Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Peugeot 308 R HYbrid: Wyczynowy hatchback

Peugeot wypuścił projekt modelu Peugeot 308 R HYbrid - wyczynowego kompakta z 500-konnym silnikiem.

2015-04-16

Na pierwszy rzut oka od razu widać, że "buda" to typowa "308", ale z dość znaczącymi zmianami. Szerokie i niskie zwisy nadwozia, masywne wloty powietrza i duże koła (235/35 R19) to elementy stylistyczne, wyróżniające R HYbrid od zwykłej "308". Wersja wyczynowa jest też poszerzona o 80 mm.

Po otwarciu drzwi Peugeota 308 R HYbrid ukazuje się sportowe wnętrze z czterema "kubłami". Grafitowa kolorystyka połączona z drewnianymi wstawkami nadaje autu sportowego charakteru. Po raz pierwszy w modelu opracowanym na bazie seryjnego auta deskę rozdzielczą pokryto tkaną cyfrowo tkaniną. Ten proces pozwala na uzyskanie dużych, złożonych i miękkich powłok, bez uciekania się do pianki, co jest korzystne dla masy. Tkanina ta pojawia się również na płatach drzwi w połączeniu z czarną i spatynowaną skórą.

Najważniejsze zmiany zaszły pod maską. Chodziło o stworzenie hybrydowego silnika o ekstremalnych osiągach. Czy się udało? Silnik 1.6 THP + 2 silniki elektryczne o mocy 85 kW każdy daje moc 500 KM. 0-100 km/h w 4 s, a do 1000m ze startu zatrzymanego 22 s. Te liczby dają odpowiedź. Przy tym auto wydziela tylko 70 g CO2 na każde 100 km. Kierowca może korzystać z mocy silnika na 4 sposoby:

  • Tryb „Hot Lap”, zapewniający najwyższe osiągi, w którym wykorzystywany jest maksymalny potencjał mocy, czyli łącznie 500 KM i 730 Nm momentu obrotowego
  • Tryb „Track" to 400 KM i 530 Nm, głównie z silnika spalinowego i tylnego silnika elektrycznego. Przedni "elektryk" pełni rolę „dopalacza” podczas przyspieszania
  • Tryb „Road”, przeznaczony w szczególności do jazdy pozamiejskiej, maksymalna moc to 300 KM i 400 Nm, wspomagana tylnym silnikiem elektrycznym, przedni jest odłączony
  • Tryb „ZEV”, w którym źródłem napędu jest głównie tylny silnik elektryczny. Przedni uruchamia się w zależności od stopnia wciśnięcia pedału gazu

Peugeota 308 R HYbrid można ładować na trzy sposoby. Pierwszy wykorzystuje oba silniki elektryczne do hamowania, nawet z prędkości 250 km/h. Nie tylko oszczędza to układ hamulcowy, ale także odzyskuje energię kinetyczną. Drugim sposobem ładowania jest wykorzystywanie przedniego silnika elektrycznego w charakterze prądnicy napędzanej silnikiem spalinowym. Szybka stacja ładowania, pozwalająca na całkowite naładowanie baterii w 45 minut to trzeci sposób.

Peugeot 308 R HYbrid to popis konstruktorów działu Sport. Nie wiadomo, czy auto może trafić na ulice.

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 99 900 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, kombi-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij