Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Odświeżony Boxster i Cayman w 2016: Downsizing w natarciu

W roku 2016 światło dzienne ujrzą dwa odświeżone modele ze Stuttgartu: Porsche Boxster i Cayman. Największą nowością będą mniejsze, uturbione jednostki. 

2015-07-30

Przeżyliśmy jakoś ożenek Porsche z dieslami, hybrydyzacja Carrery 911 oraz innych modeli też już nas specjalnie nie dziwi, więc i downsizing, który śmiało wkroczy do palety silnikowej Boxstera i Caymana, nikogo chyba nie powinien zdumiewać. Takie czasy.

I tak, pod „maski” obydwu modeli trafi najmniejsza jednostka jaką Porsche zamontowało w swoim samochodzie od niemal 30 lat. 2-litrowy motor ma napędzać podstawowe wersje Boxstera i Caymana. „Dwulitrowiec” zachował przynajmniej typowy dla producenta układ silnika typu boxer i rozwijać ma 240 KM. Mocniejsze wersje „S” korzystać mają już z większego, 2,5-litrowego boxera oferującego kierowcy 300 KM. To samo „serducho” ma napędzać ostre GTS-y, tyle, że ich moc zostanie porządnie podniesiona do poziomu 370 KM. Jedynie te najbardziej hardcorowe wersje, czyli Boxster Spyder i Cayman GT4, napędzane będą 6-cylindrowym boxerem o słusznej pojemności 3,8 l.

Początkowo, opracowany na nowo 4-cylindrowy boxer o pojemności 2 litrów będzie wykorzystywał tradycyjne turbo, jednak jakiś czas po premierze inżynierowie ze Stuttgartu mają wyposażyć go w technologię e-turbo. Jej zastosowanie ma zapewnić wzrost mocy i wyeliminowanie problemu turbodziury.

Co ciekawe, w niektórych krajach Porsche w swojej ofercie planuje upozycjonować Caymana poniżej Boxstera. Taki zabieg ma na celu podniesienie sprzedaży i popularności małego coupe. 

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 257 908 PLN
Dostępne nadwozia: coupe-2
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij