niemiecki koncern udostępnił najnowsze multimedia i dane techniczne dotyczące modelu A8 L po faceliftingu.
    auto motor i sport, 2010-07-14 07:40:57
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij