Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Opel Adam – premiera na salonie w Paryżu

2012-07-11
Opel Adam Opel Adam

Kto decyduje się na mały samochód nie zawsze musi mieć na względzie tylko oszczędności. O tym jak wielkie jest grono klientów ceniących niepowtarzalny charakter swojego małego auta przekonuje powodzenie Mini, Fiata 500 czy VW Up-a. Do rodziny lifestylowych krasnali dołącza teraz Opel z modelem Adam.

Samochód wykorzystuje technikę Corsy, ma długość 3,70 m, rozstaw osi wynoszący 2,31 m i zapewnia wystarczającą ilość miejsca dla czworga pasażerów. Niektóre elementy stylistyki nadwozia Adam podpatrzył u Astry (chromowana listwa na osłonie chłodnicy, wcięcia na bokach karoserii). Krótkie zwisy nadwozia oraz niemal pionowa linia tyłu rzucają się w oczy, gdy na Adama spojrzeć z boku.

Wewnątrz widać pokrewieństwo z Astrą, Merivą i Insignią. Możliwość dopasowania auta do indywidualnych życzeń zapewniają trzy wersje wyposażenia - Jam nadaje Adamowi młodzieżowy charakter, wersja Glam dodaje elegancji, a Slam sportowego wyglądu. Naprawdę zadziornie mały Opel prezentuje się na 17- lub 18-calowych kołach z lekkich stopów oraz ze sportowym zawieszeniem, z dachem lakierowanym w jednym z trzech dostępnych kolorów, urozmaiconym kolorystycznie wnętrzem i LED-owym podświetleniem dachu.

W wypadku silników - niewiele nowego, bo wszystkie znane są z Corsy. Na początku sprzedaży pojawią się dwie trzycylindrowe jednostki benzynowe 1.2 o mocy 70 i 86 KM oraz 1,4-litrowy czterocylindrowiec o mocy 100 KM. Wszystkie współpracują z pięciobiegową mechaniczną skrzynią biegów; system start/stop jest dostępny za dopłatą. W przyszłości pojawią się benzynowe silniki turbo z bezpośrednim wtryskiem benzyny. W 2014 Adam pokaże się światu w wersji czysto elektrycznej, planowana jest także hybryda.

W wyposażeniu małego Opla znajdą się m.in. ESP z systemem wspomagającym wjazd na wzniesienie, w opcji dostępne będą asystent zmiany pasa ruchu i asystent parkowania (auto samo wjeżdża na miejsce parkingowe, kierowca wrzuca jedynie właściwy bieg i operuje pedałami gazu i hamulca). Kto woli parkować samodzielnie może skorzystać z włączanego przyciskiem trybu City, który sprawia, że elektrycznie wspomagany układ kierowniczy pracuje jeszcze lżej niż zwykle.

W Niemczech Opel Adam ma kosztować 12 000 euro, ceny w Polsce nie są jeszcze znane.

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 51 600 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-3
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Opel sam akcentuje, że to samochód mierzący w takie jakby Premium (chodzi naturalnie o "Premium - malucha").
    ~Samuraj, 2012-07-12 18:13:36
  • avatar
    zgłoś
    Tyle że w tej cenie można się rozejrzeć nawet za Hyundaiem i30, a w cenie wypasionego Adama trafi się... Juke
    airmatic, 2012-07-12 12:39:19
  • avatar
    zgłoś
    Z tymi nadzianymi to już przesadzacie, bo średnio rozgarniętą blogerkę stać na taki samochód.
    rzęsor, 2012-07-12 12:05:37
  • avatar
    zgłoś
    Już wiem... Chodzi o grupę docelową klientów w Niemczech, dla których kupowanie auta pod włoską i brytyjską banderą to najzwyczajniej w świecie zdrada rodzimego przemysłu. Skoro VW wypuścił wreszcie malucha - ale dla mas, i w dodatku mylonego ze Skodą i Seatem, to Opel wyniuchał sobie niszę. I zapewne zdobędzie uznanie najpierw niemieckich żurnalistów, a potem młodych-gniewnych (i nadzianych)***Samuraj - to, że mało (przynajmniej dla Ciebie... i dla mnie w sumie też) oznacza, że nie masz w sobie niemieckiej mentalności (co widać w naszych avatarach... zresztą ja sobie Opla Adama na pewno nie zainstaluję zamiast Hondy )
    airmatic, 2012-07-12 11:02:56
  • avatar
    zgłoś
    Pewnie dzianej studentki ... . Chodzi mi o samą ideę tego auta. Opel chce konkurować z 500 - tką i MINI - autami, które mają jakiś bagaż historyczny, a Adam co ma do zaoferowania? Moim zdaniem zabawkowy charakter i ultrabogate możliwości personalizacji to mało (przynajmniej dla mnie).
    ~Samuraj, 2012-07-12 02:08:24
  • avatar
    zgłoś
    Czemu?Przecież to idealny samochód dla studentki.
    rzęsor, 2012-07-12 01:55:55
  • avatar
    zgłoś
    Dla mnie trochę strzał Opla w płot.
    ~Samuraj, 2012-07-12 01:15:30
  • avatar
    zgłoś
    Dla mnie mniej ekscytujący niż Mini czy Fiat 500. Ten samochód nie ma za sobią historii ani legendy kultowego klasyka
    airmatic, 2012-07-11 20:01:35
  • avatar
    zgłoś
    Hmm, kilka nowości na rynku w tym segmencie ostatnio było. Konkurencja będzie twarda - 500, Up!, Panda, kilka modeli po FL. Nie wiadomo w co celują - bardziej dla mas czy bardziej premium.W Paryżu obawiam się, że większe zainteresowanie wywoła nowa wersja Golfa i Adam będzie tak przelotem oglądany. Może mylę się...
    garfield, 2012-07-11 19:48:53
  • avatar
    zgłoś
    Od stycznia 2013 r. najnowszy model Opla zacznie walczyć o swoją pozycję w gronie lifestylowych maluchów. Oficjalna premiera - już we wrześniu b.r. na salonie samochodowym w Paryżu.
    auto motor i sport, 2012-07-11 12:35:45
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij