Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Offroadowe Audi TT

Na wystawie w Pekinie Audi zaprezentuje koncepcyjny model TT offroad. I w tym przypadku najprawdopodobniej na prototypie się skończy, ciężko bowiem przypuszczać, by niemiecki koncern zdecydował się na produkcję aż tak niszowego modelu.

2014-04-22
Audi TT offroad concept Na wystawie w Pekinie Audi pokazało model TT offroad concept

Koncepcyjne Audi TT offroad jest bardzo zbliżone pod względem wymiarów zewnętrznych do kompaktowego SUV-a Q3. Mierzy 4,39 m długości, 1,85 m szerokości, a jego rozstaw osi to 2,63 m. Sportowy charakter zauważymy jednak od razu w niższym aż o 8 cm nadwoziu i typowych dla TT dynamicznych liniach nadwozia. Tak jak w produkcyjnej wersji, tak i w tym koncepcie zwisy są krótkie, z przodu dominują duże wloty powietrza, linia dachu wyraźnie opada ku tyłowi, zaś okna są osadzone nisko.

Podwozie Audi TT Offroad zostało tak przygotowane, by sprawdziło się na różnych nawierzchniach dróg. Po równym asfalcie ma się prowadzić jak sportowe auto, zaś w terenie ma "dawać radę" m.in. dzięki zwiększonemu prześwitowi, krótkim zwisom i napędowy e-tron quattro.

Układ napędowy plug-in-hybrid to dwulitrowa jednostka TFSI o mocy 292 KM i momencie obrotowym 380 Nm oraz dwa silniki elektryczne. Pierwszy, generujący moc 40 kW i moment obrotowy 220 Nm, zintegrowany jest z dwusprzęgłową, sześciostopniową skrzynią e-S tronic, za pośrednictwem której jego moment obrotowy trafia na koła przedniej osi. Drugi motor elektryczny, zamontowany przy tylnej osi, dysponuje mocą 85 kW i momentem obrotowym 270 Nm. Cały układ napędowy dostarcza moc 408 KM i moment obrotowy 650 Nm. Do setki TT offroad przyspiesza w 5,2 sekundy, zużywając średnio 1,9 l/100 km. Przy użyciu wyłącznie energii elektrycznej prototypowe Audi TT jest w stanie przejechać do 50 km, łączny zaś zasięg tego auta to 880 km.

Przed tylną osią zamontowano ośmiomodułowy akumulator litowo-jonowy, chłodzony cieczą. Taka pozycja montażowa akumulatora zapewnia wyrównany rozkład ciężaru między przednią i tylną osią w stosunku 54:46 procent i pozwala nisko umieścić środek ciężkości pojazdu. Do ładowania baterii służy Audi-Wallbox, dzięki któremu można podłączyć samochód do różnych źródeł energii i korzystać z prądu o różnym napięciu.

Za pośrednictwem systemu MMI kierowca Audi TT offroad może wybierać pomiędzy różnymi trybami jazdy. W trybie EV jednostka benzynowa nie jest aktywna, a silnik elektryczny umieszczony z tyłu jest w stanie rozpędzić auto nawet do 130 km/h. W trybie hybrydowym wszystkie trzy silniki współpracują ze sobą w zależności od potrzeby chwili, a przedni motor elektryczny pracuje również jako generator, doładowując akumulatory. Z kolei w trybie sportowym wykorzystywana jest cała moc układu napędowego.

Kiedy kierowca zdejmie nogę z gazu rozpoczyna się funkcja tzw. żeglowania. Za pomocą funkcji Hold i Charge można zależnie od potrzeb wpływać na stan naładowania akumulatora, np. by zmagazynować energię elektryczną na pokonanie ostatnich kilometrów do celu podróży.

Koncepcyjna "tetetka" posiada dwa systemy wsparcia kierowcy, które już wkrótce zostaną wprowadzone do produkcji seryjnej – asystenta skrzyżowań i informację online o sygnalizacji świetlnej. Asystent skrzyżowań ma wspierać kierowcę w unikaniu lub zmniejszaniu skutków kolizji bocznych u wylotów ulic i na skrzyżowaniach. Usługa informacji o sygnalizacji świetlnej może z pomocą sieci telefonii komórkowej skomunikować Audi TT offroad z centralnym komputerem zawiadującym miejską sygnalizacją świetlną. Na podstawie pozyskiwanych z komputera centralnego informacji, Audi virtual cockpit sugeruje kierowcy prędkość, z jaką powinien jechać, by do następnego sygnalizatora dojechać na zielonym świetle.

Wnętrze tego konceptu to połączenie sportowych smaczków z Audi TT, charakterystycznych elementów dla modeli z rodziny Q i nowoczesnych technologii. Większością funkcji pokładowych można sterować za pośrednictwem układu MMI, bądź bezpośrednio z koła kierownicy. Z kolei tzw. virtual cockpit to nowoczesne narzędzie zastępujące tradycyjne wskaźniki, pozwalające zindywidualizować pojawiające się obrazy.

Na wyposażeniu koncepcyjnego Audi TT offroad są ponadto trzy tablety Audi Smart Display, które można używać jako mobilnych systemów infotainment - do użytku zarówno w samochodzie, jak i poza nim. Audi Smart Display może obsługiwać format DVD, streaming TV, radio czy nawigację.

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 156 740 PLN
Dostępne nadwozia: coupe-3
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Pomieszanie z poplątaniem. Audi TT, model, który miał udawać sportowe samochody, teraz ma udawać te, którymi niestraszno wjechać w teren.Zobacz artykuł
    auto motor i sport, 2014-04-22 14:56:30
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij