Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Peugeot 208 GTI - ostre lwiątko

2012-09-03
Peugeot 208 GTI

Ostra odmiana 208-ki, którą mogliśmy podziwiać na salonie w Genewie, dostała oficjalnie zielone światło i trafi do sprzedaży by konkurować m.in. z Citroenem DS3.  

Dobrych argumentów 208 GTI powinna mieć sporo - już zwykła odmiana wnosi świeży powiew do klasy B, zaś przyprawiona na ostro wersja GTI ma dodatkowe atuty w postaci większych felg, smaczków takich jak oznaczenia wersji na różnych elementach nadwozia (te w okolicach słupka C nawiązują do dawnego GTI), dodatkowych spojlerów czy ciekawie skomponowanego wnętrza z czerwonymi przeszyciami i skórzanymi obiciami.  

Pod maską znajdzie się, stworzony przez BMW i dobrze znany m.in. z... Citroena DS3, silnik benzynowy o pojemności zaledwie 1,6-litra, który dzięki doładowaniu osiąga równe 200 KM. Pozwoli to na sprint od 0 do 100 km/h w czasie poniżej 7 sekund.  

Pierwsze 50 egzemplarzy 208 GTI będzie nosiło nazwę Limited Edition - wyróżnikami tej wersji będzie biały (perłowy) kolor nadwozia, specjalne oznaczenia wersji a także francuska flaga umieszczona w okolicach grilla. Peugeot nie planuje tworzenia wersji mocniejszych, tak jak rywal zza miedzy czyli Renault ze swoimi wersjami RS. Francuzi twierdzą, że nie chcieli stworzyć auta, które nadaje się jedynie do bicia rekordów okrążenia na torze, chodziło im bardziej o uniwersalne auto GTI z odpowiednimi osiągami i możliwością używania go na co dzień. 

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 41 700 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-3
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Przecież to czysty marketing.
    ~Samuraj, 2012-09-05 14:18:39
  • avatar
    zgłoś
    Co oni z tym wskrzeszaniem legend? Audi wskrzesza Quattro, Peugeot 205, tylko ciekaw jestem kto taką ideologię kupi. Oba te samochody zapracowały (i to ciężko) na miano legendy, stały się ikonami swoich czasów i motoryzacji w ogóle, ale były to też łatwiejsze czasy na wylansowanie auta. Dziś kiedy rynek jest tak nasycony, że nie ma w zasadzie żadnej luki, a koncerny w ramach posiadanych marek mają praktycznie wewnętrzną konkurencję, nikt nie westchnie z zachwytu nad kolejnym Audi, czy Peugeotem tylko dlatego, że spece od marketingu powiedzą: Hej patrzcie, to jest kontynuator legendarnego modelu X czy Y. Poza tym nadawanie miana kontynuatora legendy przed wprowadzeniem modelu na rynek jest kompletnym infantylizmem, bo aby ją kontynuować auto musi mieć sukces - sprzedażowy czy sportowy, wszystko jedno, ale musi jakoś mocniej zaistnieć.
    eri, 2012-09-05 10:21:11
  • avatar
    zgłoś
    Ofkorz.
    ~Samuraj, 2012-09-04 13:57:49
  • avatar
    zgłoś
    Obu jeszcze nie ma na rynku.
    rzęsor, 2012-09-04 09:52:35
  • avatar
    zgłoś
    Którego jeszcze nie ma.
    ~Samuraj, 2012-09-04 01:14:42
  • avatar
    zgłoś
    Godny nawet dla Polo R.
    rzęsor, 2012-09-03 22:26:45
  • avatar
    zgłoś
    Ambitne i trudne zadanie - powrót do legendarnej 205-ki.Czyżby godny rywal Polo GTI?
    garfield, 2012-09-03 19:56:56
  • avatar
    zgłoś
    Peugeot obiecuje, że modelem 208 GTI wskrzesi dawną legendę - 205 GTI.
    auto motor i sport, 2012-09-03 12:27:55
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij