Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
2.7

Panamera „w dieselku” – 1200 km na jednym baku

2011-05-02
Porsche Panamera Diesel Porsche Panamera Diesel

Oszczędność w przypadku tej wersji zapewnia zmodyfikowany, 3-litrowy silnik wysokoprężny V6 znany z gamy Audi i stosowany dotąd również w Porsche Cayenne. W Panamerze zapewnia od 250 KM mocy i moment obrotowy o wartości 550 Nm dostępny w zakresie od 1750 do 2750 obr./min. To o 10 KM więcej niż w modelu Cayenne, a moment obrotowy jest dostępny o 250 obr./min wcześniej niż w SUVie.

Inżynierowie Porsche doposażyli silnik w funkcję stop/start, która pozwala na osiągnięcie średniego zużycia na poziomie 6,3 l/100 km. Auto dostępne będzie jedynie w wersji z napędem na tylną oś i z ośmiobiegową skrzynią Tiptronic S.

W kwestii pozostałych osiągów producent informuje, że przyspieszenie do 100 km/h zajmie tej wersji Panamery 6,8 sekundy, a prędkość maksymalną określono na 242 km/h.

Auto trafi do sprzedaży w sierpniu, w Niemczech ma kosztować 80 183 euro. Od benzynowych odmian modelu odróżniać je będą niewielkie napisy "diesel" na przednich drzwiach.

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 746 190 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    O nie, lepiej nie
    airmatic, 2011-05-05 00:14:03
  • avatar
    zgłoś
    Ja myślę, że to kwestia czasu.
    ~Samuraj, 2011-05-05 00:09:42
  • avatar
    zgłoś
    Dlatego czterodrzwiowe Porsche wyrasta na motoryzacyjnego omnibusa: kultowa marka, spalanie znikome, luksus w środku, sportowe doznania. Tyle nie potrafi ani Lambo, ani Rolls, ani Bentley (widzieliście królewskiego Bentleya na ropę?)
    airmatic, 2011-05-05 00:08:24
  • avatar
    zgłoś
    I o to chodzi. Ktoś jak zobaczy Panamerę na drodze to nawet nie pomyśli, że ma tam diesla pod maską. To Porsche, więc pewnie jakaś mocna benzyna.
    ~Samuraj, 2011-05-05 00:05:37
  • avatar
    zgłoś
    Dla dobrze sytuowanych (ehem, nadzianych ) ludzi liczy się przede wszystkim powłoka zewnętrzna - przechodnie widzą, że on jedzie w Porsche. Po drugie, wygoda we wnętrzu ma sporo wspólnego z limuzynami premium - ale dodatkowo dochodzi klimat sportowej fury ze znaczkiem z ZuffenhausenI wreszcie, wyniki spalania na Autobahnie "pełnym piecem" pozwalają panu prezesowi odwiedzać staje paliw nie częściej niż służbową E-klasą
    airmatic, 2011-05-04 20:02:19
  • avatar
    zgłoś
    Myślę, że Panamera z dieslem będzie się sprzedawać. Mamy już Cayenne na ropę i jakoś idzie, niedawno pokazali Panamerkę elektryczną, więc oszczędzają w modelach, które jeszcze się do tego nadają, bo 911 z dieslem nie umiem sobie wyobrazić.
    ~Samuraj, 2011-05-04 17:59:19
  • avatar
    zgłoś
    To jest walka o CO2, a dokładnie jak najniższe jego wydzielanie bo inaczej dostanie każdy producent po 4 literach.Mało na necie szczegółowych informacji tech. dot. Porsche, ale jeśli poszuka się to są na VW. Nowa zoptymalizowana wersja tego 3 litrowego TDI wydziela akurat we wspomnianym Touaregu 49 g/km CO2 mniej niż poprzednik. W czasach gdzie "biją się" o kilka gram taka różnica to ogrom. Limit CO2 na producenta spada i o to chodzi. Przy okazji spada wprost proporcjonalnie zużycie ON. Wszyscy zadowoleni.
    ~hubal, 2011-05-04 11:06:36
  • avatar
    zgłoś
    Takie czasy panie ... .
    ~Samuraj, 2011-05-03 00:11:13
  • avatar
    zgłoś
    Mam wrażenie, że ropniak w Porszakach innych niż 911 już nie razi tak bardzo, gdyż zdążył przekonać do siebie niejednego przeciwnika
    airmatic, 2011-05-03 00:09:10
  • avatar
    zgłoś
    Wiadomo skąd takie niskie zużycie. Ta 8 biegowa skrzynia montowana w VW Touaregu i Cayenne ma tak skonstruowane przełożenia, że 7 i 8 bieg są w sumie nadbiegami. Spora różnica w prędkości obrotowej pomiędzy 6 i 8-ką. Na trasie jak znalazł.
    ~hubal, 2011-05-02 17:41:47
  • avatar
    zgłoś
    No i może to być dobra alternatywa dla limuzyn Audi, BMW itd., choć niektórzy powiedzą: "Porsche z dieslem? Panie ... ".
    ~Samuraj, 2011-05-02 12:37:24
  • avatar
    zgłoś
    Pod maskę niemieckiej limuzyny trafił silnik wysokoprężny. Jest to najoszczędniejsze Porsche w historii.
    auto motor i sport, 2011-05-02 10:47:34
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij