Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.4

Peugeot 308 GT - prawie jak GTI

Samochód roku 2014, Peugeot 308 oferuje teraz dwie, usportowione wersje GT i GT SW. Peugeot 308 GT ma mocne silniki i zadziorny wygląd.

2014-09-08

Sportowy wygląd auta podkreślają reflektory, wykonane z 62 LED-owych elementów, 18-calowe felgi, czarne lusterka i przyciemnione tylne szyby. Dodatkowo zawieszenie obniżono o 7 mm z przodu i o 10 mm z tyłu i usztywniono 10% lub 20% w zależności od wersji. Wyłącznie dla Peugeota 308 GT do oferty trafił (widoczny na zdjęciach) specjalny kolor Magnetic Blue.

We wnętrzu także na sportowo. Na fotelach, desce rozdzielczej, panelach drzwi i drążku zmiany biegów znajdziemy przeszycia z czerwonej nici, co w połączeniu z grafitową lub czarną tapicerką dają bardzo sportowy efekt. Na pedałach znalazły się aluminiowe nakładki.

Z początku może się wydawać, że Peugeot 308 GT to taki udawany sportowiec. Trochę nakładek, symboli "GT" tu i tam i obniżone zawieszenie nie czynią jeszcze sportowca. Ale spokojnie, w Peugeocie zadbano także o odpowiednie "serce". Do wyboru są dwa silniki. Benzynowy 1.6 THP ma 205 KM i rozpędza trzystaósemkę do setki w 7,5 s. Ma przy tym spalać tylko 5,6 l/100 km. Drugi nieco oszczędniejszy diesel 2.0 BlueHDi ma 180 KM i 400 Nm i przy oszczędnej jeździ może spalić nawet 4 litry.

W wersji z dieslem Peugeota 308 GT wyposażono w 6-biegową automatyczną skrzynią biegów EAT6. Wykorzystano w niej technologię Quickshift pozwalającą na szybką zmianę biegów, jak również automatyczną, a nie sekwencyjną, redukcję biegów do wymaganej prędkości.

Zadbano także o odpowiednie hamulce. Z przodu tarcze hamulcowe mają 330 mm średnicy, a z tyłu 268 mm w modelu 308 GT i 290 mm w modelu 308 GT SW.

Dodatkowo auto będzie można wyposażyć w pakiet sport. Dzięki niemu silnik ma wydawać głośniejsze i bardziej rasowe dźwięki, zegary będą podświetlane na czerwono, zawieszenie będzie sztywniejsze, a pedał gazu będzie bardziej wyczulony na reakcję. W opcji dostępna będzie skrzynia EAT6 z łopatkami przy kierownicy.

Peugeot 308 GT i 308 GT SW swoją premierę będzie miał na zbliżających się targach w Paryżu. Dokładna cena jest jeszcze nie znana, ale prawdopodobnie będzie oscylować w granicach 100 tys. zł.

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 99 900 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, kombi-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij