Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
2.0

Oto nowa Skoda Octavia – oficjalnie!

Po kilku zdjęciach detali i „spajszotach” z kręcenia reklamówki przyszedł czas na oficjalne zaprezentowanie nowej Octavii.

2012-12-12
Skoda Octavia

Auto zostało zaprojektowane by „wyznaczać nowe standardy w klasie kompaktów”. Auto jest o 90 mm dłuższe i 45 mm szersze, rozstaw osi został zwiększony o 108 mm co na pewno odbije się na przestronności kabiny. Kierownica jest 3-ramienna, na konsoli widać metalowe wykończenia a na jej środku króluje wyświetlacz systemu infotainment. Opcjonalnie Octavia może mieć panoramiczny dach. Bagażnik ma pojemność aż 590 litrów. Na wadze nowa Octavia zrzuciła, zależnie od wersji, nawet 102 kg.

Na pokładzie można mieć aktywny tempomat z automatyczną regulacją odstępu i funkcją hamowania, a także system, który automatycznie przełączy światła z drogowych na mijania gdy nadjedzie pojazd z przeciwka. Do tego asystent pasa ruchu i funkcja wykrywania zmęczenia u kierowcy. Octavia może mieć nawet 9 poduszek powietrznych, w tym tą chroniącą kolana prowadzącego i boczne dla pasażerów z tyłu.

Oferta silnikowa nie została oficjalnie potwierdzona. W gamie będą 4 opcje benzynowe, 4 wysokoprężne i 1 na gaz ziemny. Odmiana GreenLine będzie miała silnik 1.6 TDI o mocy 110 KM, który spalać ma średnio zaledwie 3,4 litra na 100 km. Po drugiej stronie skali będzie benzynowy silnik 1.8 TSI o mocy 179 KM, a także, w przyszłości, wariant RS. Octavia może mieć skrzynię manualną lub DSG. Auto trafi do salonów już w przyszłym roku.

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 63 960 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, kombi-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    'Samuraj' napisał(-a):To rozmawiamy o przestronności i wymiarach czy cenie, bo już się zgubiłem?O przestronności w tej cenie.Octavia II Tour biła rekordy sprzedaży bo była tania i duża.Octavia III już nie będzie tania, ani większa od konkurentów.Tak jak Rapid, który miał zawojować rynek, a w praktyce okazało się, że klienci nie są głupi i wolą Astry III Classic, Cruze, i30 oraz Ceed.
    rzęsor, 2012-12-17 03:32:51
  • avatar
    zgłoś
    Do tej pory takową miała, a teraz ...
    ~Samuraj, 2012-12-17 01:10:01
  • avatar
    zgłoś
    Z jednej strony zgadzam się z Airmaticem - funkcjonalnie, praktycznie, kwadratowo i beznamiętnie. Z drugiej zastanawiam się jednak czy - zgodnie z tezą Samuraja - Octavi godzi się przypinać łatkę auta dla szarego ludu.
    eri, 2012-12-16 17:50:21
  • avatar
    zgłoś
    Pytanie tylko czy szary lud kupi Octavię nawet po podwyżce cen ...
    ~Samuraj, 2012-12-16 12:29:55
  • avatar
    zgłoś
    Póki co, zostajemy na poziomie wrażeń - że tak powiem - wizualnych, bo to zawsze połowa sukcesu w rynkowym "życiu" danego samochodu. Z jednej strony wszystkie walory praktyczne Octavii zostają tu zachowane z pomnożeniem (to lubimy), a stylizacja trzyma się kierunku od lat wytyczonego przez Skodę (i w ogóle VW) - funkcjonalnie, praktycznie, kwadratowo i beznamiętnie. Jak znam życie, dotychczasowy gros polskich klientów doceni, że praktyczność wzięła górę i wyraziła się w beznamiętności
    airmatic, 2012-12-16 10:41:51
  • avatar
    zgłoś
    Rozstaw osi ma mniejszy, to będzie mniej przestronna.Nie porównywałem suchych danych liczbowych, więc wierzę na słowo. Chciałem tylko nadmienić, że czasami auto z pozoru niewielkie może się okazać naprawdę przestronne, więc na liczby patrzę z dystansem.
    ~Samuraj, 2012-12-15 23:50:06
  • avatar
    zgłoś
    Air jeździ w bagażniku... z gaśnicą wrzuconą luzem
    eri, 2012-12-15 21:02:32
  • avatar
    zgłoś
    A na marginesie o zamknięciu się To tak żartem, @Rzęsor, żeby się od czasu do czasu z siebie pośmiać (żeby nie było )
    airmatic, 2012-12-15 16:34:30
  • avatar
    zgłoś
    To rozmawiamy o przestronności i wymiarach czy cenie, bo już się zgubiłem?
    ~Samuraj, 2012-12-15 14:09:04
  • avatar
    zgłoś
    'airmatic' napisał(-a):Proponuję wejść do bagażnika i się zamknąć Rozumiem, że jeździsz samochodem siedząc w bagażniku 'Samuraj' napisał(-a):Wymiary swoją drogą, a rzeczywista przestronność swoją.Rozstaw osi ma mniejszy, to będzie mniej przestronna.Już nie mówiąc, że w tej cenie można kupić Mondeo.
    rzęsor, 2012-12-15 14:06:16
  • avatar
    zgłoś
    'rzęsor' napisał(-a):My mamy Arrinerę.Teoretycznie mamy ...Duże też niespecjalnie, wymiarami nie przewyższa Chevroleta Cruze, Opla Astry sedan ani Renault Fluence.Wymiary swoją drogą, a rzeczywista przestronność swoją.
    ~Samuraj, 2012-12-15 13:08:00
  • avatar
    zgłoś
    'rzęsor' napisał(-a):Nowoczesne zbyt nie jest, bo nie ma nawet świateł LED ani wersji hybrydowej.Duże też niespecjalnie, wymiarami nie przewyższa Chevroleta Cruze, Opla Astry sedan ani Renault Fluence.Proponuję wejść do bagażnika i się zamknąć
    airmatic, 2012-12-15 07:41:44
  • avatar
    zgłoś
    My mamy ArrineręNo i to chyba jedną, no może trzy Bo my nie idziemy na ilość, tylko na jakość!
    eri, 2012-12-14 19:42:18
  • avatar
    zgłoś
    'airmatic' napisał(-a):Z jednej strony masz rację, Eri . Auto nowoczesne, duże i jak zwykle przemyślane, ale... tradycyjnie nie zaskakuje niczym. Wygląda jak Jetta w wersji liftback ze światłami od jakiegoś Audi - i jedyne nawiązania do poprzednich Octavii zamykają się właśnie w tej wersji nadwozia, której nie uświadczysz w żadnej siostrzanej marce (oprócz niechcianego "klona" Skody Rapid, niegodnego mienić się Seatem Toledo).Mało tego, detale w designie to chyba krok wstecz - Skoda ma wyglądać biedniej od VW i Seata, a to już grzech. Tego tylko brakowało, żeby tanie auto za 5 tysięcy Euro też firmować znaczkiem Skody, bo to już obraza nazwy VolkswagenNowoczesne zbyt nie jest, bo nie ma nawet świateł LED ani wersji hybrydowej.Duże też niespecjalnie, wymiarami nie przewyższa Chevroleta Cruze, Opla Astry sedan ani Renault Fluence.
    rzęsor, 2012-12-14 18:58:23
  • avatar
    zgłoś
    'eri' napisał(-a):Taka mnie "naszła" refleksja bardziej ogólnej natury. Możemy sobie psioczyć na te Skody, że takie, siakie, czy owakie, ale nasi południowi sąsiedzi mają swoją znaczącą motoryzacyjną markę, którą można spotkać w całej Europie oraz w różnych dziwnych zakątkach świata. I za to szacunek, bo my też moglibyśmy, ale... jakoś nie mogliśmy.My mamy Arrinerę.
    rzęsor, 2012-12-14 18:56:15
  • avatar
    zgłoś
    Z jednej strony masz rację, Eri . Auto nowoczesne, duże i jak zwykle przemyślane, ale... tradycyjnie nie zaskakuje niczym. Wygląda jak Jetta w wersji liftback ze światłami od jakiegoś Audi - i jedyne nawiązania do poprzednich Octavii zamykają się właśnie w tej wersji nadwozia, której nie uświadczysz w żadnej siostrzanej marce (oprócz niechcianego "klona" Skody Rapid, niegodnego mienić się Seatem Toledo).Mało tego, detale w designie to chyba krok wstecz - Skoda ma wyglądać biedniej od VW i Seata, a to już grzech. Tego tylko brakowało, żeby tanie auto za 5 tysięcy Euro też firmować znaczkiem Skody, bo to już obraza nazwy Volkswagen
    airmatic, 2012-12-14 15:06:28
  • avatar
    zgłoś
    Ja tam nie widze w Octavii III jakichkolwiek nawiązań do Octavii II. Przecież to jest zupełnie inne auto o zupełnie innej sylwetce, zbudowane na zupełnie nowej płycie podłogowej.
    Big, 2012-12-14 13:19:53
  • avatar
    zgłoś
    'rzęsor' napisał(-a):Zdecydowany to nie, bo wygląda jak facelifting poprzednika.No nie wiem ...
    ~Samuraj, 2012-12-13 22:18:44
  • avatar
    zgłoś
    Taka mnie "naszła" refleksja bardziej ogólnej natury. Możemy sobie psioczyć na te Skody, że takie, siakie, czy owakie, ale nasi południowi sąsiedzi mają swoją znaczącą motoryzacyjną markę, którą można spotkać w całej Europie oraz w różnych dziwnych zakątkach świata. I za to szacunek, bo my też moglibyśmy, ale... jakoś nie mogliśmy.
    eri, 2012-12-13 21:22:08
  • avatar
    zgłoś
    Podniecenie i euforia sięgają zenitu [podniecenie i euforia to prawie to samo, więc do kwadratu :460889637:]
    airmatic, 2012-12-13 13:14:11
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij