Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.5

Opel Mokka – dogonić modę

2012-02-28
Opel Mokka MUSKULATURA. Dużo przetłoczeń, ostrych linii oraz poszerzenia poniżejlinii szyb sprawiają, że sylwetka Mokki jest atletyczna

Spece od wizerunku wymyślili sobie, że nadadzą nowemu modelowi nazwę Mokka, nawiązującą do smacznej i dostarczającej energii kawy. Nazwa ma podkreślać fakt, że auto zaprojektowano dla ludzi prowadzących aktywny tryb życia. Opel uważa, że właśnie tacy klienci potrzebują niewielkiego, bogato wyposażonego crossovera.

Mokka ma prawie 4,3 metra długości i 1,8 metra szerokości - wymiary te plasują ją w połowie drogi między Corsą a Astrą. Rozstawem osi (2,55 m) przewyższa o 4 cm Corsę, dzięki czemu pasażerowie zasiadający z tyłu zapewne nie będą musieli wbijać kolan w oparcia przednich foteli. Od obu jest też wyższa - mierzy niemal 1,65 metra. Wzrostowi nie towarzyszy nadmiernie duży prześwit - niecałe 16 centymetrów nie zachęca do opuszczania dróg o utwardzonej nawierzchni. Ale być może "miłośnicy aktywnego i luksusowego stylu życia" nie potrzebują takich udogodnień. Jeśli kierowca poczuje nieodpartą potrzebę ruszenia w teren, będzie mógł skorzystać z roweru, który można przewieźć na bagażniku, zintegrowanym z tylnym zderzakiem. Razem z jednośladem przewiezie całkiem sporo wyprawowego ekwipunku - jeśli zabierze ze sobą tylko jednego pasażera, to za przednimi fotelami i w 19 schowkach rozrzuconych po kabinie będzie mógł upchnąć bagaż o łącznej objętości 1372 litrów. Standardową pojemnością bagażnika producent jeszcze się nie pochwalił, ale zapewne - podobnie jak w wypadku długości nadwozia - także pod tym względem Mokka uplasuje się gdzieś pomiędzy Corsą i Astrą; można się spodziewać około 300 l.

Zamiast terenowych umiejętności i wielkiego bagażnika, Mokka zaproponuje kierowcy zestaw udogodnień pokładowych w postaci: systemu kamer przednich Opel Eye, ostrzegającego o niekontrolowanej zmianie pasa ruchu i rozpoznającego znaki drogowe, ergonomicznych foteli, certyfikowanych przez niemieckie stowarzyszenie lekarzy, i biksenonowych reflektorów. Na pokładzie znajdą się też dwustrefowa klimatyzacja, wycieraczki z czujnikiem deszczu, a nawet podgrzewana kierownica i zestaw nagłośnienia Bose. Opel obiecuje, że już w podstawowej wersji auto będzie wyposażone w układ stabilizacji toru jazdy ESC, układ kontroli trakcji oraz w systemy wspomagające wjazd na wzniesienie i zjazd z niego - HSA (hill start assist) i HDC (hill descent control).

Podczas pokonywania wzniesień i jazdy poza drogami utwardzonymi przyda się dostępny w opcji napęd na cztery koła. Klienci, dla których jedynym terenowym wyzwaniem jest zwykle wjazd na krawężnik, będą mogli pozostać przy wersji z napędem na przednią oś. Mały crossover Opla trafi do europejskich salonów sprzedaży pod koniec bieżącego roku. Ci, którzy chcą koniecznie obejrzeć go wcześniej, powinni wybrać się do Genewy, gdzie między 8 a 18 marca będzie można podziwiać Mokkę w roli jednej z gwiazd 82. Międzynarodowego Salonu Samochodowego. Wtedy też poznamy zapewne pełną specyfikację samochodu i dowiemy się ile trzeba będzie za niego zapłacić.

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 70 450 PLN
Dostępne nadwozia: suv-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Na pewno ciekawsze i bardziej dojrzałe podejście do tematu, niż w przypadku VW i CrossPolo.
    NetDriver, 2012-03-07 12:46:16
  • avatar
    zgłoś
    Wyrośnięta Corsa. Opel włącza się do walki o klientów w szybko rozrastającym się segmencie niewielkich crossoverów. Kusić chce nawet nazwą, przywodzącą na myśl napój, bez którego większość z nas nie wyobraża sobie dnia.
    auto motor i sport, 2012-02-28 10:41:55
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij