Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.3

Ostry jak diabli – Caterham Seven Superlight R500!

2008-04-14
Caterham Seven Superlight R500 Caterham Seven Superlight R500

Podobnie jak inne auta Caterhama, najmłodsze dziecko stawia na jak najniższą masę własną, mocny silnik i tylny napęd. Ważące 506 kg auto pod maską ma 263-konny motor, który do 60 mil na godzinę przenosi je po absolutnie rewelacyjnych 2,88 sekundach. To nic dziwnego, gdyż w R500 stosunek masy do mocy wynosi 520 koni mechanicznych na tonę!

W odróżnieniu od poprzednich modeli angielskiego producenta, w najnowszym aucie pracuje nowoczesna, dwulitrowa jednostka napędowa produkcji Forda (wcześniej były to silniki Rovera z serii K), rozwiercona przez Caterham Powertrain. Moc przenoszona jest na tylne koła poprzez standardową 6-biegową skrzynię lub opcjonalną sekwencyjną skrzynię biegów!

W wyposażeniu auta znalazły się wyścigowe opony Avon CR500 i specjalne regulowane zawieszenie, w którym pracują puste w środku wahacze - wszystko w celu obniżenia masy własnej. Hamulce też są nie byle jakie, bo czterotłoczkowe z przodu i dwutłoczkowe przy tylnej osi.

U Caterhama można zamówić auto przygotowane do rywalizacji na torze. Ma ono sekwencyjną skrzynię biegów, układ launch control (wspomagający start auta), zawieszenie firmy Eibach i elementy nadwozia wykonane z karbonu. W każdym R500 kierowca siedzi na kubełkowym fotelu wykonanym z kewlaru.

Zmiany nie ominęły także nadwozia i wnętrza R500. W środku znajdziemy m.in. sportową kierownicę firmy Momo i specjalny zestaw zegarów oraz tabliczkę z numerem egzemplarza.

Auto nie jest tanie. Caterham R500 wyjeżdża z fabryki za minimum 36 995 funtów brytyjskich.

Źródło: Caterham

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij