Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Oto najlepsze silniki świata

2010-06-24
Volkswagen 1.4 TSI Volkswagen 1.4 TSI - silnik roku 2009

Najwięcej zwycięstw we wszystkich klasach przypadło Grupie Volkswagena. Za najlepszy silnik zaprezentowany w 2010 roku uznano 3,8-litrową jednostkę Porsche, 1.4 TSI Volkswagena otrzymało tytuł "najlepszego zielonego silnika", a 2.0 TFSI po raz szósty z rzędu zwyciężyło w kategorii silników o pojemności 1,8-2,0 litra.

BMW zdobyło trzy nagrody: w kategorii 1,4-1,8 litra zwyciężył silnik 1.6 Turbo przygotowany przy współpracy z PSA, w kategorii 2,5-3,0 litra zwyciężył trzylitrowy DI Twin Turbo, a w kategorii silników o pojemności od 3 do 4 litrów laur zdobyłą 4-litrowa V-ósemka BMW.

Mercedes zwyciężył w kategorii "najlepsze osiągi" i silników o pojemności powyżej 4 litrów dzięki swojemu silnikowi V8 AMG o pojemności 6,2-litra. Jego 2,1-litrowy diesel zdobył trofeum w kategorii silników o pojemności pomiędzy 2 i 2,5 litra.

Pełna lista uhonorowanych silników wygląda następująco:

Najlepszy Nowy Silnik Roku:
1. Porsche 3.8 flat six DI (911)
2. BMW diesel 3.0 (330d, 730d, 530d, X3, X5)
3. BMW 4.4 DI Turbo (750i, X6)
4. Jaguar 5.0 V8 Supercharged (XF, XK)
5. Mercedes-Benz diesel 2.1 (BlueEfficiency C-Class, BlueEfficiency E-Class)
6. Audi 2.0, czterocylindrowy TFSI (Audi A4, A5, Q7, VW Scirocco, Golf GTI)

Zielony Silnik Roku:
1. Volkswagen 1.4 TSI (VW Golf, Golf Variant, Scirocco, Eos, Jetta, Touran, Tiguan, Seat Ibiza Cupra)
2. Honda Hybrid 1.3 (Insight Civic)
3. BMW Diesel 2.0 Twin Turbo (123d)
4. BMW Diesel 3.0 Twin Turbo (335d, 535d, 635d, X3, X5, X6)
5. Mercedes Diesel 2.1 (BlueEfficiency E-Class, BlueEfficiency C-Class)
6. Ford Hybrid 2.5 (Ford Fusion Hybrid, Mercury Milan)

Silnik o najlepszych osiagach:
1. Mercedes-AMG 6.2 (CLK, S, SL, CL, CLS, ML)
2. BMW 5.0 V10 (M5, M6)
3. Jaguar 5.0 V8 Supercharged (XF, XK)
4. Porsche 3.8 flat six (GT3)
5. BMW 4.0 V8 (M3)
6. Ferrari 6.0 V12 (599 GTB)

Silniki pomiędzy 1,0 i 1,4 litra:
1. Volkswagen 1.4 TSI Twincharger (Golf, Golf Variant, Scirocco, Eos, Jetta, Touran, Tiguan, Seat Ibiza Cupra)
2. Volkswagen 1.4 TSI Turbo (Golf, Golf Plus, Golf Variant, Scirocco, Eos, Jetta, Passat, Skoda Octavia, Audi A3, Seat Leon, Altea, Škoda Superb)
3. Fiat 1.4-litres Turbo (Fiat Abarth 500, Abarth Grande Punto, Linea, Bravo, Lancia Delta, Alfa Romeo Mito)
4. Honda Hybrid 1.3 (Insight, Civic)
5. BMW-PSA 1.4 stop/start (Mini One, One Clubman)
6. Fiat-GM Diesel 1.3 (Ford Ka, Fiat 500, Panda, Grande Punto, Qubo, Linea, Doblo. Musa, Lancia Ypsilon, Opel Agila/Suzuki Splash, Opel Meriva, Tigra, Combo, Corsa, Astra, Suzuki Ignis)

Pomiędzy 1,4 i 1,8 litra:
1. BMW-PSA 1.6 Turbo (Mini Cooper S, Clubman, Peugeot 207, 308)
2. Toyota Hybrid 1.8-litre (Prius)
3. Audi 1.8 TFSI (Audi A4, A3, A5, TT, Seat León, Altea, Toledo, Skoda Octavia, Superb, VW Passat)
4. Mercedes-Benz 1.8 turbo (BlueEfficiency E-Class)
5. Opel 1.6 turbo (Corsa, Astra, Insignia)
6. Fiat Diesel 1.6 JTD (Alfa Romeo Mito, Fiat Bravo, Lancia Delta)

Pomiędzy 1,8 i 2,0 litra:
1. Audi 2.0 TFSI (Audi A4, A5, Q5, VW Scirocco, Golf GTI)
2. BMW Diesel 2.0 Twin Turbo (123d)
3. Audi 2.0 TFSI, czterocylindrowy (Audi A6, A3, TT, VW Tiguan, Eos, Jetta, Tiguan, Škoda Octavia, Seat Altea, León, Exeo)
4. Mercedes-Benz 1.8 BlueEfficiency (E-Class)
5. Honda 2.0, czterocylindrowy (S2000)
6. Subaru Diesel 2.0 (Impreza, Outlook, Forester)

Pomiędzy 2,0 I 2,5 litra:
1. Mercedes-Benz Diesel 2.1 (BlueEfficiency E-Class, BlueEfficiency C-Class)
2. Audi 2.5 Turbo pięciocylindrowy (Audi TT RS)
3. Subaru 2.5 bokser Turbo (Forester, Impreza, Legacy)
4. Peugeot-Citroën-Ford Diesel 2.2 (Citroën C5, C6, C8, Peugeot 407, 607, 807, Citroën C-Crosser, Land Rover Freelander, Mitsubishi Outlander, Peugeot 4007, Ford Mondeo, S-Max, Galaxy, Jaguar X-Type)
5. BMW 2.5 DI cześciocylindrowy (Z4)
6. Honda 2.4 czterocylindrowy (Element, CR-V, Edix, Elysion, Odyssey, Accord/Acura TSX, Accord USA)

Pomiędzy 2,5 i 3,0 litra:
1. BMW 3.0 DI Twin Turbo (135, 335, X6, Z4, 730)
2. BMW Diesel 3.0 Twin Turbo (335d, 535d, 635d, X3, X5, X6)
3. Audi 3.0 DI Supercharged (S4)
4. Porsche 2.9 DI (Boxster, Cayman)
5. Audi/VW Diesel 3.0 V6 (A4, A5, A6, A6 allroad, A8, Q7, VW Touareg, Phaeton, Porsche Cayenne)
6. Jaguar/Ford/PSA Diesel 3.0 (XF)

Pomiędzy 3,0 i 4,0 litra:
1. BMW 4.0 V8 (M3)
2. Porsche 3.8 flat six DI (911)
3. Porsche 3.8 flat six (GT3)
4. Nissan 3.8- Twin Turbo (GT-R)
5. Porsche 3.4 flat-six (Boxster, Cayman S)
6. Toyota Hybrid 3.5 V6 (Lexus GS450h, RX, Toyota Crown)

Powyżej 4 litrów:
1. Mercedes-AMG 6.2 (CLK, S, SL, CL, CLS, ML)
2. BMW 5.0 V10 (M5, M6)
3. Jaguar 5.0 V8 Supercharged (XF, XK)
4. BMW 4.4 DI Turbo (750i, X6)
5. Cadillac 6.2 V8 Supercharged (CTS-V)
6. Lexus Hybrid 5.0 V8 (LS600h)

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Zakończyła się 12. edycja plebiscytu na "Międzynarodowy Silnik Roku", w którym wybiera się najlepsze silniki na świecie.
    auto motor i sport, 2010-06-24 09:48:55
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij