Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.0

Panamera GTS – jeszcze bardziej Porsche (wideo)

2011-11-21
Porsche Panamera GTS Porsche Panamera GTS

430 KM mocy i 520 Nm momentu obrotowego - Panamera w wersji GTS jest mocniejsza od najsilniejszej dotąd odmiany S/4S o 30 KM i 20 Nm. Inżynierowie popracowali nad silnikiem, który kręci się teraz to 7100 obrotów dzięki czemu biegi można zmieniać jeszcze później i deptać gaz jeszcze mocniej. A zachęcać do tego będzie szczególnie dźwięk spod maski, który w końcu będzie słyszalny w kabinie. Przycisk Sport na konsoli centralnej pozwala na to, by dźwięk spod maski za pośrednictwem specjalnego tunelu akustycznego trafiał do kabiny i cieszył pasażerów. W każdej chwili można go oczywiście wyłączyć, by delektować się spokojną podróżą.

430 KM trafia stale na wszystkie koła za pośrednictwem siedmiobiegowej, dwusprzęgłowej skrzyni biegów. Pakiet Sport Chrono pozwala na wybór jednego z trzech trybów jazdy (Normal, Sport i Sport Plus), które różnią się szybkością reakcji na gaz i stopniem wyczulenia elektronicznych wspomagaczy. Elektronicznie regulować można również wysokość zawieszenia, by dopasować właściwości auta do szybkiej jazdy na torze. Już seryjnie Panamera GTS zawieszona jest o 10 mm niżej niż pozostałe odmiany, a w trybie Sport Plus schodzi jeszcze bliżej asfaltu.

Inżynierowie Porsche zajęli się też kwestiami związanymi z aerodynamiką - przedni zderzak ma większe wloty powietrza, z tyłu pod zderzakiem znajdziemy dyfuzor, a zza tylnej szyby wyjeżdża spoiler. Wszystkie te elementy wykończono w błyszczącej czerni, podobnie jak listwy progowe, czy wnętrza reflektorów. Zmieniła się też kabina - sportowe fotele mogą być obszyte alcantarą w jednym z pięciu kolorów, ten materiał może trafić też na boczki drzwi, podłokietnik, podsufitkę i kierownicę.

A "co to potrafi"? Porsche chwali się, że Panamera GTS przyspiesza do setki w 4,5 sekundy i rozpędza się do 288 km/h. Spalać ma średnio zaledwie 10,9 litra paliwa na 100 km.

Pierwsze egzemplarze trafią do salonów w lutym. Cena w Niemczech startować będzie z poziomu 116 716 euro - to kwota o 12 tysięcy euro wyższa niż konieczna do zakupu Panamery 4S.

 

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 746 190 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Nie wierzę. Twój post idzie rozczytać XO
    ~POSTER, 2011-11-21 19:27:26
  • avatar
    zgłoś
    dla mnie Panamera w swojej klasie Nr 1
    84styleFury, 2011-11-21 19:26:44
  • avatar
    zgłoś
    Wszystko fajnie, ale Panamera GTS nie jest najmocniejsza wśród dostępnych wersji tego modelu. Jest przecież jeszcze Turbo.
    ~Samuraj, 2011-11-21 16:56:20
  • avatar
    zgłoś
    Niemcy przywieźli do Los Angeles najbardziej sportową odmianę Panamery.
    auto motor i sport, 2011-11-21 08:55:40
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij