Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Peugeot 208 HYbrid Air 2L i nowe silniki

Peugeot w Paryżu przedstawi hybrydowego 208 HYbrid Air 2L. Nowy samochód ma być bardziej wydajny i spalać 2 l/100 km.

2014-09-09

208 HYbrid Air 2L jest ukłonem Peugeota w stronę ekologii przyszłości. Francuzi planują produkcję masową tego typu pojazdów do 2020 roku. Postawili sobie za zadanie, zmniejszenie o połowę spalania w stosunku do zwykłej wersji Peugeota 208.

Hybrydowy maluch jest oparty na wersji 1.2 PureTech 82 z mechaniczną, 5-biegową skrzynią biegów. Zwykła wersja spala średnio 4,5 litra, hybryda ma spalać 50% mniej.

Przy "zbijaniu" spalania inżynierowie korzystali z technologii przeznaczonych dla samochodów wyścigowych i luksusowych. Celem jest zmniejszenie spalania, bez negatywnego skutku dla osiągów. Dużą uwagę skupiają na masie pojazdu. Większość materiałów, z których zrobione jest nadwozie to  stal - powierzchnia wynosi 7850 kg/ m. Wykorzystanie kompozytów, czy aluminium z pewnością korzystnie wpłynie na zmniejszenie wagi auta.

Wysiłki konstruktorów przy obniżaniu masy nie koncentrują się tylko na zastosowaniu nowych materiałów, ale też na przeprojektowywaniu istniejących części. Na przykład zmniejszenie grubości rury wydechowej ze stali nierdzewnej umożliwiło obniżenie masy tego elementu o 20%. W sumie zabiegi odchudzające dały wynik 100 kg w dół.

Peugeot 208 HYbrid Air 2L nie jest zwykłą hybrydą. Układ napędowy łączy silnik spalinowy i sprężone powietrze. Chodzi o jak największą wydajność w każdych warunkach. Sprężone powietrze wspomaga silnik spalinowy lub całkowicie go zastępuje, wszystko w zależności od sytuacji.

Zbiornik sprężonego powietrza umieszczono pod podłogą, a w skład całego zestawu wchodzą jeszcze zbiornik niskiego ciśnienia, a także silnik i pompa hydrauliczna.

Pojazd koncepcyjny jest co prawda gotowy, ale na razie nie wiadomo, kiedy Peugeot 208 HYbrid Air 2L wjedzie do produkcji seryjnej.

Oprócz hybrydowego "malucha" Francuzi przedstawią też nowe jednostki napędowe. Już w tym roku do gamy 3-cylindorwych silników PureTech, dołączą odmiany o mocach 110 i 130 KM. Do mocniejszej odmiany będzie oferowana nowa, 6-biegowa skrzynia automatyczna EAT6, oferowana już w nowym 308 GT.

W pięćset ósemce po raz pierwszy pojawi się nowy silnik Euro6 - 1.6 THP 165 S&S. Zastąpi wersję 1.6 THP 155 i jak sama nazwa wskazuje, nowy motor będzie o 10 KM mocniejszy. Mocniejszą odmianę silnika 1.6 THP o mocy 208 KM będzie można znaleźć np. w Peugeocie 208 GTi.

Zmiany obejmą też silniki diesla. Pojawi się motor 2.0 Blue-HDi w wariantach 150 lub 180 KM.

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 41 700 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-3
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Peugeot w Paryżu przedstawi hybrydowego 208 HYbrid Air 2L. Nowy samochód ma być bardziej wydajny i spalać 2 l/100 km.Zobacz artykuł
    auto motor i sport, 2014-09-09 14:13:42
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij