Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

PWR Racing Team na Technikaliach 2017

Utytułowany wyścigowy zespół Politechniki Wrocławskiej bierze udział w zawodach Formuły Student. Mimo że ma niższy budżet niż zespoły z Niemiec, Włoch, Francji czy Wielkiej Brytanii radzi sobie bardzo dobrze.

PWR Racing Team PWR Racing Team na Technikaliach 2017

Członkowie zespołu to pasjonaci motoryzacji i sportów motorowych. Każda osoba odpowiada za dział, w którym się specjalizuje, ale dla wszystkich kluczowa jest praca zespołowa i nikt nie ogranicza się do jednej dziedziny. Głód wiedzy członków zespołu rośnie z roku na rok i mają oni tylko jeden cel – poprawienie niedoskonałości bolidu.

Oficjalnym patronem Formuły Student jest sam Ross Brawn – w latach 1996-2006 dyrektor techniczny w Ferrari i szef zespołu F1 Brawn GP, który zdobył mistrzowskie tytuły w klasyfikacji kierowców i konstruktorów w sezonie 2009. Brawn uważa, że Formuła Student to „wylęgarnia” przyszłych talentów, powiedział nawet, że „Są dwie innowacyjne formy motorsportu: Formuła 1 i Formuła Student.

W tym roku, 9 maja, podczas wrocławskich juwenaliów zorganizowano Technikalia. Jednym z organizatorów wykładów był PWR Racing Team. Wstęp był wolny, każdy mógł przyjść i dowiedzieć się więcej o systemach elektrycznych, elektronicznych, czy budowie wiązki elektrycznej w bolidzie Formuły Student. Odbyły się także warsztaty z minimalizowania czasu przejazdu poprzez dobieranie przełożeń w programie Xcos oraz wykład „Dwa lata w zawieszeniu – na co jesteśmy skazani przy projektowaniu auta”. Na zakończenie można było zobaczyć bolid i jego przejazd. Premiera nowego samochodu, przygotowanego z myślą o wakacyjnych zawodach, odbędzie się 1 czerwca. We wrześniu, po zakończeniu intensywnego sezonu, zespół rozpocznie prace nad kolejnym pojazdem.

Obecny na Technikaliach bolid PWR Racing Team zajął pierwsze miejsce podczas zawodów na Silverstone i Hockenheimring w 2016 roku jako najszybsze auto spalinowe.

Specyfikacja zeszłorocznego samochodu Formuły Student

Struktura nośna:
Konstrukcja monocoque wykonana z włókna węglowego z aluminiowym rdzeniem o strukturze plastra miodu oraz stalowa rama przestrzenna w tylnej części bolidu jako konstrukcja mocująca silnik.

Napęd:
Silnik Honda CBR600RR, rzędowy, 4-cylindrowy. Sterowanie silnika: MoTec, 0-100 km/h w 3,5 s. Moc: ok. 85 KM, prędkość maksymalna:  ok. 130 km/h. Przeniesienie napędu: mechanizm różnicowy Drexler Motorsport.

Zawieszenie:
Niezależne zawieszenie dwuwahaczowe każdego koła. Zaprojektowane w układzie push-rod. Obręcze kół firmy Braid 10’ wykonane z kutego stopu aluminium, opony Hoosier typu slick.

Aerodynamika: 
Pakiet składający się z przedniego i tylnego skrzydła. Ma możliwość regulacji generowanego poziomu docisku. Jego zadaniem jest poprawa zachowania bolidu w zakrętach.

 



 

zobacz galerię

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij