Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.3

Ostra Laguna

Renault Laguna GT Renault Laguna GT

Auto, opracowane przez Renault Sport Technologies, wyróżnia się nie tylko mocnym silnikiem, ale też aktywnym zawieszeniem z czterema kołami skrętnymi. Przynosi to same korzyści, przede wszystkim w czasie pokonywania zakrętów.

A działa to tak: poniżej prędkości 60 km/h tylne koła skręcają się w kierunku przeciwnym do przednich pod kątem 3,5 stopnia, co zapewnia mniejszy promień skrętu i co za tym idzie - mniejszą liczbę obrotów kierownicą. Laguna, wyposażona w aktywne zawieszenie, ma o blisko 10% mniejszy promień skrętu od swojego zwyczajnego odpowiednika.

Powyżej 60 km/h sytuacja się odwraca i tylne koła zaczynają skręcać w tym samym kierunku, co przednie. Zwiększa to stabilność samochodu przy dużych prędkościach.

Laguna GT napędzana jest dwoma silnikami do wyboru - dieslem lub benzyną. 2.0 dCi wytwarza 180 koni mechanicznych mocy i 400 Nm momentu obrotowego, dostępnego już od 2000 obr/min. Wystarcza to na przyspieszenie do 100 km/h w 8,5 sekundy przy zużyciu paliwa na poziomie 6,5 litra na 100 km.

Drugi silnik, wyposażony w turbosprężarkę typu twin scroll, osiąga moc 205 koni mechanicznych i maksymalny moment obrotowy o wartości 300 Nm przy 3000 obr/min. GT z tą jednostką pierwszą setkę załatwia w 7,8 sekundy. Producent deklaruje, że średnio na 100 km auto z tym silnikiem zużywa 8,2 litra benzyny na 100 km.

Sport w nowej Lagunie podkreślony jest przez spoilery tu i ówdzie, zmienione zderzaki oraz zastosowanie dużych, 18-calowych felg z oponami o rozmiarze 225/45. Pod nimi skrywają się 320-milimetrowe tarcze hamulcowe z przodu i 300-milimtrowe z tyłu.

Do salonów sprzedaży Laguna GT zacznie wjeżdżać na wiosnę. Wszystkie auta będą objęte trzyletnią gwarancją z limitem do 150 000 kilometrów.

Źródło: Renault

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 54 900 PLN
Dostępne nadwozia: suv-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij