Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Oto bardzo szybka Astra TCR

Opel przedstawia Astrę TCR z mocą ponad 300 KM. Nie jest to jednak auto przygotowane na drogi, ale z myślą o ściganiu w prywatnych zespołach.

2015-10-16
Opel Astra TCR

Klienci będą mogli swoje egzemplarze Astry TCR(Touring Car Racing) odebrać pod koniec lutego 2016. Opel obiecuje, samochód został tak skonstruowany, że poradzi sobie w wyścigach krótkodystansowych i tych rozgrywanych w ciągu 24 godzin.

Bazą do stworzenia wersji TCR była 5-drzwiowa Astra. W aucie zamontowano dwulitrowy silnik turbodoładowany, który zasilany benzyną może rozwijać maksymalnie 330 KM (420 Nm). Moc trafia na przednie koła poprzez 6-biegową skrzynię sekwencyjną. Kierowca steruje zmianą przełożeń poprzez manetki przy kierownicy. W Astrze TCR zastosowano dwutarczowe sprzęgło spiekowe oraz zautomatyzowany podwójny system wysprzęglania, co ma zapewnić stabilność przy redukcji biegów.

Samochód charakteryzuje się masą 1200 kg. Z przodu zastosowano tarcze hamulcowe o średnicy 378 mm z 6-tłoczkowymi zaciskami, zaś z tyłu są mniejsze tarcze (265 mm) z 2-tłoczkowymi zaciskami. Kierowca może sterować rozkładem sił hamowania. Wyścigową Astrę wyposażono w regulowane zawieszenie.

Opel Astra TCR spełnia warunki regulaminu FIA, przygotowane na rok 2017, takie jak 100-litrowy zbiornik paliwa. Niemiecki producent przy opracowywaniu Astry TCR korzystał z pomocy firmy Kissling Motorsport. Cena gotowego auta do wyścigów to 95 000 euro plus VAT.

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij