Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Pagani Huayra Roadster - sztuka współczesna

Jeśli ktokolwiek uważał Huayrę za samochód przepiękny, to musi mocno zweryfikować swoje poglądy. A to dlatego, że wersja Roadster prezentuje się jeszcze bardziej zjawiskowo.

Pagani Huayra Roadster Pagani Huayra Roadster

Horacio Pagani, to człowiek którego śmiało można określić mianem współczesnego wizjonera. To on ze swoimi samochodami wszedł na rynek i zrzucił z tronu takich producentów jak Ferrari czy Lamborghini. Pagani wprowadził nowe standardy i stworzył segment, w którym kroku jest w stanie dotrzymać mu jedynie Christian von Koenigsegg ze swoimi produktami. Nowy model Pagani Huayra Rodster wszystko to potwierdza. Auto będzie można oglądać na targach Genewa 2017.

                     Pagani Huayra Roadster

Wersja Roadster prezentuje się efektownie dzięki lusterkom bocznym przypominającym listki. To jednak element, który zachwycał już w Huayrze ze stałym dachem. Roadster ma duże wloty powietrzna bokach, które w tylnej części zakończone są przetłoczeniem pełniącymi rolę spojlerów. Pod nimi skryte są trzy tylne lampy.

                     Pagani Huayra Roadster

Na pokrywie silnika widać chrapy, przez które oddycha jednostka napędowa. Wyglądają one niczym rzeźbione przez artystę, tuż przed nimi zamontowano owalne pałąki, mające chronić kierowce i pasażera podczas dachowania.  

Pagani Huayra Roadster Pagani Huayra Roadster

We wnętrzu włókno węglowe otacza kierowce. W aucie wiele jest smaczków, które na próżno można szukać w seryjnych samochodach. Mamy np., przełączniki do otwierania okien, które przypominają dźwignie w samolotach. Oczywiście nie brakuje również klasycznego już koła kierownicy Pagani oraz wystających z deski rozdzielczych tub nawiewów. 

Pagani Huayra Roadster Pagani Huayra Roadster

Wnętrze Huayry Roadster wykończono jasną kremową skórą, która została przeszyta niebieskimi nićmi. 

Pagani Huayra Roadster Pagani Huayra Roadster

Huayra Roadster ma centralnie umieszczony silnik konstrukcji Merecedes-AMG. Jednostka napędowa M158 ma pojemność 5980 cm3. Motor biturbo V12 ma aż 764 KM, czyli tylko o 25 KM mniej niż w topowej Huayrze BC. Maksymalny moment obrotowy wynosi aż 1000 Nm. Siła napędowa przekazywana jest na tylne koła przez 7-stopniową skrzynię automatyczną.

Pagani Huayra Roadster Pagani Huayra Roadster

"To jest najbardziej skomplikowany projekt, ze wszystkich których się podjęliśmy" powiedział Horacio Pagani. I nic w tym dziwnego Hyaura Roadster jest o 80 kg lżejsza od wersji coupe - 1280 kg. Ciężko nam znaleźć drugi przykład, w którym wersja z otwartym dachem byłaby lżejsza od "hardtopa".  

Pagani Huayra Roadster Pagani Huayra Roadster

Niższą masę auta udało się osiągnąć inżynierom z Pagani dzięki opracowaniu nowej konstrukcji wykonanej z połączenia włókna węglowego z tytanem. Włoska marka swoją konstrukcję nazywa bardzo naukowo - Carbo-Triax HP52. Co ciekawe Roadster ma bardziej sztywniejsze nadwozie, niż wersja coupe. 

Pagani Huayra Roadster Pagani Huayra Roadster

Zdejmowany panel dachu wykonany został z włókna węglowego i szkła, ale Pagani oferuje także drugi wariant wykonany z tkaniny, który można schować za fotelami. 

Pagani Huayra Roadster Pagani Huayra Roadster

Cena jaką trzeba zapłacić za Huayrę Roadster to 2 280 000 mln euro plus VAT, czyli równowartość 9 809 700 mln złotych. 

Pagani Huayra Roadster Pagani Huayra Roadster

Firma Pagani ograniczyła liczbę egzemplarzy auta do 100 sztuk. I wszystkie zostały już wyprzedane. 

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij