Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Peugeot 308: pierwsze zdjęcia nowego modelu!

Nadjeżdża nowa generacja Peugeota 308 - będzie przekonywać klientów  dynamiczną stylistyką, nowoczesnymi technologiami na pokładzie i niskim zużyciem paliwa.

2013-05-13
Peugeot 308

Nowy 308 mierzy 4,25 metra długości i 1,46 metra wysokości. W tak kompaktowym nadwoziu udało się wygospodarować bagażnik o pojemności 470 litrów (mierzonym do półki). Co więcej, masę własną zmniejszono aż o 140 kg, co na pewno będzie mieć odbicie w średnim spalaniu. Jedna z wersji 308 ma zresztą emitować poniżej 85 g/km C02.

"Trzystaósemka" została zaprojektowana tak by kontynuować język stylistyczny "dwieścieósemki", jednak w swoim, bardziej dojrzałym stylu. Patent układu kierownicy (o zmniejszonym rozmiarze) i zegarów również przejęto z mniejszego modelu. Przednie światła wykonane są całkowicie w technologii LED (w wyższych wersjach wyposażenia standard), tylne natomiast mają charakterystyczny "ślad" trzech lwich pazurów. Na konsoli centralnej znalazło się miejsce dla 9,7-calowego wyświetlacza, generalnie jednak w kabinie 308 panuje minimalizm - zwróćcie uwagę jak mało przycisków i pokręteł znajduje się w okolicy skrzyni biegów.

Nowy Peugeot 308 będzie produkowany we Francji w miejscowości Sochaux, zadebiutuje na salonie we Frankfurcie, a do sprzedaży wejdzie zaraz po jego zakończeniu.

amis

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 99 900 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, kombi-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Obecnym modelom gdyby zakryto znaczki z nazwą marki to 60-70 % byłoby nierozpoznawalnych jako jakiś tam model. Np Peugeota 205 czy Golfa I większość (przynajmniej ta starsza :) )   po samym zarysie by rozpoznała. Dla mnie osobiście  najważniejsze są odczucia zza kierownicy w szerokopojętym znaczeniu tego słowa: czyli czy jest  nad/pod sterowny i w jakim stopniu, jak działa skrzynia biegów- niejeden automat zastanawiający się kilka sekund nad zmianą biegu potrafi obrzydzić auto, przyspieszenia też nie są bez znaczenia.. Co do stylistyki  no cóż teraz taka moda.

    krzysiek29, 2013-05-15 13:29:20
  • avatar
    zgłoś
    Generalnie każdy z tych Peugeotów był i jest rywalem Golfa, ale mój post był jedynie dla zobrazowania stylistyki nowego 308. :)

    Samuraj, 2013-05-14 20:55:17
  • avatar
    zgłoś
    Już 306 był reklamowany jako Rywal Golfa.
     
    Co ciekawe ludzie w salonach pytali wtedy o ten nowy model "Rywal" :D

    rzęsor, 2013-05-14 16:23:48
  • avatar
    zgłoś
    Zgodzę się, że poprzedni 307 to straszny brzydal. Ten nowy jak najbardziej jest krokiem w przód. Francuski Golf - coś w tym jest ;)

    mariano_italiano, 2013-05-14 10:43:00
  • avatar
    zgłoś
    Spójrzcie na to w ten sposób - nowe 308 wygląda trochę jak Golf po francusku, więc może inżynierowie Puga uznali, że to jest metoda na sukces? Według mnie większym problemem może się okazać kiera i zegary ...

    Samuraj, 2013-05-14 09:11:57
  • avatar
    zgłoś
    Nie nie nie. To ma być francuska finezja!? Auto z przodu bez charakteru, linia boczna pasująca do każdego produktu ze znaczkiem VW-Audi, tył nie współgrający z resztą. Szykuje się nowy Fiat Stilo!
    Być może ktoś pomyślał że zachowawcze linie karoserii "odciągną" konserwatywnych klientów od marek niemieckich, ale akurat dla nich auto będzie po prostu... francuskie, czyli DSF jak był tak i będzie. A w dodatku będzie brzydkie, co zrazi osoby do tej pory "zaprzyjaźnione" z marką.
    I tak pewnie po max. 2 latach trzeba będzie na siłę poprawiać ten "Wolksburg-style"... Echh szkoda gadać :(
     
    Przesadzasz, brzydki to był poprzedni 308 z tą nadętą paszczą wlotu powietrza i nosem na masce..
     

    rzęsor, 2013-05-14 01:09:30
  • avatar
    zgłoś
    Nie? Ja nie widzę tu  żadnych pokręteł od klimy/nawiewu. Zostaje więc macanie ekranu. Na tym samym ekranie, co można zobaczyć na jednym ze zdjęć, wyświetlane są też super ważne informacje o multimediach. Czyli jeśli chcę zmienić nawiew, to musze:
    - wymacać ikonkę która przywoła ekran klimy
    - wymacać ją jeszcze raz, bo akurat mi sie ręka bujnęła i trafiłem w ustawianie zegarka :-P
    - wymacać ikonkę zmiany temperatury
    - wyklikać powrót do wyświetlania okładki płyty, która akurat leci, bo przecież bez tego nie da się jechać ;-)
     
    I niech nikt nie mówi, że można to wszystko zrobić bez patrzenia na ekran - tu nie ma żadnych krawędzi, wypukłości czy innych elementów, po których można się zorientować co właśnie ręką macamy. Trzeba na wyciągnietej ręce (co mocno zmniejsza precyzję) trafić kilka razy w jakąś ikonkę. Jak dla mnie to absurdalny krok wstecz jeśli chodzi o ergonomię.
     
    Można bo jest sterowanie głosowe oraz przyciskami na kierownicy.

    rzęsor, 2013-05-14 01:08:03
  • avatar
    zgłoś
    Jeżdżę Peugotami służbowo i jak wsiadam (nawet do Teepee) to jest miło, bo przyjemnie działa zdrowy Peugeot. Boli, że to się jednak potwornie psuje. I nie są to drobne wady, a na przykład padaka układu chłodzenia i pojazd na lawetę 300 km od firmy...

    eri, 2013-05-13 23:38:07
  • avatar
    zgłoś
    Znakomicie to ująłeś, Konjo. A kto dziś pamięta, jak żurnaliści z optymizmem ogłaszali pojawienie się następcy Bravo/Brava? Gdy tylko pokazały się "Stilałki" na dziennym świetle wystaw motoryzacyjnych, a potem na drogach, umiarkowany optymizm stawał się coraz bardziej umiarkowany... Aż do ogłoszenia cenników i strategii marketingowo-biznesowej tego mimo wszystko dobrego auta. Pamiętacie, jak go to zabiło...

    airmatic, 2013-05-13 22:34:32
  • avatar
    zgłoś
    Nie nie nie. To ma być francuska finezja!? Auto z przodu bez charakteru, linia boczna pasująca do każdego produktu ze znaczkiem VW-Audi, tył nie współgrający z resztą. Szykuje się nowy Fiat Stilo!
    Być może ktoś pomyślał że zachowawcze linie karoserii "odciągną" konserwatywnych klientów od marek niemieckich, ale akurat dla nich auto będzie po prostu... francuskie, czyli DSF jak był tak i będzie. A w dodatku będzie brzydkie, co zrazi osoby do tej pory "zaprzyjaźnione" z marką.
    I tak pewnie po max. 2 latach trzeba będzie na siłę poprawiać ten "Wolksburg-style"... Echh szkoda gadać :(

    konjo, 2013-05-13 22:27:02
  • avatar
    zgłoś
    Już się bałem, że zady i walety... :D

    airmatic, 2013-05-13 21:14:14
  • avatar
    zgłoś
    Mnie razi ten element po środku maski z napisem Peugeot - czy to ma jakiś wyższy cel, o którym nie wiem czy po prostu "ozdobnik"?
     
    Ozdobnik. :) Obsługa obsługą, ale jak się nie daj Boże ten tablet zawiesi ...
     
    Ironizuję rzecz jasna - minimalizm ma przecież swoje wady i zalety. :)

    Samuraj, 2013-05-13 20:20:02
  • avatar
    zgłoś
    [..]A co do obsługi "na ślepo", w tym Peugeocie chyba nie będzie tak źle...
    Nie? Ja nie widzę tu  żadnych pokręteł od klimy/nawiewu. Zostaje więc macanie ekranu. Na tym samym ekranie, co można zobaczyć na jednym ze zdjęć, wyświetlane są też super ważne informacje o multimediach. Czyli jeśli chcę zmienić nawiew, to musze:
    - wymacać ikonkę która przywoła ekran klimy
    - wymacać ją jeszcze raz, bo akurat mi sie ręka bujnęła i trafiłem w ustawianie zegarka :-P
    - wymacać ikonkę zmiany temperatury
    - wyklikać powrót do wyświetlania okładki płyty, która akurat leci, bo przecież bez tego nie da się jechać ;-)
     
    I niech nikt nie mówi, że można to wszystko zrobić bez patrzenia na ekran - tu nie ma żadnych krawędzi, wypukłości czy innych elementów, po których można się zorientować co właśnie ręką macamy. Trzeba na wyciągnietej ręce (co mocno zmniejsza precyzję) trafić kilka razy w jakąś ikonkę. Jak dla mnie to absurdalny krok wstecz jeśli chodzi o ergonomię.
    kierowca bombowca, 2013-05-13 15:36:37
  • avatar
    zgłoś
    Ten obrotomierz faktycznie do tyłu, jak w Astonach :D A co do obsługi "na ślepo", w tym Peugeocie chyba nie będzie tak źle...

    mariano_italiano, 2013-05-13 15:24:48
  • avatar
    zgłoś
    Brawo! Teraz, żeby zmienić temperaturę albo kierunek nawiewu będzie trzeba się dłuższą chwilę przyglądać ekranowi, a potem wcelować w ikonkę (a w tym czasie przejedziemy kilkadziesiąt metrów na ślepo).
    Moda na "minimalizm" i gadżeciarskie ekrany sięgnęła absurdu.
    To ja jednak wolę staromodne pokrętła i guziki, które można obsłużyć bez odrywania wzroku od tego co w czasie jazdy najważniejsze - drogi.

    kierowca bombowca, 2013-05-13 15:17:14
  • avatar
    zgłoś
    Nie wiem co chcecie od wyglądu, moim zdaniem jest świeży, elegancki i nowoczesny zarazem.
     
    307 i poprzedni 308 ze swoimi zaokrąglonymi kształtami wyglądają przy nim staroświecko.
     
    Silniki to pewnie 1.6 THP, 1.6 HDi oraz 2.0 HDI, a ceny zapewne będą na poziomie Golfa VII.
     
    Swoją drogą, widzieliście obrotomierz?
     

    rzęsor, 2013-05-13 15:02:52
  • avatar
    zgłoś
    Wszystko się teraz unifikuje i upodabnia do siebie, takie czasy:P Ja tu jeszcze widzę naleciałości C4. Taki miks, ale to samo mógłbym powiedzieć o C4 właśnie, Astrze, Leonie. Mnie razi ten element po środku maski z napisem Peugeot - czy to ma jakiś wyższy cel, o którym nie wiem czy po prostu "ozdobnik"?
     
    Za to wnętrze jest świetne - takiej eleganckiej prostoty dawno nie widziałem. Fajny jest też tabletowy wyświetlacz z dużymi, czytelnymi symbolami.
     
    Teraz pozostaje jeszcze czekać na silniki (poniżej 85 g/km, ile to jest średnio, 3 litry??!!!) i jakieś oficjalne ceny, wyposażenie..

    mariano_italiano, 2013-05-13 12:43:43
  • avatar
    zgłoś
    Nowa 308 to pierwszy od wielu lat kompakt, na widok którego poczułem dawno niewidziane u siebie ściskanie w dołku. Chwilę potem fizjologia mojego organizmu wymusiła otarcie potu z czoła - to pewnie efekt nabrzmienia żyłek w skroniach.
    Żeby nie było - to wcale nie z zachwytu. Świeżo wypitej kawy z ekspresu na szczęście bez walki nie oddam. 
    Ale przejdźmy do meritum - kompakt Peugeota znakomicie wpisuje się w znane od lat standardy Subaru. Czyli używać tak, żeby szybko wsiadać do wnętrza, byle nie oglądać jego nadwozia. Umeblowanie kabiny w stylu mniejszej 208 najzupełniej mi nie przeszkadza, natomiast powierzchowność nadwozia jest po prostu F A T A L N A. Zaryzykuję stwierdzenie, że od czasu Peugeota 306 każda kolejna generacja wypada GORZEJ niż poprzednicy. Osobiście bardzo gustowałem w "306" po liftingu z 1997 roku, 307 wydawała mi się przekombinowaniem w stronę minivana, 308 - niepotrzebnym przekombinowaniem "307", za to nową generację Peugeot potraktował "per nogam". OK, chodziło o unifikację z nowymi "208" i "508", a do tego o ucieczkę od wizerunku pierwszej "308" z lemieszem piaskarki. Ale to już jest tragedia. Wielkie rozczarowanie. Z przodu światła jak w Astrze IV (kompletnie niepeugeotowskie, albo czysty plagiat), linia boczna to jakieś pomieszanie Fiata Bravo i VW Golfa V plus linia okien jak w 508.
    O rany, Peugeoty 306 i 307 odmłodniały przy tym bohomazie...
     

    airmatic, 2013-05-13 12:24:45
  • avatar
    zgłoś
    Nadjeżdża nowa generacja Peugeota 308 - będzie przekonywać klientów  dynamiczną stylistyką, nowoczesnymi technologiami na pokładzie i niskim zużyciem paliwa.Zobacz artykuł
    auto motor i sport, 2013-05-13 11:13:21
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij