Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Peugeot 308 GTI: Hot-hatch po francusku

Francuski producent wypuszcza na rynek ostrą wersję rodzinnego hatchbacka. Peugeot 308 GTI ma walczyć m.in. Renault Megane RS, Volkswagenem Golfem GTI, czy też Oplem Astrą OPC.

2015-06-19

Peugeot przez ostatnie lata nie przejmował się specjalnie tym, żeby konkurować z takimi samochodami jak Focus RS, Megane RS, czy też z królem hot-hatchy Golfem GTI. Od kiedy jednak segment ostrych kompaktów zrobił się „trendy”, a przedstawicieli tego gatunku ma nawet koreańska Kia, również Peugeot zakasał rękawy i wziął się do roboty. Pierwszym zwiastunem tego, że Francuzi poważnie potraktowali zadanie był Peugeot 208 GTI, który miał nawiązywać do legendarnego 205 GTI z lat 80-tych. Teraz przyszedł czas na większego brata – 308 GTI.

Choć jego prezentacja podobno miała odbyć się dopiero za tydzień podczas Goodwood Festival of Speed, to już tydzień temu 308 GTI dało się przyłapać gdzieś na stacji benzynowej. Tak czy inaczej jesteśmy zadowoleni, że Peugeot nie kazał nam dłużej czekać i już dziś znamy wszystkie szczegóły dotyczące auta.

Zaczniemy od tego, co najbardziej wszystkich interesowało, czyli od napędu 308 GTI. Większość z nas spodziewała się pewnie motoru o pojemności od 2 litrów wzwyż. Nic jednak bardziej mylnego. Peugeot wyposażył swojego hot-hatcha w czterocylindrowy silnik o pojemności zaledwie 1,6 litra z turbo. Choć pojemność wydaje się niewielka, to moc, którą z niej wykrzesano robi wrażenie. 308 GTI będzie dostępne w dwóch wariantach mocy: z 250 KM lub 270 KM pod maską! Obie wersje silnikowe dysponują momentem obrotowym na poziomie 300 Nm, a całą swoją moc przekazują na przednie koła za pośrednictwem (teraz ucieszą się motoryzacyjni puryści) 6-stopniowej manualnej skrzyni biegów.

Ważący niewiele, bo zaledwie 1205 kg, Peugeot z mocą 250KM osiągnie pierwszą „setkę” już po upływie 6,2 s. Mocniejszy wariant urywa z tego wyniku dodatkowe 0,2 s. Niska waga skutkuje także innymi, nie mniej miłymi faktami, które ucieszą dbających o matkę naturę. 308 GTI nie tylko spełnia normę emisji spalin Euro 6, ale też spala jedynie 6 litrów benzyny na każde 100 km, co akurat ucieszy każdego.

   

Co do stylistyki auta, to nie możemy się zdecydować, czy jest ona w sam raz wyrazista i zadziorna, czy może jednak odrobinę brakuje jej pikanterii. Z jednej strony są przestylizowane, drapieżniejsze zderzaki, duże alufelgi o ciekawym wzorze, nakładki na progi, czy też „dyfuzorek” z wkomponowanymi dwiema dosadnymi końcówkami wydechu. Z drugiej jednak strony brakuje nam nieco dużej lotki na klapie bagażnika jak w Focusie RS, czy nadzwyczajności samego nadwozia jak ma to miejsce w Megane RS.  Nie wiemy jeszcze czy 308 GTI będzie dostępne w dwukolorowym malowaniu nadwozia jak widzimy na zdjęciach, ale wiemy na pewno, że taki czarno-czerwony schemat kolorystyczny dodaje autu charakteru, wyróżniłoby je na ulicach i świetnie oddaje jego dwoistą, sportowo-praktyczną naturę.

 

Wnętrze tez nabrało więcej sportowego ducha niż ma go standardowe 308. Styliści Peugeota zaszaleli tutaj z czerwoną nicią. Znajdziemy ją zarówno na kierownicy, na boczkach drzwi, na mieszku skrzyni biegów, czy też dobrze wyglądających, sportowych fotelach Peugeot Sport, które dostępne będą w mocniejszej wersji silnikowej. Na uwagę zasługuje też świetnie wyglądająca kierownica, wskaźniki ze sportową, czerwoną czcionką oraz nakładki na progi, które ucieszą nasze oczy po otwarciu drzwi.

Ceny Peugeota 308 GTI na rynku angielskim zaczynają się, w przeliczeniu, od ok. 150 tys. zł. za wersję 250-konną. Za mocniejszy, 270-konny hot-hatch trzeba będzie wydać mniej więcej 162 tys. zł. Z niecierpliwością czekamy na oficjalny polski cennik i pierwsze jazdy testowe!

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 99 900 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, kombi-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij